Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Fabia 1 reznoucí prahy

Od: fabik odpovědí: 17 změna:

Zdravím, čím ošetřit prahy? Začíná reznout zvenku, dovnitř jsem ještě nekoukal, není to nic hrozného, ale čím to zakonzervovat?
Mám to nějak oškrabat šmirglem a pak to něčím nastříkat?
1cm toho prahu zespoda mi zůstal dnes v ruce..
Nedbal jsem na údržbu, ale auto mi stojí přes noc v garáži.


 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear

3x

Jak to leze ven, tak je to vevnitř KO. Leze to zevnitř. Vyvařit.

Píchni do toho šroubovákem, at vidíš, kam až jsi.

Příště vystříkat voskem na dutiny a vybírat blato z podběhů nadkolí u zástěrek a vymejt prostor pod plastem torpeda čelního skla v prostoru konektorů a motorku stěračů. tam je blata hafo a leze do těch bodběhů.

 


2x
Tu vyfocenou "spáru" vystříkejte voskem na dutiny nebo spodky-stačí ve spreji..Práhy taky vystříkat voskem a hniloba se DOST zbrzdí až zastaví! Nápady s výměnou prahů jsou sice hezké, ale předčasné! Vyměnit je můžete až budou opravdu shnilé na kaši..Teď bych to udělal tak,jak píšu Uvidíte,že to pár let pomůže..Do té doby se rozhodnete, zda auto nechat vyvařit anebo vyhodit
fabik
Jaký zvolit? Chtělo by to něco s hadičkou ochrana-podvozku-a-dutin./...
bear
Ano! Ten co radí Bear..Prostě VOSK na dutiny..výrobce asi nehraje roli..bych řekl

 

fabik

A když to nebudu chtít řešit? Jak dlouho vydrží?

bear

3 roky, když nebudeš jezdit v dešti a soli

 


0x

Protiotázka - jak dlouho chcete mít F1?

Pokud rok-dva, nemá smysl řešit... Pokud jste spokojen a chcete "dochovat" auto na další roky, udělejte servis prahů co nejdříve. Nápady s lakováním pošlete k šípku a nechte práh v obyčejné hnusné černé...

 

helenka

0x
My jsme dali Fabii kvůli prorezlým prahům sešrotovat. Technickou by nám s tím nedali a oprava drahá. Něco jde vyvařit, ale to Vám řekne karosář, jestli je to Váš případ. Anebo bude třeba vyměnit prahy úplně - a to není levná záležitost (klidně 20 tisíc to může být, což může být hodnota auta).

no ono záleží na servisu... ono se to dá za 12 tis nechat udělat i kvalitně (oficiálních) - ale ne každý má ty kamarády

 


0x

"Začíná reznout zvenku..."

Hned 2 omyly v jedné krátké větě. Nezačíná to rezivět a není to zvenku. Ten práh to má za sebou, je to skrz. Takže buď výměna, nebo vyvaření.

 

fabik

0x
Zkusím to vyčistit. F1 si chci nechat dalších minimálně 5-10 let.
Na podvozku není koroze, jen prahy. Má najeto 100 tisic km.

 


0x
Hlavní věc, hlavně při zpomalení koroze voskem, pořádně to omýt od soli a ne ji tam zavřít. Teda ne omýt, ale vymýt, promýt, propláchnout skrz naskrz. A ano, hnije to zevnitř, takže až se k tomu přiblíží pořádná wapka, bude to rázem propláchly
Zrovna o víkendu jsem polovicce umyl fabku po zimě, vepředu zespod na začátku prahu takovej odfouklej puchýřek plastizolu, no ke zdravýmu jsem serval cca 15x10cm a kouká tam doura uprostřed rezavého "papíru"... Tak teď nevím, jestli to u 24 let auta ještě řezat a vařit,nebo jenom prebodovat záplatou a zamatlat, a nebo jenom prematlat polyuretanem, aby tam necakalo ... Každopádně jsem tam práh hned propláchnul.

 

Osobně bych zvolil tu druhou variantu..takzvaně "přematlat"..Ale čtyři z pěti odborníků radí.."odřezat celé prahy a vyměnit"..Ale když se to nevyvoskuje nebo nevyolejuje,tak je to horší než "zamatlání"..Akorát to celé stojí podstatně víc (času i PENĚZ)
Asi tak, když kouknu zespod na firemní Ducato po "generálce" spodku, sice vyvareny a prestrikany, ale po dvou letech už zase prokvétající...
Zastávám pořád názor, že v místech s vlivem na pevnost je do určitý míry pořád lepší jen lokálně zaplatovat a ošetřovat původní, než řezat a vařit celý prahy, což asi málokdo dokáže udělat opravdu plnohodnotně kvalitně z hlediska pevnosti i antikorozní odolnosti, vždycky to bude už jen dočasná oprava bez pozinku ve svárech. Každopádně ideální je prevence, důsledný mytí od soli a něco mastnyho dovnitř. Před rokem jsem dělal záplatu (zadní část a konec prahu) na fabii jednomu takovýmu, co auto snad nikdy nemyl - no, po roce je ta záplata už snad jediný zdravý místo prahu, jinde už je jen děravej ten tlumící nástřik.

 

fabik

0x
To není tak hrozné po 22 letech a žádné údržbě ne?

 


0x
Obecně doporučujete vosky, ale není to jenom napatlání vosku na rez, přičemž koroze bude pod voskem pokračovat?
Není lepší tohle?
dopler.eu/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]