Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám takový problém. Koupil jsem si jako víkendovku starou škodovku. Bohužel jsem zjistil, že předchozí majitel byl takový drobný domácí kutil - myslitel. V rámci snahy auto maximálně ochránit nastříkal montážní pěnu do dutin nosníků, které jsou v motoru za stěnou interiéru (zadních sedadel, jak je baterka). Naštěstí auto pak zavřel do suché garáže a nejezdil s ním, takže se nic nestalo, nosníky jsou pevné, žádná koroze tam není, ale ta pěna tam teď je a já ji tam nechci. Je to svinstvo, co na sebe váže vlhkost. Jak a čím ji z toho dostat?
Mě napadlo, zda by nešlo malinkým PB hořáčkem pěnu vypálit. Postupně a tak, aby nedošlo k vyžíhání plechů.
Případně chemicky rozpustit. Polystyren nesnáší aceton. Přímo se v něm rozpouští. Polyuetan... co nesnáší netuším co se týče kapalin, aby to nepoškodilo kovy.
možná toto
aceton nepomůže, ten odstraňovač v odkazu funguje výborně. Viz zde:
Ale na dutiny to nepůjde..
PUR pěnu už odtud nevyndáte, na to zapomeňte. Jak jste přišel na to, že PUR na sebe váže vlhkost? Fakt je, že polyuretan je do jisté míry hydrofilní, takže povrch může zvlhnout, nicméně pak zase vyschne. A jaký je rozdíl když zvlhne povrch PUR pěny v nosníku nebo vnitřek nosníku bez PUR? Tu druhou možnost vnímám jako horší variantu.
Řekl mi to každý karosář a každý, kdo trochu rozumí autům. Povrch nosníku vyschne normálně, protože má v sobě otvory, kterými tam proudí vzduch. Pěna přilne na povrch nosníku, ale zabrání proudění vzduchu, takže v sobě drží vodu pořád.
Nesmysl. Problém by vznikl jen v případě, že pěna nebude přilepena ke kovovému povrchu a ve spáře se pak skutečně může držet voda. Ale to je nepravděpodobné. Pokud nebyl vnitřek nosníků nějak silně znečištěn třeba olejem, tak PUR pěna vnitřek vyplní a pevně se přilepí ke kovovému povrchu. Voda tam pak nemá přístup. A dovnitř PUR se také voda nedostane, protože u standardní stříkané PUR pěny je buněčná struktura uzavřená, to není jako molitan, což je též PUR pěna, ovšem speciálně vyráběná, aby měla buňky otevřené a byla prodyšná.
Orione nemáte až tak pravdu-když se tam dostane vlhkost, jakože se tam dostane, tak už NIKDY nevyschne a je to horší než nosník bez pěny, ve kterém dle okolností to zase vyschne!
diesel: Aby se stalo co píšete, musela by do sebe pěna vodu nasáknout. Vy jste někde viděl nepoškozenou pěnu, že by se nasákla vodou? Já asi vím, odkud se berou tyhle nesmysly. Někdo zapění nějakou díru kdesi na spodku karosérie, kde na to působí voda, abrazivní prach, sůl... Běžné pěny mívají nízkou odolnost vůči povětrnosti (především vůči UV záření), takže pochopitelně do cca dvou let degraduje nejen na povrchu, ale částečně i do hloubky, a takto poškozená pěna pak funguje jako houba a vše kolem zrezne. Jenže v tomto případě myslím tohle nehrozí, ta pěna by minimálně 3 roky měla vydržet v dobrém stavu (záleží na druhu a kvalitě). Pokud bude mít poškozený povrch, který rád vlhne, tak bych ji natřel jakoukoli barvou, tím se její životnost prodlouží nejspíš na životnost celého auta.
Jj Holub učí orla létat! S pěnami pracuji od doby co se v u nás používají!
Jinak řečeni Vy p.Orione myslíte že do nosníku ve staré škůdce se vlhko nedostane?! Věříte tomu že byli nosníky 100% suché před aplikací. Pokud tomu věřítem tak věřte ale stejně nebudete mít pravdu!
Polyuretan při vulkanizaci reaguje s vlhkostí a ta tím zanikne, na tomto principu fungují zastavovače koroze na bázi PUR (Festprimer). Čili pokud tam nebylo vody příliš, tak ji pěna zlikvidovala. Jak jsem psal, pokud pán nemá dobrý pocit z toho zapěnění, tak at to vše natře barvou.
to ne, já vycházím z toho, že vy to tam nechcete. pokud se s tím smíříte, škodovku samozřejmě měnit nemusíte.
Nevím jaké máš znalosti a zkušenosti s montážní pěnou.
Já co jsem pracoval s montážní pěnou, tak vytvrzená pěna se dá odstranit pouze mechanicky. To znamená pilkou, nožem, nebo dřevěnou nebo plastovou tyčkou - abys nepoškodil karoserii. Ale ten nátěr vždycky nějak poškodíš a dostat pěnu kompletně pryč bude skoro nemožné.
Pěna degraduje a pomalu se rozpadá působením slunečního záření. Ale to by byl velmi dlouhý proces a možná by to auto shnilo dříve, než by se pěna rozpadla.
Pak mne napadá ještě pískování. To sice pěnu asi rozbije, ale dojde i k poškození nátěrů. Krom to na pískování bys potřeboval velký kompresor a nějaký jemný písek nebo jiný pískovací materiál a další vybavení. A při pískování, pokud všechno nezakryješ, tak budeš mít všude nafoukaný písek, protože ten lítá všude.
Takže si zkus vybrat.
Pěnu už ven nijak nedostaneš, pokusama bys to jen zhoršil. Takže ošetřuj zvenku, nejezdi v soli, nejlíp ani v dešti, káru parkuj v suchý vzdušný stodole a víc udělat nemůžeš.
Nejjednodušší způsob jak pěnu dostat ven je celý nosntíky vyřezat a dát nový. To bych si ale nechal až to shnije, je možný že okolo to shnije dřív, takže by to stejně nepomohlo, leda + výroba celý nový kastle.
Přidám se k ostatním, tu pěnu odtud nedostanete. Smiřte se s tím, věřte tomu, že to tak hrozné nebude.
Ty co to říkají, že je to špatné, vědí u jakého auta byla ta pěna aplikována? Většinou se dávala na shnilé škodovky, kde se pak vytvarovala do správného tvaru a přetřeba, aby to na technické prošlo.
Zkuste to vyfotit, at to taky vidíme, jaký je to problém.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.