Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám trochu peněz bokem. Myslíte, že má smysl peníze vrazit do řidičáku B, abych měl papír a plus něco v životopisu? Je mi 22 let, a často jsem od mnoha lidí slyšel, že v pozdějším věku se ten řidičák dělá obtížně, a v jiném případě, když se dotyčný nevyjezdí tak časem na to úplně zapomene. Váhám jestli si ho udělat, nebo ne, jelikož žiji v Praze a mhd mám od domu 2 - 3 minuty, a co se týče cestování do daleka tak mnohokrát používám vlak, takže auto bych vůbec nevyužil.
Řidičák patří k základním dovednostem a je divné, že něco tak potřebného se neučí už ve škole.
Zdravím, tak do budoucna bych to nevylučoval. Doba bude za chvíli tak náročná, že číst psát a počítat + AJ budou muset zavést už ve školce, na základce honem valit IT atd. a na střední už musíte být na úrovni dnešní VŠ.
Ono se to ve školách učí.
Obory karosář, lakýrník, automechanik.
Dále tuším i dopravní průmyslové školy.
Dost bylo ironie, který dnešní děcko potřebuje vyučovat aj tý, Když skoro každý má mobil od školky, přestože profesor stránský by displej dal dítěti až od 15 let
A víte proč se Anglie stala počítačovou velmocí v osmdesátých letech a vznikaly tam desítky softwarových firem?
Tak určitě, řidičák ano, ale když už tady padla škola, tak tomu bych se raději vyhnul. To jsou AŠ kolikrát na draka, co je zadarmo, většinou za moc nestojí.
Jinak ano, děcka mají mobil, ale kromě socek na něm nic neovládají, jo povídat si chatBotem.
Školy, kde je v rámci výuky autoškola mnohdy nemají přísné nároky. Autoškola je totiž podmínkou k maturitě nebo výučnímu listu při ukončení studia. Viz. zemědělka nebo autoopravárenství. Nedávno jsem se doslechl od příbuzných, že se ani neučí couvat podélně nebo zapřahovat malý přívěs.
No, ono je to ještě horší,ale raději to psát nebudu, jde kolikrát ale doslova o hubu - malá ochutnávka první jízda ne na osobáku, ale rovnou náklaďák (jak to na koho výjde)..
Mělo by se to učit na každé střední škole/učilišti. V životě to žáci až na výjimky uplatní častěji než dějepis nebo hudební výchovu. Výhodou je právě to mládí, kdy se člověk snadno naučí jak řídit. Od určitého věku je to téměř nemožné.
Neni to nutnost ani povinnost.
Poskytuje Te to ale moznost ho vyuzit, pokud by to zrovna bylo potreba nebo by se to hodilo.
Ze ho nepotrebujes ted neznamena, ze nebude za rok situace jina. A pak mohou vznikat ruzna neprijemna omezeni a nez si ho pak narychlo dodelas, muze Ti neco utect.
Pokud Tu dvacku nebo kolik to dnes stoji nutne nepotrebujes na neco jineho, tak existuji i hure utracene penize a nejakych 20 hodin casu, nez je udelani si ridicaku.
Záleží, do kdy chceš bydlet u rodičů?
V pozdějším věku se učí člověk cokoliv s obtížemi, takže čím dříve tím je to Pro všechny jednodušší ale třeba milionář Standa, vlastně teď www.talk.cz si udělal řidičák tuším v loni nebo předloni, a to už mu bylo možná přes 30.
Za nás, když svět byl ještě normální a byli chlapi a ne sněhový vločky vychovaný samoživitelkami, tak si dělalo 29 ze 30 řidičák v 17 letech - aby hned od 18 mohl jezdit. A pochybuju že zrovna všichni potřebovali jezdit... Dneska holt jsou asi jiný priority, třeba novej mobil, No tak pak na řidičák neni love Ve skutečnosti jde ale jen o pohodlnost, neschopnost, strach, současných můžu v tomto věku. Ze kterých se z mnohých nikdy ani nestanou chlapi.
Takže je to otázka, mám si najít holku nebo mám své zdroje dávat do něčeho jiného? Bude asi podobně vtipná jako ta tvoje
Dnešní mladí to mají podstatně složitější než jsme to kdy měli my. A ne každý se s tím dokáže srovnat, a z toho vznikl ten posměšný název sněhová vločka. Já bych dnes dospívat nechtěl. Ona totiž každá generace má, co svět světem stojí, spoustu posměšků na ty mladší, že jsou k ničemu, nic nezvládají a ta stará garda, to jsou jinak ostřílení chlapáci. A ono je to ve skutečnosti naopak. Opravdu složitější to měla generace vyrůstající přes období válek, ale ti už jsou vetšinou kdovíkde.
Složitější mají pouze to, že je všechno daleko jednodušší než dřív a jak známo - snadné časy tvoří slabé jedince, to je příčina a vaše možné nepochopení problému.
Já bych taky nechtěl být děcko v dnešní době kdy děti mají ne dvě babičky ale 4 nebo 6 nebo kolik a nemají otce k výchově A nechodí si hrát ven protože si hrajou s Farming simulátorem v počítači a jejich matky a babičky hrajou candy crush ( 20 000 000 starých ženských tohle hraje, říkal Čočík už před 4 lety).
kovis -> Spíše dle mě jsou více pasivní. Nejdou si dlouhodobě za cílem jako naše generace. Nemají chut sebevzdělání a samostudia. Ani neumí efektivně vyhledávat na internetu. AI to akorát zhoršuje. Jsou naučení jen se vyptávat a pak papouškovat. Jsou jak prázdné nádoby. Pak se pochopitelně hroutí a kolabují v životě. Nároky jsou +/- stejné.
Doba se změnila. Dnešní mládež, obzvlášt ta městská, má priority jinde. Nepotřebují auto, nebo řidičák, když se všude dostanou MHD nebo je zaveze Uber nebo Bolt. Mít řidičák, natož auto je pro ně zbytný výdaj. Na internetu se dá dohledat pár studií, které se tím zabývají.
No dneska je to standard řidičák mít a je to mnohdy i nutnost v zaměstnání na jakémkoliv místě... Dokonce jsem jednou viděl i takový pořad z USA, kde se v pracovním dotazníku uvádí ŘP a zda na vozidlo s automatickou či manuální převodovkou. U manuální jsou ziskané body navíc...
hlawata: Standard to asi je mít řidičák, ale také je standardem mít k tomu řidičáku i auto. Pokud někdo auto nemá a nemá v úmyslu si ho v dohledné době pořídit nebo ho nepotřebuje v zaměstnání tak je hloupost aby si ho dělal pouze proto aby pak mohl machrovat s tím, že má řidičák. Je také hloupostí tvrdit, že řidičák je nutnosti na jakémkoliv místě. Je spousta zaměstnání které nevyžadují mít řidičák a troufl bych si i tvrdit, že těch zaměstnání u kterých řidičák neni vyžadovaný je mnohem víc než těch kde vyžadovaný je. Co se uvádí v pracovním dotazníku v USA to nás nemusí zajímat pokud někdo nemá v úmyslu jít pracovat do USA. U nás v Česku se v pracovním dotazníku uvádí to co si do toho dotazníku dá zaměstnavatel a pokud nepotřebuje řidiče tak nevidím důvod proč by tam dával dotaz na řidičák.
Hromada lidí má třeba i služební auto... Ale nikoho nebudu k ničemu přesvědčovat... Každý je plnoletý a chytrý jako správný Čech, tak ví že ho chce nebo nechce... Nakonec je i lepší když ho někteří lidé nemají... Je to taková polemika na téma, že když něco nechci, tak vždy najdu důvody proč to nechci... A když chci, tak vím proč to chci...
hlawata: A další hromada, možná ještě větší služební auto nemá a mnozí nemají ani řidičák a vůbec jim to nevadí a v podnikání nebrání. Mnozí se dělají být chytří a dokážou přesvědčovat někoho o kým vůbec nic neví aby si určitě řidičák udělal i když neví jestli ho ten člověk vůbec bude v životě někdy potřebovat.
Je to jako s kuchaři. Pokud jsi "vemeno", tak se to nenaučíš nikdy a pokud nevlastníš auto a denně ho nepoužíváš, tak se nikdy nevyjezdíš a nebudeš sledovat trendy (nenavykneš na stoupající hustotu dopravy během let a ani na doplnění a změny v dopravním značení a předpisech). Je to vidět na svátečních řidičích důchodového věku v období podzimu, kdy jsou dušičky. Najíždění na dálnici do protisměru nebo nedávání předností, zapomenuté rozsvícení světel, stabilně jet 60km/h obcí i mimo obec, kde jsou brzdou a pak je obtížné je předjet a vpostatě vytváří pro ostatní pomalou jízdou nebezpečné situace, neschopnost přidat plyn v připojovacím pruhu a rychle se zařadit a tak dále (ti, kteří jezdí každý den, tak těch se to samosebou netýká, i když kdo z vás dává směrovku v křižovatkách, které se stáčí, ale spousta řidičů si osvojila, že zůstávají na hlavní a nemění směr, nebo tři jízdní pruhy a jízda v nich či víceproudé kruhové objezdy, které jsou pro starší řidiče strašákem).
Mít řidičák neznamená to samé, jako umět plavat nebo jezdit na kole. Až tě v zaměstnání pošlou s dodávkou plnou zboží za X tisíc jen proto, že šéf pil alkohol, tak pak v případě nehody nikoho nebude zajímat, že řídíš po 30 letech nebo podruhé v životě s čerstvím řidičákem. Škody a odpovědnost půjdou za tebou.
Takže pokud se takto ptáš, jsou to pro tebe vyhozený prachy.
A neznamená to, že řídit je lepší od 18ti proti těm, kteří mají papíry ve 30ti. Člověk musí být hlavně technicky zdatný a mentálně vyspělý. Né jako nějaký baby, co se naučí šlapat pedály a nic jiného je nezajímá nebo mladí psychopati s palubníma kamerama co troubí za každým autem.
Pane kolego, máte naprostou pravdu: "Je to jako s kuchaři. Pokud jsi "vemeno", tak se to nenaučíš nikdy", jen doplním, že ani ta nejlepší autoškola to nenaučí toho, jak jste popsal.
A přesně proto se musí každý rozhodnout sám. Uvážit rizika a popřemýšlet, zda je schopen a má pocit, že řidičák využije . Já bych třeba určitě nevyužil řidičák na loď a nedělal bych si kapitánské zkoušky. A také bych si nedělal pilotní průkaz, protože bleju i na kolotoči. Stejně tak bych si nedělal střelecký průkaz a na tohle může většina populace říct, že by to měl být za pár let základ k vůli ochraně. Přitom autem se dá také zabíjet, ovšem u aut je to takový specifický nešvar, kdy hodně lidem při usednutí za volant stoupá sebevědomí.
Pravdou je, že pokud tazatel bydlí v Praze, tak je auto nejpomalejší dopravní prostředek k vůli silné hustotě provozu a nemožnosti jen tak parkovat, případně parkovat za velmi draho. Tam je benefitem hlavně pěší chůze, metro, koloběžky.
Pokud by tazatel napsal, že je někde na vesnici, v horách nebo pohraničí, tak tam je auto nutnost vpodstatě od dítěte. To bohužel musí se naučit i ti, kteří k tomu nemají vlohy a třeba se alespoň vyjezdí a tím si zlepší kredit.
A posledním faktem je, že řidičáky se čím dál tím více zdražují. Stačí se podívat na webovky autoškol. Takže asi není moc, do kdy čekat, pokud je špetka k uvažovaní proto si ho udělat.
P.S.: Mít řidičák v životopise neznamená mít vyžší plat. Spíše mít více možností uplatnění.
vzhledem k tomu jak se to furt zdražuje je stále výhodnější jej mít a nepoužít než nemít a řešit poté problémy s tím související
Hele sice nevím jak to je ale --- nejste vy už takhle v náběhu na důchodový věk?
Zkuste si tu cenu třeba v roce 1990 a dnes přepočítat na průměrný příjem, tak kolik béčkových řidičáku si můžete pořídit z jedny výplaty? Já si tipnu že to je stále stejně nebo levněji?
V realitě se auta zlevnili a práce neboli služby zdražili. Takže v průměru by to mělo stát stále stejně nebo podobně
Edit: Tak jsem kouknul a běžný kurz B čko stojí 18 500 třeba. Takže to není ani jedna měsíční výplata. Takže tipnu že vroce 1990 stál třeba 2500 Kč je to možný?
Přesně jsem to trefil (Tak lidi jdete někam už s tím neustálým jak se to zdražuje, cena je furt stejná vzhledem k hodnotě peněz - Jenže na to většina lidí asi nemá, aby jsi po rovnala nejenom absolutní ale i relativní ceny).
Kolik stál řidičák v roce 1990?V roce 1990 byla běžná cena 2 500 Kč za 18 hodin plus teorii, po roce 1991 asi 3 000 – 3 500 korun za 28 hodin plus teorii," popisuje Horázný. Kolem roku 2000 byly obvyklé ceny 7 000 až 7 500 korun.28. 1. 2015
Nevím jestli píšete chlapi v čistým nebo hrubým?
no průměrná mzda 2024/4: 49229,- dle ČSÚ takže Průměrný může mít dvě béčka i dnes
jestli hodláš hodnotu řidičáku přepočítávat podle průměrné mzdy...tak děláš něco špatně...těch benefitů to má více hlavně nepeněžních
Kolik stála v roce 75 si najdeš tady na poraďte, už jste to tady řešili před lety
Krtek - Ty tady píšeš o tom, že se to furt zdražuje, což není pravda, stojí to stále stejně v relativních cenách!
Jak víš, že ho nepotřebuješ? Dělat si ho v okamžiku kdy ti zamětnavatel řekne: tady máš služební auto a dojeď pro něco do Prahy - to bude trochu pozdě.
arne1: Jak víš, že tazatel bude v zaměstnání řidičák potřebovat? Pokud zaměstnavatel má auto kterým potřebuje občas něco přívést nebo zavést tak to téměř určitě bude mít na to zaměstnaného nějakého řidiče a nebude to auto dávat asi kdekomu koho bude mít zrovna ze zaměstnanců poruce. Navíc nevím to určitě, ale nemusí náhodou být řidiči v zaměstnání pravidelně školení z dopravních předpisů? Je tolik zaměstnání kde po zaměstnancích se nevyžaduje mít řidičát a nepředpokládá se, že by v tom zaměstnání měli někdy řídit auto.
Já jsem celý profesní život prožil na univerzitě. Na služební auta profi řidiči nebyli, dostal ho k dispozici ten kdo ho potřeboval k nějakému dovozu věcí nebo k cestě na jednání (a to se jezdilo i přes půlku Evropy).
Kdyby byl tazatel holka, tak bych řekl že když bude chtít dělat někde Au Pair tak bez řidičáku bude vyřízená.
arne1: A na té univerzitě byl řidičák povinný a musel ho mít každý zaměstnanec od uklízeček až po ředitele, protože bez toho tam nikoho nezaměstnali? A nebo ti co řidičák neměli dostávali o hodně menší plat a byli považování za nějaké podřadné zaměstnance? A kdyby byl tazatel holka a chtěla dělat někde v supermarketu u pokladny tak bez řidičáku by byla vyřízená a určitě by ji tam nezaměstnali? Ne všude musí být na služební auta zaměstnání profi řidiči kteří s těmi autami pouze jezdí a jinou práci kromě toho nedělají. Stačí, že zaměstnavatel má zaměstnaných několik lidí nebo třeba i jednoho s řidičákem (záleží podle potřeb) o kterých ví, že je může v případě potřeby se služebním autem někde poslat. Zkus nad tím alespoň trochu přemýšlet, pokud to dokážeš a uvědom si že je spousta zaměstnání u kterých řidičák není potřebný a ani se nepředpokládá, že by ho zaměstnanec mohl někdy potřebovat.
Řidičák si udělejte pouze v případě očekávaného využití.
Já si jej dělal před 18 lety, od té doby jsem za volantem neseděl ani jednou, no a nyní bych naboural ještě cestou z garáže.
Takže ano, řízení lze rychle zapomenout, proto si průkaz dělejte pouze pokud víte, že na to nebudete mít kdy zapomenout.
Kámo, to je hloupost - ty to sice zapomeneš ale rychle třeba během jednotek hodin pokud tedy máš normální mozek. Podobně jako nezapomeneš jezdit na kole, stačí ti chvíle a už to máš zase v ruce.
Že tys vyrůstal bude úplný rodině a táta se ti moc nevěnoval? Smůla no...
Taky jsem radši toho samého názoru, jelikož mě v souvilosti vysokou školou budou čekat, jestě další velké výdaje, nejspíš úvahy o autoškole na nějaký ten rok odložím, stejně i kdybch si ho udělal, tak stejně bych nejspíš nikam nejezdil a auto bych zatím nekupoval ...
Pokud tazatel řidičák v soukromém životě nebo v zaměstnání nepotřebuje, nemá auto a ani si ho nemá v úmyslu v nejbližší době kupovat tak je trochu nerozumné si ho dělat a utrácet za to peníze. Pokud nebude jezdit autem tak za nějakýcjh 10, 20 a více let zapomene to co se v autoškole naučil a za ty roky už asi i budou v dopravních předpisech i nějaké změny. Navíc sednout do auta za volant a začít jezdít po několika létech bez ježdění a bez praxe může být nebezpečné a hazard a může tím nadělat zbytečné problémy sobě nebo i jiným.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.