Nejste přihlášen/a.
Zdravím, prosím potřebuji poradit s výběrem ojetého auta.
Můj jízdní režim:
1x - 2x měsíčně delší trasa – 300 km (dálnice, okresky) + jízdy po městě, následně 300 km zpět.
Na krátké trasy (do 10 km) budu mít Fabii, ale bojím se, že s novým autem sklouznu k tomu, že ho budu používat i na tyto jízdy. Nechci si ale zbytečně odpírat jízdu, pokud budu mít chut nebo potřebu.
Rozpočet a otázka smyslu koupě:
Za 500–600 tisíc už lze pořídit nové auto, že?
Má v této ceně vůbec smysl kupovat ojetý Passat? Líbí se mi interiér a skvěle se v něm jelo, ale pohodlí mi nenahradí výdaje za opravy staršího auta.
Co hledám v autě?
DSG nebo manuál, ještě nejsem rozhodlý
Matrix nebo IQ světlomety (LED by mi stačily, ale když už dám 500k...)
Kůže + Alcantara (textil bych asi zvládl taky)
Elektricky nastavitelná opěrka zad
Tempomat s limitem rychlosti
Adaptivní tempomat (držení odstupu)
Prostor na rezervní kolo
Kufr alespoň jako Fabia 1 sedan nebo Passat B8 sedan
Vyhřívání předních sedaček
Dvouzónová klimatizace
Auto, které mi vydrží dlouhé roky (ideálně 10–15 let). Vím, že dnes se auta nedělají na věčnost, ale moje Fabia 1 vydržela 23 let a dalších 10 ještě dá – s malým nájezdem a denně garážovaná.
Původně jsem chtěl manuál, ale teď se přikláním k automatu.
Obavy u dieselu (2.0 TDI 110 kW):
DPF filtr – zanášení při častých krátkých trasách
EGR ventil a sání – možné usazování karbonu
Ojetina se 100 000 km – jak se s ní zacházelo? Jak se měnil olej? Plánuji si najít dovozce, který auto prověří.
Za jak dlouho se mohou objevit problémy s DPF/EGR?
Vydrží mi diesel 10–15 let, pokud budu měnit olej každých 10 000 km?
Alternativa: 1.5 TSI 110 kW
Vydrží dlouhodobě? Jaké problémy mě mohou potkat?
Nevýhody oproti TDI na dálnici? Měl jsem půjčený 2.0 TDI 140 kW 4x4 – jelo to skvěle, ale reálně by mi stačil i 1.5 TSI, nebo ne? Oproti FABII 50kW jede všechno lépe haha.
Bojím se, že bych s benzínem o něco přišel – at už z hlediska hodnoty vozidla, spotřeby nebo poruchovosti. Ale tohle mě vlastně čeká u jakéhokoli auta, že?
V 80 % času jezdím sám, maximálně s lehkým nákladem (10–20 kg v kufru).
Co byste vybrali vy?
Má u mého stylu jízdy smysl 1.5 TSI, nebo raději TDI?
Dává Passat B8 smysl v této ceně, nebo je lepší jít do nového auta?
Co třeba Škoda Scala 1.5 TSI 110 kW? Asi by mi stačila...
Když jsem jel s Passatem B8, ale 140kW (multilink vzadu?) po dálnici, byl to neskutečný komfort – skoro jako bych letěl. Oproti naší 22 let staré Fabii, se kterou je každá delší cesta únavná a nepohodlná, byl rozdíl obrovský. Už po půlhodinové jízdě ve Fabii cítím únavu, zatímco v Passatu bych klidně pokračoval dál.
Dnes jsem měl možnost sedět v Škodě Scala a následně ve VW Passatu – a rozdíl byl okamžitě znát. Passat působí mnohem prémiověji, pohodlněji a prostorněji.
Koukal jsem, že VW Passat B8 do 110 kW má stejnou zadní nápravu jako Škoda Scala – tedy přední náprava McPherson, zadní náprava s torzní příčkou. Je to tak?
Teď řeším, co se mi víc vyplatí:
Pokud chci spolehlivé auto s nízkými náklady, nová Škoda Scala dává větší smysl.
Pokud mi jde o komfort a prestiž a nevadí mi vyšší náklady na údržbu, ojetý Passat B8 je lepší volba.
A co VW Golf 8? Má taky multilink nápravu vzadu, ale vyplatí se vůbec? Možná mi jde spíš fakt jen o ten prostor vepředu, psychický dojem. Možná fakt vymýšlím blbosti, protože bych si na to auto musel půjčit minimálně 500 tisíc a s mým nájezdem 15 tisíc km ročně.
Může se komfortem vyrovnat Passatu, nebo je to pořád spíš kategorie Scaly? Zajímají mě i případné náklady na 50-100tisíc km, co vše se může pokazit?
U Fábie 1 to bylo 2x těsnění hlavy, silentbloky, vozidlo nemá žádnou korozi, takže nebylo potřeba co měnit, ale taky jsem do toho auta dal za 130tisíc km 100 tisíc za servis.
Díky za jakýkoli názor!
Chceš pašíka nabo scalu, tak si kup jedno z toho. Poruchovost závisí hlavně na konkrétním stavu konkrétního auta.
Osobně bych volil úplně jiný auto. Životnost 20 let jako u Fobie1 nečekej..
Dvě auta pro jednoho člověka jsou rozmar milionáře, dvoje pojištění + údržba, pokud to nejezdí denně nebo nestojí v suchu tak trpí hlavně brzdy (reznou kotouče)
Z Vašeho výčtu je Scala to nejméně kvalitní. Sice levné na servis, ale za pár let to bude odtlučená a rezavá šumka. Scala a stejně tak předtím Rapid nejsou moc známkou kvality. Jsou to lidová vozítka, kde se šetřilo i na antikorozních úpravách. To není jako Fabia 1, kde se naopak muselo ukázat, že Škoda umí i kvalitní auta a nešetřilo se na antikorozních nástřikách podlah a podvozků, prémiovějších dílech z Audi, jako i výztuha pod palubní deskou z horčíkohliníkové slitiny, což už se dnes nepoužívá a pod palubní deskou je obyčejný neošetřený ocelový výpalek trubek a profilů, který je do 2 let oreznutý z vlhka v autě. Nebo zavěšení ramen do hliníkohorčíkových uložení se silenbloky k vůli odhlučnění vibrací. To už ani Rapid nemá a opět má celoocelovou plechovou nápravu.
Takže jestli mohu radit, tak Rapida a Scalu ne, pokud uvažujete ve výčtu o Passatu.
Prosím poraďte jaké nové auto do 600 tisíc. Scala je divná :D. Libí se mi ten VW passat, tak něco takového jako scala,passat. Nejde mi asi o značku.
Proti passatu, plechy spasované jak od učně, baterky kdoví na jak dlouho a mráz rozhodně neprospěje s dojezdem ojetiny a né každej chce čistou palubku jen s velkou obrazovkou na hlazení. Tesla není auto na práci. To je stále ježdění prototypu nadšenci, kteří budou raději mrznout, aby dojeli a nebo sedět na nabíječce hodinu a obhajovat to, že si stejně na pumpě dávají oběd ve formě bagety
Hlavně Tesly reznou jak Felicie
A v minulosti dokonce měli problém s čepy ramen, kdy uložení vyrezlo, vymlelo se a kolo zapadlo do podběhu při jízdě. Případy v USA, kdy moc technickou neřeší.
Tesla je prostě předraženej šrot. Nic pro EU, kde se solí.
Hlavně ten dovoz dílů a jejich cena na ty Japonce. I na vrakáčích neví, co by si řekli třeba na starýho Pathfindera.
mohu potvrdit auta jsou každý rok větší a větší šunty, dělám ve firmě která dodává své produkty do téměř všech automobilek ve střední evropě, požadavek automobilek je každý rok slevnit produkt nebo ho s ohledem k inflaci moc nezdražit. Naše vývojové oddělení posledních cca 15 let jen slevňuje a slevňuje všechny produkty. Ty se dělají už z tak mizerně kvalitních materiálů že tak tak projdou normou, které automobilky požadují, důležitá je cena. Takže to co jsme dodali do auta před 5 lety bylo kvalitnější než teď. Nemám vůbec pochyby, že podobné tlaky jsou na všechny dodavatele dílů do aut. Jediná automobilka které tak nezáleží na ceně u našich produktů, ale spíš na kvalitě je mercedes
Jj, optimalizuje se materiál - odlehčuje, upravuje žebrování plastů. aby ten "papír" vydržel. Podobně je to u všeho jiného. Proč třeba světla a elektroprvky nevydrží pomalu ani záruku? Za vším hledej cenu. Uhnat zákazníka, prodat a radovat se a pak dojit na servise a neustále se vymlouvat! Špatná cesta. Věřím, že někdo, kdo by se založil svoji automobilku a dělal to po staru, tak všechny zašlape do země!
Jeden moudrý člověk mi jednou říkal, že nejlepší a nejmodernější auto je to co si koupím půl hodiny před svoji smrtí...
Když to čtu, tak v zadání se moc spekuluje... Vidím, že to má autor silně všechno nastudováno, tak ani nevím proč chce poradit... Kvalita koncernových aut žije stále z minulosti a problémy mají všichni. Kdo se chce pobavit, at si zadá typ vozu a k tomu svolávací akce... A tam je ledasco někdy i úsměvného... Třeba u Škodovky nedovařených několik tisíc plynových pedálů atd. Ale to tak mají všechny automobilky... Jen ale ty Německé u toho řvou Das auto...
No k tomu konci, to jen ukazuje, že dnešní rychlost výroby už je tak vysoká, že je to až život ohrožující a do ještě chtějí všude narvat AI -> to bude katastrofa.
Dělal jsem chvíli výstupní kontrolu pro Automotive, sice linky a pracoviště, ale i tak. Byl občas problém něco pustit, muselo se opravovat. Chvíli jsem dělal i prototypy - ladil "výdrby" z konstrukce v praxi (mimochodem, konstrukci jsem odmítl). Tam to bylo dobrý, akorát zákazník pak chtěl, aby i další kusy byly TOP -> jelikož to dělal někdo jiný, tak to zase nefungovalo. Jen pro zajímavost.
Tak vybírejte dle: 1. kvalita, 2. dostupnost dílů/servisu 3.vzhled, 4. cena, sám bych šel do něčeho ryze evropského.
Pravda je že ty japonská auta jsou prostě pro evropana trochu šok i když nevim proč ale jiná jsou ale že by až tolik?
Hybrid najede s původní baterií i pů mega a více, viz. japonská taxi...
Díly? Nejsme v devadesátkách, dneska sednu k PC a mám na svojí Toyotu díly do pár dní doma kdyby teda vlastně ty díly ovšem potřebovala
Ta chce jen jednou ročně nový olej
No a na VAG mám díly druhý den ráno a nemusím řešit náhradní auto a Japonce odstavit na 14 dnů, než něco dojde z ebaye nebo přes autorizák odjinud.
Vzhledem k to,mu, že já osobně chci, aby auto bylo v záruce, náhradní díly mne extra nezajímají, to je záležitost servisu si je sehnat.
Aktuálně mám plnou záruku 4 roky/120000km a + další 4 roky záruka na hlavní součásti pohonu a baterii.
Než skončí záruka, je třeba auto "otočit", ono to v podstatě vychází i cenově "optimálně".
Každý to samozřejmě ale má jinak a může si zvolit co mu vyhovuje )včetně auta na baterky), což je dobře.
Nebavíme se o spotřebáku, který se dělá i v druhovýrobě.
Stačí malá nehoda a sháníš světlomet. Nebo...
Bouchnou airbagy k vůli tukanci a kde sehnat palubku třeba na qushkai v béžové? Moc jich asi nebude a tam kde bude, tak si řeknou pálku, protože je toho málo. Né jak VAG, kde se všude válí octavie, Superby a nikdo už je ani nechce.
O tom to je.
Pokud jezdíš jen výlety a auto není pracovní, tak buď rád, že japonce nebouráš a moc nejezdíš. Pak je to držák. Souhlas. Na motor jsem nešáhl. Ale je to taky tím, že je pod kapotou Renaul DCi.
Nedávno mi na japonci odešli ostřikovače světel. Začalo protékat kolínko s ventilem. Cena s dopravou přes ebay cca 1000-1400kč za 3cm plastu.
Na VAG by taková blbost stála do 200kč a zítra bych jí měl. Upřímě nechce se mi dávat do staré ojeté pixly takhle drahej díl a budu tam dávat z vrakáče, až seženu.
Jde o to, že pokud opravuju VAG, tak mám od šroubečků po příchytky vše hned dostupné. Na Japonce musím třeba i do hornbachu a koupit vrut nebo jinak improvizovat, protože k vůli každé pitomině cena poštovného a dopravného převyšuje ceny dílů. A s polorozebraným autem, kde sem tam chybí drobnost jezdit fakt nechci.
2024--- pokud ti dá servis vždy náhradní auto a neřešíš cenu za opravu, tak prosím. Je to tvá volba
Tak já už mám najeto 300, tak to ten Japonec má nárok. Co mě ovšem překvapilo, že jsem nemusel vůbec měnit žárovky krom xenonových výbojek. Až teď žárovku v brzdovém světle.
Akorát ta antikorozní ochrana podvozku je skoro nulová. I v motorovém prosotru vše rezavé. Tohle není vidět ani na olítané Octavii s 400tkm.
Prostě obojí má svoje pro a proti.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.