Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zvládnu to sám nebo ne?

Od: robin333 odpovědí: 35 změna:

ahoj odchazí my alternator bmw e61 zvládnu si ho vyměnit sám nebo je to složitější? díky.

 

 

35 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

bear

7x

My vůbec nevíme, zda něco umíš, zda to budeš dělat na dílně a máš patřičné nářadí. Je úplně jedno, zda jsi čech, rom nebo ukrajinec. Je to fuk. Ale snad nejsi malé děcko, aby ti někdo vypisoval v bodech, jaké máš možnosti, když se pouštíš do opravy. A hláškou z filmu, která vpodstatě naznačuje, že by jsi měl udat více informací odpovíš hned prvnímu reagujícímu v diskuzi "šašku", tak co ti má na to kdo napsat?

Co jsi v minulosti opravoval na autě nejsložitějšího?

Budeš to dělat na ulici nebo v dílně?

Máš díly na repas a nářadí s přípravky? (třeba stahováky ložisek)?

Vede tě k tomu zábava, úspora peněz a nebo proč to nedáš do servisu?

Pokud jsi na tom autě dělal sám rozvody, tak potom to určitě zvládneš. Jinak to v nějakém rychlém čase a poprvé nedáš a možná už ani nesložíš zpět.

To musíš vědět sám.


doplněno 25.02.25 12:46:

Možná nebýt čech je výhoda. Na youtube hledej anglická spojení jako replace, alternator a bmw e61, atd...

Určitě tam pár tutoriálů bude.


doplněno 25.02.25 12:49:



robin333

máte pravdu možná jsem to hned na uvod přehnal s tím šašku ale namíchlo mě že jsem místo odpovědi na mou otázku dostal sprchu z čsštiny jinak jsem z nizozemska když jsem viděl vaše videa radši to dám do servisu nejde o usporu jen jsem slyšel že tady v čr mechanici natahuí lidi nevím jen jsem slyšel

bear

V ČR je to takový sport, jak odmítnout zakázku, která se nehodí. At už z důvodu velkého množství zakázek a nebo dělat jen rychlé zakázky, kdy auto není na dílně ani půl dne (a ne jen auta, ale i třeba pokrývači, stavební firmy, atd...). Někteří to dělají i k vůli vlastní neznalosti daného problému, co jsem se setkal. Napálí cenu a pak se v tom plácají a mají dostatečnou rezervu zkoušet měnit díly metodou pokus omyl. Mě takto asi před rokem málem natáhl jeden servis, že k vůli svítící kontrolce motoru je potřeba repasovat vstřiky a čerpadlo. Danou značku jsem nedělal (auto z rodiny) a neměl jsem ani diagnostiku. Tak jsem si ze srandy koupil za 400kč obyč. diag z ebaye a hle, vada byla v čidle teploty spalin. Takže žádný bláboly měnit vstřiky a podobně. Takže spousta autíčkářů v ČR hodně věcí opravuje sama na vlastní pěst. Netuším, jak v nizozemsku, ale my jsme asi stále národ kutilů.

robin333

chápu takže vybrat dobrý servis?v nizozemsku jsou dobré servis ale také občas draho tady v čr nechtějí moc opravovat bmw?

bavoblb

90% servisů chce snadný prachy, znalosti mají jen na základní věci a cokoliv složitějšího dělají metodou pokus - omyl. Často přímo ojeb a podvody, předražené díly.

Alternátor - v dnešní době se vyplatí dát nový, pozor spousta "nových" jsou ve skutečnosti repasované, o moc levnější nejsou a kvalita je loterie.

Nastuduj videa, rozhodni se jestli jsi shopný udělat to sám. Cenově to i s pořízením nářadí pořád vyjde levněji než servis, pracuješ na svém tak to neošidíš. Kromě základních věcí (velká gola včetně očkovvých a plochých klíčů) kalibrovaný momentový klíč, nájezdy hevery speciální přípravky - to obvykle vidíš na videu. Dílenský manuál kde najdeš utahovací momenty a postupy. Momenty jsou i v návodech od Autodoc (pozor ne vždy je mají správně!) U alternátoru momenty nejsou až tak podstatné, jde použít obecná tabulka rozměr šroubu/ pevnostní třída/ utahovací moment

robin333

ajajaj to zní složitě já našel alternator značka ridex myslím za 3300kc ale jde o to jestli si mužu přinest svuj díl do servisu u vás nebo to nemají rádi?když jim to tam dám že chratí alternátor kolik to muže stát v servisu a jak dlouho trvá výměna?

bear

Opravovat by chtěl každej, ale né každej je pečlivej a šikovnej.

Kdo dělá pečlivě a šikovně, tak potřebuje více času, což znamená více peněz. Ale cena není rozhodující faktor kvality, jak jsem popsal v předchozím příspěvku.

Na druhé straně kdo dělá rychle a tzv. se s tím nesere (nepáře), tak sice má práci dříve hotovou a stíhá více zakázek, ovšem kvalita opravy je mnohdy taková, že zákazník opět to samé opravuje třeba za rok či dva.

Někdy je to záměr. Zákazníkovi se něco nabulíkuje a pak přijede opět do servisu a je tam jako doma. Není žádoucí u některých servisů opravit něco tak, aby se to už nikdy nepokazilo.

Třeba když ti do toho altíku namlátí ložiska kladivem, tak ti bude altík hučet za pár stovek km. Kdo si pěkně umeje od bordelu víka altíku, očistí a nalisuje stahovákem a pěkně pečlivě, tak pak je oprava jako u nového dílu s dlouhou životností.

To se v ČR děje. Bohužel. proto je dobré se poptat přes známosti a doporučení. A autorizovaný servis není také známkou kvality. Tam se mnohdy tlačí na normohodiny a tak to musí mechanik stihnout v daném čase. Pokud někde narazí na problém v podobě zarezlého šroubu, tak se hned řeže a mění třeba více dílů. Garážnickej servis to třeba pečlivě vypreparuje a zachrání daný díl a vymění jen potřebný třeba šroub a né půl nápravy jako autorizák, který nemá čas se mrcasit s jedním autem tejden. Takže ani repas altíku nebudou dělat a mění kus za kus. Díky tomu jsou i dražší.

Takže autorizák v ČR je hlavně pro nová auta třeba i v rámci záruky a pak je lepší hledat šikovné mechaniky v menších firmách, kteří znají danou značku a dají tomu při opravě péči.

A každej servis ti řekne, že je profi. Takže se oplatí číst i třeba recenze.

robin333

jasně chápu volal jsem do jednoho servisu ted tam my zdělil že to bude tak +- 8000 je to ok? jasně skusím více servisu ale jen orientačně

bavoblb

99% servisů tě s vlastním altíkem vyhodí, přišli by o marži obvykle 100% - servis ti ten samý prodá tak za 7k

Ridex je laciná čína (fungovat by měl, otázka je životnost; záruka je jen teoretická, je vhodné koupit tam kde neni snaha reklamace automaticky zamítat)

Cena a čas opravy - záleží na konkrétním servisu. Představu o času a náročnosti získáš z videa a ze servisního manuálu kde jsou postupy včetně normohodin.

Pro představu jiné auto - nový značkový alt, jednoduchá práce na půl hodiny - svépomocí za 3k. Od servisu nabídka repasovaný alt za 6k a práce za 4, celkem tedy 10k a ještě dělali jak to je výhodný. (ten repas z e-shopu by byl za 2k - takže si v reálu řekli 8k za půl hodiny práce)

robin333

aha proč tu tu tak funguje? :D takže těch 8000 je moc?

bear

Záleží, co použijí za díl. Jestli nějaký levný šunt nebo kvalitu.

Kvalitní alternátory dělá Bosch a Valeo. Dělají je i přímo do prvovýroby do aut jako subdodávky do fabriky dané značky. třeba i BMW.

Pak jsou méně kvalitní jako VIKA, Ridex, Starline, atd...

Servis chce co nejvíc vydělat na práci. Takže klidně namontuje to nejlevnější a zbytek jde za práci.

Bosch altík může klidně stát i přes 6000kč. Za 2000kč, že by to přehodili, když je s tím tolik práce se mi nezdá. Takže za 8000kč bych čekal nějakou druhovýrobu a ta může vydržet klidně do záruky.

robin333

dobře zkusím zavolat do více servisu

 

 


5x
Podle popisu problému a formy dotazu skoro určitě nezvládneš.
robin333

tady se na něco zeptat tvl samej toxic čecháček

 


3x
Pane Lorenc, uvezu to?
Jestli máte ruce šikovnější než hlavu na češtinu, tak možná jo.
robin333

nejsme na lekci češtiny jsme na poradně šašku

bear

Typickej bmvéček. Nezvládá to. Takže nezvládne.

robin333

typickej čecháček dej si klobásu a lahváče bude ti hej

 


3x

Trošku pokory? NIC? To se Ti trolíku vlastně robine333, když chceš radu nic neříká? Za Jestli jsou tvoje technické znalosti jako znalosti rodného jazyka, tak to nezvládneš. Když jsem na svém mělnil altik, tak jsem říkal, že příště toto dám svému mechanikovi!

robin333

pokory?to si děláte srandu já jsem sem napsal jestli zvládnu vyměnit alternátor a dostal jsem hned sprchu o češtině atd místo normální odpovědi bohužel nejsem rodilej čech ale tak snažím se psát vaším rodným jazykem to svědčí o vaší české natuře proto vás nemá nikdo rád ale to je jedno ale oukej děkuju za odpověd dám to do servisu.

bear

U lidí kolem bmw je pokora nulová. Umí jen káru leštit, umejvat, ale ne opravovat. Navíc jsou arogantní, jak je vidět i zde a v jiných diskuzích.

Když mu slušně napíšeš, že to nezvládne, protože je potřeba dost věcí odmontovat, tak tě ještě pošle někam. Zbytečná námaha.

Jen pro doplnění na mém autě ne BMW na altiku - tři šrouby skryté tak dobře, že ráčna se nedostala , ráčnový klíč taky ne, jen otevřený vidlicový klíč a po asi 3mm pak jen prsty. a to jsem ještě taky sundával řemenici na klice a řemenici řemene pohonu pomoocných zařízení. Co dělá mechanik max půl hodiny mně trvalo přes dvě hodiny! A to již mám na autech jako nemechanik hooodně odpracováno! Od výměny motor přes spojky a vstřikovací čerpadla... banality jako tlumiče výfuku nebo tlumiče pružení, třmeny brzd nepočítám.

robin333

aha takže to chápu tak že mám bmw tak co vubec otravuju o radu protože nemám pokoru napsal jsem si tu o radu a dostal sprchu za češtinu nejsem rozelí čech ale sanžím se naučit váš jazyk omlouvám se pane omlouvám se že mám bmw já tedy své auto opravuji jako vy třeba škodovku ale omlouvám se že já splodina která má bmw chtěl jen poradit omlouvám se pane

robin333

DIESEL. díky za odpověd takže lepší asi to dát do servisu

bavoblb

Ano pokora. Jsi arogantní namyšlenej trotl, takže rady nečekej.

Jestli jsou tvoje technický znalosti a šikovnost jako znalosti rodnýho jazyka tak to nezvládneš - zamysli se kolik chyb jsi nasekal v dotazu a popřemýšlej jak kvalitní práce by byla kdybys stejně dobře měnil altík - jen bys to pojebal

Když nejsi čech, tak kdo jsi, to je ale nakrásně šumák? Jen tam mimo škodovku nemám a nechci , možná zadarmo bych ji vzal, a čech taky nejsem i když mám státní příslušnost ČR. A fakt nevím jak to které auto má, ale to musí každý kouknout pod kapotu a zjisti jak to je. Třeba na 106 s motorem TU1M+ to byly dva šrouby a ráčna s ořechem 13mm a proti, pokud se protáčel, tak otevřená 13 klíč a 10mm pak na povolení napínáku a altik byl venku za 5 minut a za dalších 5minut dán druhý= vše perfektně přístupné.JInak je možné , že mít dílenské zařízení-zvedák nebo rampu a auto si dát do výšky tak se taky pracuje jinak, Neznaje Tvůj vůz doporučím zkouknout a pak dle možností-servis nebo samodomo. Jinak ještě u mého mám možnost zvýšit světlou výšku cca o20cma pak se zasel leží pod autom trochu lépe než u standartních aut!

robin333

děkuji za odpověd jinak pochazím s nizozemska pro doplnění. učím se český jazyk 2 rokem

robin333

BAVOBLB: psal jsem že nejsem čech tak jsem nasekal hodně chyb v dotazu omlouvám že jsem z nizozemska a učím se váš jazyk druhým rokem omlouvám se že se snažím a učím se váš jazyk a nejsme dokonalej po dvou letech v českém jazyce jako ti kteří se narodily a žijí v čr omlouvám se

 


2x

Jako obyvatel ČR - ne čecháček (nejsem z Čech) - si troufám tvrdit, že vyměnit sám toto nezvládnete. Nejde jen o složitost výměny a závažnost možných škod při chybném poskládání, ale také o nářadí, místo pro demontáž-montáž a "ten správný kus elektrónky".

Auta mají různé typy dílů a stává se velmi často, že pro jeden typ vozů je několik různých možností a typů náhradních dílů.

Ten alternátor si chcete vyměnit za nový kus nebo chcete i repasovat?


doplněno 25.02.25 12:39:

alternátor se dával repasovat jen u jednoduchých starších aut, když stačilo vyměnit uhlíky... - ale dnes už je i hodinová práce tak drahá, že se za mne vyplatí koupit rovnou nový.

Jak uvedl kolega výše - jednou zkusíte a budete se proklínat. Pokud člověk není odkojen v servisu, neměl by se do servisu pouštět. Maximální zásahy mají být výměna kol letní-zimní a občasné dolití kapalin nebo výměna žárovek - vše ostatní bez ohledu na vlastní schopnosti a možnosti dávám do servisu!

robin333

koukal jsem po novém ale někdo zase říká že stačí vyměnit jen vnitřek jak píšete repas ale koukal jsem a nový altík stojí 3000kc tak nevím co se vyplatí víc hlavně nevím jak dlouho to trvá vím že nejde vše hned ale potřebuju auto tak nevím jestli trvá déle repasovat nebo rovnou vyměnit?

robin333

dobře děkuji za odpovědi a váš čas hezký den přeji pane.

 

trtr

1x

Zdravím, vypadáte jako troll jaroušek, co dostal 250t Kč na káru a koupil bávo. No vzhledem k tomu, že altík je na bávu celkem schovanej a řemenice a vedené řemenu komplikované, tak bych to sám nedělal.

robin333

zdravím nejmenuju se Jaroušek ale robin nedostal jsem 250k na káru koupil jsem si to bávo protože se my to auto líbí jako někomu se líbí škoda seat atd nemám to na machrování blinkry dávám :D a jinka děkuji za normální odpověd a je to výměna na dny nebo hodiny? díky.

 

mathew

0x
Já se vždycky podívám na video a podle toho určím jestli to vyměním sám, zavolám kamaráda nebo to dám do servisu. Ono se těžko radí, když nevíme jaké máte nářadí, prostor a jak jste (ne)šikovný.
Když budete ten alternátor repasovat tak to logicky bude trvat déle než výměna kus za kus. U nás to dělá pan co už je v důchodu a má to za den, když se s ním člověk domluví předem, aby měl díly a čas.
robin333

dobře kouknu děkuji za váš čas pane hezký den

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]