Nejste přihlášen/a.
Pokud vše funguje, tak nevadí.
Když motor dokáže fungovat 10hodin při jízdě, tak může fungovat i 10hodin na volnoběh.
Sice nerozumím, proč by někdo nechával běžet motor 10hodin na volnoběh, ale to si musíš vyřešit ty.
Kdysi jsem se zajímal asi o něco podobného. Ptal jsem se na různých poradnách ale použitelné odpovědi jsem se nedočkal.
Přemýšlel jsem (čistě teoreticky, zatím to nenastalo a doufám, že nikdy nenastane), jak v případě delšího výpadku elektřiny co nejlevněji zajistit aspoň nejnutnější fungování bytu - aby plynový kotel topil a nemuseli jsme mrznout.
Napadlo mne koupit nějaký měnič 12Vss/230V, 50Hz do auta, auto přistavit k oknu, hodit dlouhou prodlužku, kotel zapojit k měniči a auto nechat brblat na volnoběh.
Co se týká ekologie, asi by to bylo ekologičtější než nechat běžet nějakou elektrocentrálu (malé elektrocentrály patrně nemají katalyzátor) a i tišší.
Zajímá mne jen, jestli to napadlo i někoho jiného a jestli to někdo dotáhnul až k praktickému použití.
Zdravím, určitě vadí, ale v nouzi opravdu v nouzi to patrně vydrží, ale nezkoušel bych to jindy než v případě ohrožení života! Proto se vyrábí tzv. stacionární motory, které mají lépe vyřešeno chlazení a mazání. Berte prosím v potaz, že při bežné jízdě se motor chladí náporem -> při stání ne, při bežné jízdě je tlak oleje vyšší -> při stání kolikrát problikne i kontrolka. Dále se zde vliv tzv. tlakování do převodovky -> proto se třeba v zimě nedoporučuje rozmrazování stylem nastartovat a pak jít škrábat a třeba za 30 minut vyjet.
Další věcí je, že trvalý volnoběh u klasického automobilového motoru je zakázán zákonem, viz:
Vadí.
Na volnoběh se pomocí AKF ventilu odvětrává nádrž, když je motor zahřátý a stejně tak se otevře i EGR a motor žere výfukové plyny do sání. Na volnoběh mají plyny pomalou rychlost proudění a vše zaserou v sacím traktu. Proto se doporučuje při městském provozu občas pořádně projet a vypálit pavouky z výfuku.
Dále při malých otáčkách hmota setrvačníku není tak dynamicky těžká/efektivní, aby tlumila vibrace a ty jsou u HTPček velké i přes vyvažovací hřídel.
Lépe tedy mírně zvýšené otáčky. I vzhledem k dobíjení, když si z auta chcete dělat centrálu.
Dále převodovka bude trpět. V neutrálu se nemažou tak dobře rozstřikem ložiska. Takže ideální pro převodovku, aby jí to příliš nevadilo projet na všechny kvalty až do zahřátí oleje a pak třeba stát v neutrálu hoďku či dvě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.