Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

1,2 htp 47kW

Od: djcjsn odpovědí: 8 změna:
Dobrý den,
nedovolím označit se za žádného odborníka či automechanika, proto se zkusím zeptat tady. Vadí benzínovému motoru 1,2 htp 47kW dlouhé stání na volnoběh? Třeba 10 hodin v kuse?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Pokud vše funguje, tak nevadí.

Když motor dokáže fungovat 10hodin při jízdě, tak může fungovat i 10hodin na volnoběh.

Sice nerozumím, proč by někdo nechával běžet motor 10hodin na volnoběh, ale to si musíš vyřešit ty.

yarda1

Kdysi jsem se zajímal asi o něco podobného. Ptal jsem se na různých poradnách ale použitelné odpovědi jsem se nedočkal.

Přemýšlel jsem (čistě teoreticky, zatím to nenastalo a doufám, že nikdy nenastane), jak v případě delšího výpadku elektřiny co nejlevněji zajistit aspoň nejnutnější fungování bytu - aby plynový kotel topil a nemuseli jsme mrznout.
Napadlo mne koupit nějaký měnič 12Vss/230V, 50Hz do auta, auto přistavit k oknu, hodit dlouhou prodlužku, kotel zapojit k měniči a auto nechat brblat na volnoběh.
Co se týká ekologie, asi by to bylo ekologičtější než nechat běžet nějakou elektrocentrálu (malé elektrocentrály patrně nemají katalyzátor) a i tišší.
Zajímá mne jen, jestli to napadlo i někoho jiného a jestli to někdo dotáhnul až k praktickému použití.

Určitě jsou motory,kterým by to až tak vadit nemělo..Spoustu řidičů z povolání musí mít nastartovaný motor několik hodin.."Hlídkující" policie..Autojeřáby,vysokozdvižné plošiny na náklaďáku..Taxíky v zimě při čekání atd..Kamarád kdysi při čekání na slečnu usnul v nastartované Felicii 1,3 a běžela celou noc..V autoservisech při opravách chlazení třeba taky motory běží dlouho na volnoběhu..

 

trtr

0x

Zdravím, určitě vadí, ale v nouzi opravdu v nouzi to patrně vydrží, ale nezkoušel bych to jindy než v případě ohrožení života! Proto se vyrábí tzv. stacionární motory, které mají lépe vyřešeno chlazení a mazání. Berte prosím v potaz, že při bežné jízdě se motor chladí náporem -> při stání ne, při bežné jízdě je tlak oleje vyšší -> při stání kolikrát problikne i kontrolka. Dále se zde vliv tzv. tlakování do převodovky -> proto se třeba v zimě nedoporučuje rozmrazování stylem nastartovat a pak jít škrábat a třeba za 30 minut vyjet.

Další věcí je, že trvalý volnoběh u klasického automobilového motoru je zakázán zákonem, viz:

portalridice.cz/...

Popojiždění v dlouhých kolonách je stejné jako by to prakticky běželo někde na volnoběh..Při nehodě lidi čekají i několik hodin na odklízení havárie..V zimě by tam umrzli...takže motory běží několik hodin naprázdno..Komu nefunguje správně sahara na chladiči,ten má problém-motor uvaří..
bear

Chlazení náporem dostatečně řeší el. ventilátory sahary.

Ano..V koloně a na místě nápor nehrozí,takže nefungující sahara znamená průšvih pro motor.."vymalováno" je pak celkem rychle..

 

bear

0x

Vadí.

Na volnoběh se pomocí AKF ventilu odvětrává nádrž, když je motor zahřátý a stejně tak se otevře i EGR a motor žere výfukové plyny do sání. Na volnoběh mají plyny pomalou rychlost proudění a vše zaserou v sacím traktu. Proto se doporučuje při městském provozu občas pořádně projet a vypálit pavouky z výfuku.

Dále při malých otáčkách hmota setrvačníku není tak dynamicky těžká/efektivní, aby tlumila vibrace a ty jsou u HTPček velké i přes vyvažovací hřídel.

Lépe tedy mírně zvýšené otáčky. I vzhledem k dobíjení, když si z auta chcete dělat centrálu.

Dále převodovka bude trpět. V neutrálu se nemažou tak dobře rozstřikem ložiska. Takže ideální pro převodovku, aby jí to příliš nevadilo projet na všechny kvalty až do zahřátí oleje a pak třeba stát v neutrálu hoďku či dvě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]