Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Účelová komunikace a přednost

Od: ridic odpovědí: 94 změna:

Bydlím ve městě, na poměrně velkém sídlišti, které je spojeno účelovou silnicí. Ta vede směrem nahoru a kolmo se připojuje k hlavní silnici. Na konci je značka Stop. Od hlavní silnice, směrem nahoru vede vedlejší.

A teď nastává problém - ta naše silnice je účelová, ale není to vůbec poznat. Šířkou a kvalitou je na tom líp, než ta hlavní. Není jako účelová ani označena (nejsou tam třeba červené sloupky). Takže vlastně nikdo netuší, že je účelová a 99% řidičů si myslí, že je to normální vedlejší.

Jenže já když po ní jedu a chci pokračovat třeba nahoru po vedlejší, pak vozidla, která jedou po vedlejší a chtějí odbočit doleva, mi dávají přednost - což je špatně, protože já jsem na účelové komunikaci, takže musím dát přednost všem. A tohle vše akorát zbytečně komplikuje, protože auta za mnou nechápou, proč stojím, když mi protijedoucí vozidlo dává přednost. Ten naproti zase nechápe, proč nejedu, když on stojí a dává mi přednost. Takže všichni troubí, blikají a klepou si na čelo.

Jak byste toto řešili vy? Mám se fakt držet předpisů a vytvářet tyto komplikace a nebo riskovat a chovat se jako na vedlejší s tím, že se jednou může objevit někdo, kdo ví, že jde o účelovou silnici a já pak budu viník nehody? Mně popravdě celý ten zákon o účelových komunikacích přijde jako paskvil, protože jí může být jakákoliv cesta a nikdo kolikrát nemá tušení, která to je...

 

 

94 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x
Pokud opravdu pouští, opatrně bych jel. Nicméně případná nehoda jde pak samozřejmě za tebou.
asd1
Tak nějak. Pouští tě tak jed, pozor na nehodu byl bys vinik protože jsi nedal přednost.
Je to paskvil, na místě nejde poznat jestli máš přednost nebo dáváš.
Podobně jako hlavní bez značky a zprava s ceduli přednost- tu "nevidis", "hlavni" je ale bez značky takže přednost zprava = přednost dávají oba. Naštěstí se obvykle "dohodnou" a jede ten na "hlavni"

Neřekl bych, že je to paskvil. Spíše @ridic nemá dostatečné znalosti!

asd1
Jak v terénu rozeznas účelovou komunikaci od jiné? Mimo obec červený patniky, ale v obci?
ridic

@satam No klidně přiznám, že nemám dokonalé znalosti. Rád se tedy nechám poučit, jak mám ostatním co mi dávají přednost z auta vysvětlit, že jsem na neoznačené účelové komunikaci, když oni sami to nevědí.

asd1
Mavnout/ bliknout at jedou
ridic

@asd1 To je jistě možnost, ale v silném provozu docela nepoužitelné, protože trvá, než to pochopí a ti za mnou jsou pak celí netrpěliví, protože netuší, proč nejedu.

asd1
Buď tě pouští tak jedeš (a davas pozor jestli se nerozjede taky, sledujes kola na kterych rozjezd vidis nejdriv, zastavis nebo mu ujedes doprava),nebo mavnes at jede on a stojíš. Nervozita těch za tebou tě nemusí zajímat.
Zbytečně si to komplikujes...
Paskvil to je.

@asd1: V terénu nemáš šanci účelovou komunikaci rozeznat. Červenými patníky se označují polní, lesní cesty a jim podobná vyústění na jinou pozamní komunikaci, ovšem jistě ne výjezd ze sídliště, který je/má být tvořen klasickou místní nebo podobnou komunikací. Další v mém příspěvku o něco níže.

Uznávám, že je to paskvil, vytvořený patrně Magistrátem města.

asd1
Červený patniky jako oznaceni ucelove komunikace, lesni polni cesty atd. mimo obec byt musi, ale v obci ne. Takže mimo obec to v terenu rozlišit jde, v obci ne.

@asd1: Máš pravdu, musí být, dokud je první ožrala nevytrhne a nehodí do příkopu. Ovšem zkus si představit širokou asfaltovou silnic mimo obec s poměrně slušným provozem, napojující se zprava na "tvoji" silnici. Ta není označena žádnou dopravní značkou, ovšem u té připojující se široké asfaltky budou červené patníky. Nejsi místní a teď se honem rozhodni čemu budeš věřit! Červené patníky nebo přednost zprava?

asd1
Cerveny patniky to určují jednoznacne, tam byt musi a jinde byt nesmí. Nejasne to je když tam chybi.
A stejně si auta z boku/nedani prednosti musíš hlídat i když jsi na hlavní a on má stopku...

 

mathew

0x
Tou poslední větou jste si odpověděl. Ostatní netuší, že jste na účelové komunikaci, protože nikdo se před křižovatkou nedívá do katastru, aby zjistil jestli nějaká cesta není účelová a kdo má tedy vlastně přednost... Pokud se ostatní chovají jako na normální křižovatce tak bych to nekomplikoval a choval se tak taky.
asd1
Komplikace vyskočí při nehodě - nedaní prednosti = vinik.
Super předpisy a značení...

 


0x
I kdyby byla účelová komunikace sebevyrazneji označená, je dost pravděpodobný, že většině řidičů by to stejně nic neřeklo, když vídám, jak minimálně 3/4 jich dává přednost autům vyjíždějícím z obytné zóny "protože přednost zprava". A stejný množství jich ze zóny klidně vyjede přímo před zleva přijíždějící auto ...

Svatá pravda, jako zde, při odbočování doleva dávají přednost protijedoucímu.:

km

milancukrar: protijedoucímu?! snad zprava, ne?

Vozidlo z výhledu odbočuje vlevo, vozidlo protijedoucí odbočuje vpravo, nebo jede rovně.

Zprava není žádná cesta.

km

zde je to jinak?
poradte.cz/...

Jasně, že je to jinak...

úplně jiná situace.

 


0x

Jednak jak víte, že jde o účelovou komunikaci? A pak: Kde jste se dočetl, že vozidlo, přjíždějící po účelové komunikaci musí dát přednost všem ostatním? Myslím, že by bylo vhodné doplnit si znalosti! Jinak byste ohl být nebezpečný!

Přečtěte si §7 zákona č. 13/1997Sb. Tam se dozvíte, co je účelová komunikace. Zákon O účelových komunikacích neznám! A pak si přečtěte řádně §§ o přednosti v jízdě v zákoně č. 361/2000Sb.

Doplňte prosím souřadnice nebo možná lépe letecký snímek (z mapy.cz) toho místa.

"Kde jste se dočetl, že vozidlo, přjíždějící po účelové komunikaci musí dát přednost všem ostatním?"

Já jsem se to dočetl v § 23, odst. 1.

ridic

Že se jedná o účelovou komunikaci mám ověřené z magistrátu města. Opravdu to tak je.

Vámi zmíněný zakon 361/2000 říká, že:

křižovatka je místo, v němž se pozemní komunikace protínají nebo spojují; za křižovatku se nepovažuje vyústění polní nebo lesní cesty nebo jiné účelové pozemní komunikace na jinou pozemní komunikaci,

Pak to tedy znamená, že dávám přednost všem.

Jinak §23:

(1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné, pěší nebo cyklistické zóny na jinou pozemní komunikaci.

@ridic: Pak především Město patrně porušuje zákon, protože podle zákona "poměrně velké sídliště" NEMŮŽE být napojeno účelovou komunikací, ale musí to být třeba místní komunikace. Z vašeho dotazu je i zřejmé, že vzhled této komunikace NEODPOVÍDÁ účelové komunikaci a tudíž běžný řidič NEMÁ ŠANCI to poznat. Přitom podle zákona MUSÍ správce komunikace vytvořit řidiči podmínky k tomu, aby z dostupných informací věděl, jak se má v konkrétní situaci chovat!

Pozn.: Zákonodárce v tomto případě měl na mysli klasické účelové komunikace - polní a lesní cesty, výjezdy z objektů (komunikace ukončené vraty, závorou) apod. Z vašeho dotazu pak plyne, že jste prakticky jediný, který zná skutečný stav věci a bohužel díky tomu VY způsobujete zmatky na uvedené křižovatce. Při stavu naší justice byste pak opravdu mohl být označen za viníka případné nehody. Podejte na Magistrát stížnost na uvedený stav a žádejte nápravu. Můžete se předtím obrátit na okresního Dopravního inženýra PČR, který by vám ve věci měl být nápomocen!

km

ridic: moc se mi líbí, jak jste si natřel na chleba místního experta na dopravní značení, pana satam, člověka, co tvrdí "Myslím, že by bylo vhodné doplnit si znalosti! Jinak byste ohl být nebezpečný!". Místo, aby se vám omluvil a uznal svou neznalost, svede svou chybu na to, že "Město patrně porušuje zákon"...

@km: Tady něco napíšete, ještě zvýrazníte a o pět minut později to postavíte na hlavu a svým způsobem potvrzujete to, co tady říkám já. Necítíte se trochu podivně?

km

satam: proč to tedy nenapíšete jasně a hned. tak jak na tazatele reagujete, nejen zde, a jak reagujete na ostatní účastníky diskuze o dopravních předpisech a dopravním značení, nejen zde, a jak si notujete s panem milancukrar, to působí, že z nich děláte blbce.

napsal jste: "Jednak jak víte, že jde o účelovou komunikaci?" Tato otázka je podle mě zcela namístě.

"Kde jste se dočetl, že vozidlo, přejíždějící po účelové komunikaci musí dát přednost všem ostatním?" naprosto nechápu tuto otázku. působí to, jako byste chtěl tazatele nachytat na štvestkách a ztrapnit a nebo, že sám neznáme zákony na které odkazujete.

"Myslím, že by bylo vhodné doplnit si znalosti! Jinak byste ohl být nebezpečný!" tento komentář už je podle mě naprosto nemístný a nemá to tu co dělat. pak se právě diskuze zvrhne v to, co se zvrhla.

Uvědomme si, že lidi, kteří se ptají na to, jak řešit nějakou dopravní situaci, jsou z drtivé většiny ti, kteří o sobě ví, že něco neznají stoprocentně a proto se ptají, jsou to ti, co dopravní nehody nezpůsobují a chtějí si doplňovat znalosti. Bylo by dobré s nimi jednat s úctou.

Ptáte se co jste měl napsat? Tak třeba: "pokud není v terénu značená jako účelová, tak není v tu situaci účelová" a klidně můžete odkázat na konkrétní zákony a ještě lépe je sem přímo ocitovat.

@km: Uznávám vaše argumenty a přijímám váš pokus o smír.

Děkuji Vám oběma.

asd1

Tak třeba: "pokud není v terénu značená jako účelová, tak není v tu situaci účelová" a klidně můžete odkázat na konkrétní zákony a ještě lépe je sem přímo ocitovat.

Jo, to bys ten předpis citovat měl..

V obci nijak značená být nemusí a přesto účelová je.. Takže který předpis z toho dělá křižovatku s předností zprava? Místní zvyk je nadřazený předpisům?

Ano, máme tak skvělý předpisy, že bez návštěvy úřadu nevíš kdo tam má přednost.. Aspoň že mimo obec se zavedly červený patníky povinně, takže v terénu to už rozlišit jde.. Ještě nedávno ani mimo obec.

@asd1: Zrovna v tomhle případě je ten předpis v pořádku. Ovšem v pořádku není, že správci komunikací nedodržují jiné předpisy, jako je např. Silniční zákon č. 13/1997Sb. Kdyby je dodržovali, nemohla by situace, na kterou se primární tazatel ptá, vůbec vzniknout, protože v okamžiku, kdy ta komunikace ze sídliště byla dokončená, měl ji správce komunikace nechat u příslušného silničního úřadu správně zařadit, nejspíš do kategorie "místní komunikace"!

Také je jasné, že zákon je nadřazený nějakým místním "předpisům"! Zákon č. 13/1997Sb. NIKDE nemluví o zařazení komunikace v nějakém "pasportu", ale mluví o zařazení komunikací podle jejich určení a významu. A podle toho je i řidiči v konkrétních situacích posuzují!

Takže v uvedeném dotazu se PODLE ZÁKONŮ č.13/1997Sb. a č 361/2000Sb. jedná o klasickou křižoavtku s nedostatečným dopravním značením. Tak se i jeví řidičům a podle toho by se na ní měli chovat . Zápis na magistrátě je z hlediska Pravidel provozu na pozemních komunikacích nicotný a neodpovídá skutečnosti!

PS: Kategorie pozemních komunikací určují §§ 3-7 z. č. 13/1997Sb. Citovat nebudu, je toho moc.

km

omlouvám se a děkuji

18.02.25 14:24

@km:

asd1

Takže podle popisu to má parametry místní komunikace, ale chybně je zařazená/ vedená jako účelová. Kdo bude viník nehody, když ten z "účelové" nedá přednost? Je tu doklad že ta komunikace není místní ale účelová... Nebo bude viník silniční správní úřad že to blbě zařadil?

Ono snad neplatí, že jak to úřad zařadí taková to je komunikace? To by znamenalo, že i když si na úřadě zjistíš co to je za komunikaci, tak nemáš jistotu jaká to vlastně je a tedy ani nevíš kdo tam má přednost. To by byl ještě větší Kocourkov než obvykle

@asd1: Myslím, že jsem to napsal dost jasně a znění zákona je také jasné. Ten doklad, o kterém mluvíš, nemuže být nad znění zákona. Netuším, čemu na tom nerozumíš.

 

km

0x

Asitakhle: Pokud v terénu ani dopravním značením není patrné, že se jedná o účelovou komunikaci, musíte se chovat tak, jak je to patrné v terénu a tím co říká (respektive neříká, protože absentuje) dopravní značení. To je imho, jediné a správné řešení dané sitauce.

asd1

Akorát že v tomhle případě při nehodě zjistí že měl dát přednost, tu nedal a je viník

km

nesmysl. jak to zjistí? půjde se zeptat na město? policie to posudí z terénu a dle DZ tak jak píši. nemůže ani jinak.

asd1

V tom případě policie nepracuje správně (což je bohužel vidět hodně často - jen si ulehčujou práci)

Ano, půjde se zeptat "na město" = musí si zjistit o jaký druh komunikace jde tj. jestli jde o křižovatku nebo výjezd z účelové komunikace. Nemůže si to jen tak myslet a z viníka udělat poškozeného. V terénu to nepozná ani policajt, nemůže podle svýho názoru rozhodovat jestli to je nebo neni křižovatka.

Pokud se "viník" brání tak spor vyhraje.

asd1

Je to vedené jako účelová komunikace, v terénu to vypadá jako normální silnice. Žádná značka tam neni - kdo dává přednost a kdo přednost má, kdo je viník nehody? Podle tebe přednost má ten z účelové komunikace a policajt to tak má vyhodnotit...

km

nerozlišená křižovatka = přednost zprava

asd1

Při výjezdu z účelové komunikace platí přednost zprava přibližně od kdy?

(1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné, pěší nebo cyklistické zóny na jinou pozemní komunikaci.

km

už jsem napsal, jste blázen. takhle se můžeme bavit o jakékoliv nerozlišené křižovatce. řidiči, než ji projedou, nejdřív navštíví úřad, aby se ujistili, že žádné z ramen není účelová

pokud není v terénu značená jako účelová, tak není v tu situaci účelová. prostě není. a na úřadě můžou mít klidně napsáno, že to je dálnice.

mathew
Takže ani policajt neví, kdo má přednost a soud pokaždé nejspíš rozhodně jinak, aby v tom (ne)byl zmatek. No a toho, kdo ten nesmysl vymyslel lidi zase znovu zvolí a takhle si tady žijeme a nadále budeme.

@km: pokud není v terénu značená jako účelová, tak není v tu situaci účelová. prostě není. Myslím, že bych si vás také měl namazat na chleba! Ovšem pouze v případě, že bych s vámi nesouhlasil. A já kupodivu s vámi souhlasím. Co s tím uděláte? Omluvíte se mi za to zbytečné ponižování? Nebo svůj komentář necháte smazat?

km

satam: jak jste tedy myslel toto "Myslím, že by bylo vhodné doplnit si znalosti! Jinak byste ohl být nebezpečný!"? tazatel evidentně vše zná, jen má rozpor v tom, že ví víc než ostatní účastníci provozu na zmíněné křižovatce.

@km: Neodpovídej mi prosím otázkou, je to neslušné. Čekám na tvoji reakci na můj předchozí komentář. Uvítal bych rovněž tvou reakci na můj komentář v 11:53 k předchozímu příspěvku.

Kdyby bylo GPS místa, to by to ulehčilo...

Milane, o souřadnice, popř. letecký snímek jsem psal už včera v 09:53. Bez reakce.

km

satam: Co s tím uděláte? nic, ale líbí se mi, že se shodnem.
Omluvíte se mi za to zbytečné ponižování? nemám s tím problém, pokud to bude namístě
Nebo svůj komentář necháte smazat? i s tím bych neměl problém, pokud by to bylo namístě

@km: Promiň, že ti tykám, jsem na této poradně na to běžně zvyklý. Pokud ti to vadí, budu nadále vykat.

Zabředáme do nesmyslů. Pokud to bude na místě je jen a pouze vaše rozhodnutí. Tedy mám zato, že přestože já to cítím jinak, vy mě neponižujete ani se mi neomluvíte. Přestože stejně jako já tvrdíte, že v dané situaci není možné rozeznat, že se jedná o účelovou komunikaci!

km

milancukrar: GPS by ulehčily, jak řešit to konkrétní místo, ale z otázky a komentářů tazatele je dostatečně jasné, jak mu poradit

km,

je dostatečně jasné, jak mu poradit

ale není to vidět v odpovědích.

 

ridic

Nevšiml jsem si dotazu na GPS souřadnice, tak ho přidávám teď:

mapy.cz/...

Jedná se o tu silnici z výhledu (mělo by se otevřít streetview na mapách). Ti co jedou z kopce tam mají značku "dej přednost v jízdě", takže když já jedu třeba rovně a oni doleva, dávají mi přednost.

Možná jsem ale něco přehlédl?

ta křižovatka je rozlišena dopravnímo značkami.

Opravdu jste dal správně odkaz?

Ta křižovatka je komplet správně označená dopravním značením. Takže úplně stačí se jím řídit a přestat mudrovat nad tím, co mají zapsáno někde na magistrátu!

Z této mapy je jasně vidět, že daná komunikace NEMŮŽE BÝT účelovou komunikací ve smyslu Silničního zákona!

Proto stále píšu, dejte přesné GPS místa. Páč tazatel to vždy vidí jinak, nežli to ve skutečnosti je.

57 příspěvků a zcela zbytečně, páč tazatel je řidič, co to nezná.

STOPKA velká jako ...

km

milancukrar 19.02.25 19:38 + satam 19.02.25 20:07

přesně

ridic

Asi se trochu nechápeme. Já tam tu stopku vidím, dokonce jsem o ní psal v původním textu.

Jde mi o to, že když já jedu doprava a ti co jsou na vedlejší (ta naproti do kopce) odbočují doleva, dávají mi přednost, což je špatně.

že když já jedu doprava a ti co jsou na vedlejší (ta naproti do kopce) odbočují doleva, dávají mi přednost, což je špatně***tak to je ještě horší s Vámi. Proč to je špatně? Neřeště účelovou komunikaci.

Oni odbočují vlevo, tak pro ně je pravidlo, že musí dát přednost protijedoucím, což jste Vy. Pak ještě musí dát přednost...

ridic

tak to je ještě horší s Vámi. Proč to je špatně? Neřeště účelovou komunikaci.

Oni odbočují vlevo, tak pro ně je pravidlo, že musí dát přednost protijedoucím, což jste Vy. Pak ještě musí dát přednost...

---

Účelovou komunikaci řeším, to je vlastně celé jádro mého dotazu. Ano, pokud by ta moje ulice byla obyčejná pozemní komunikace (za kterou jsem ji pokládal posledních 10 let a jezdil jsem podle toho), tak máte pravdu. Ovšem nedávno jsem se dozvěděl, že se jedná o účelovou komunikaci a auta vyjíždějící z této ulice nemají dostávat přednost, naopak ji musí dát všem. Že je to účelová komunikace mám ověřeno přímo z magistrátu města.

Pokud by došlo k nehodě a já nedal přednost tomu, co jede doleva, pak budu na vině já, protože vyjíždím z účelové komunikace. To mě přivedlo k otázce druhé - jak se chovat, když v praxi nedokážu poznat, která silnice je účelová a která ne?

Pokud by došlo k nehodě a já nedal přednost tomu, co jede doleva, pak budu na vině já,***to je pouze Váš názor, asi nenajdete nikoho, kdo by s Vámi souhlasil. Zkuste se zastavit u nějakého policisty, nebo učite v autoškole, oni Vám to vysvětlí.

Už jste v tom místě zažil nehodu?

ridic

Proto se ptám tady, přijde mi to celé jako nesmysl a já osobně bych tudy jezdil jako normální křižovatkou.

Ovšem v zákoně je psáno něco jiného. Což je vlastně věc, o které jsem se zde chtěl pobavit.

@ridic: Vy se mi snad zdáte! Přečtěte si alespoň 5x za sebou, co jsem napsal včera ve 20:07 v tomto vlákně! Opravdu si myslíte, že nejen každý řidič, ale i policisté půjdou každou křižovatku studovat ke správci komunikace, aby zjistili, jak ji má správce zařazenou? NE! Policie při šetření případné nehody bude vycházet z reálné situace na místě! Dopravní značky P2, P4 a P6 dostatečně informují o tom, že se blížíte ke KŘIŽOVATCE (viz vyhl. č. 294/2015Sb. příloha č. 2) a tudíž se máte jako na křižovatce chovat! Vymýšlíte nesmysly a VY SÁM vytváříte nebezpečné situace!

PS: To, co je psáno v zákoně, platí pro "účelové komunikace", které VYHOVUJÍ ZÁKONU (č.13/1997Sb.), ne pro nesmylsy nějakého magistrátu!

ridic

Možná by to chtělo se trochu uklidnit a vkládat do odpovědí míň emocí

Opravdu nevím a neznám vše, proto jsem se zeptal. Já žádné nebezpečné situace určitě nevytvářím - pouze mi šlo o diskusi na tohle téma. Každopádně děkuji za odpověď.

a to je satam ještě klidný...jiný by Vám to sdělil hruběji.

ridic
Člověk se sem přijde poradit a najde akorát toxické prostředí s pasivně agresivními uživateli. Příště tuhle chybu neudělám. Mějte se tu všichni krásně :D

Člověk se sem přijde poradit***Vy jste sem přišel prosazovat Váš špatný názor na jednu křižovatku. Mnozí Vám to vysvětlili, ale Vy si stále vedete svou.

@ridic má samozřejmě pravdu. Vozidlo odbočující doleva z vedlejší má přednost, protože to druhé jede z účelové komunikace a tedy i tomu doleva odbočujícímu vozidlu musí dát přednost.

Je úplně jedno, co uvidí policajt na silnici za značky, protože když se ten "doleva" ohradí, tak vyhraje.

@satam: Jak značky P2, P4 a P6 řeší přednost mezi těmi protijedoucími? Nějak v poslední době ztrácíš glanc...

@genehawkins: Koukám, že už jsi taky dost zblbnul. Tak mi vysvětli, když se na té křižovatce potkají dva, kteří nejsou zrovna místní, jak OBA poznají, že jeden přijíždí po účelové komunkaci a tudíž má dát tomu druhému přednost v jízdě, i když ten druhý odbočuje doleva? Nejspíš nechají oba auta na místě a půjdou se zeptat na magistrát, že? Když ten "doleva" bude znalý a ohradí se, rozumný policajt mu vysvětlí, že je jedno jak je kde komunikace vedená a že se má řídit konkrétní situací a dopravním značením v místě.

K tvé druhé poznámce mohu říci jen tolik, že z popisu uvedených značek u všech tří plyne, že se jedná o DZ používané pro přednost na KŘIŽOVATCE, tudíž z nich MUSÍ být řidičům jasné, jak se na následující křižovatce chovat. Takže řidič, přijíždějící ke křižovatce po komunikaci označené P6 NEVÍ, že přijíždí po rádobyúčelové komunikaci, neví to ani protijedoucí řidiči a tudíž mu protijedoucí řidiči MUSÍ dát přednost.

Kdyby se případná nehoda nedej bůh měla dostat ke správnímu orgánu nebo k soudu, pak pokud by argumentaci nezvádl samotný řidič, musí jej z toho bez problémů dostat průměrný advokát a navíc by se mohlo stát, že by škodu po řádném prošetření zaplatil magistrát, který nezajistil řádné zařazení komunikací, jak mu ukládá z. č. 13/1997Sb., §3, odst. 1 a 2.

Takže kdo ztrácí glanc? Nebudeš to náhodou ty?

km

na této křižovatce:
mapy.cz/...
byl občanem řidičem vznesen dotaz na odbor dopravy, jak má nahlížet na výjezd od čerpací stanice, pokud pojede po dobřanské a bude odbočovat doleva do univerzitní, jestli má nebo nemá dát přednost řidiči, co vyjíždí stejným směrem od čerpací stanice a bylo mu řečeno, že to je jedno z ramen křižovatky, tedy, že tomu kdo vyjíždí od stanice, má dát přednost

A jiný sdělí, že to vozidlo vyjíždí od benzinky, z místa ležícího mimo pozemní komunikace.

jako třeba zde:

výjezd od čerpací stanice Benzina k místní komunikaci – ulici Stará Spojovací je veden po bezejmenné účelové komunikaci, na kterou je na jejím začátku připojen výjezd od čerpací stanice, tj. výjezd z místa ležícího mimo pozemní komunikaci. Vyústění účelové komunikace od čerpací stanice na místní komunikaci – ulicí Stará Spojovací se podle § 22, odst. w), zákona č. 361/2000 sb., ve znění pozdějších předpisů nepovažuje za křižovatku. Přednost v tomto vyústění účelové komunikace na místní pozemní komunikaci – ulici Stará Spojovací není upravena dopravními značkami, přičemž zde neplatí ustanovení §22, odst. 2, ale ustanovení §23, odst. 1) zákona č. 361/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

A je jedno, že se ulice jmenují jinak. Co člověk, to názor.

další benzinka?

km

to je tady: mapy.cz/...
teď už to tam je zřejmé, osazené značkou, sloupky a čárou na vozovce, což v době podání dotazu nebylo a asi to také dokazuje, že se tam těch kolizí patrně stalo víc. a já se tomu nedivím a nedivím se ani tomu, že se lidé ptají a jsou zmatení. dokazuje to, že legislativa značeně pokulhává, značení také a v praxi se situace řeší různě.

@satam: Nepozná. A to je to, co právě řeší. Jenom hlupák si nechá něco vysvětlovat od policajta. Ale zase na druhou stranu, většinou se policajti nechají poučit, oni jsou zvyklí poslouchat, myslet ne.

Nejedná se o DZ používané pouze pro přednost na křižovatce. Ostatně, že mají oba dávat někomu přednost nikdo nezpochybňuje, tyto značky ovšem neřeší přednost mezi nimi, takže je tvoje poznámka nesmyslná.

To by se stát samozřejmě mohlo, takže tvoje "Policie při šetření případné nehody bude vycházet z reálné situace na místě!" je zcela mimo mísu.

Ty.

@genehawkins: Nezbývá mi, než ti doporučit, aby sis tu nehodu v daném místě přímo vyzkoušel. Pak bys možná pochopil, co se ti a některým ostatním bohužel zbytečně snažím vysvětlit.

Tvoje bláboly z posledního komentáře jsou úplně mimo mísu a nemíním na ně reagovat.

PS: Jsem bývalý policajt, dopravák, funkcí dopravní inženýr, jinak CIVILNÍ vysokoškolák s titulem ING a troufám si tvrdit, že na rozdíl od tebe o tom něco vím. Argumentů jsem předložil dost, zřejmě nejsi schopen je pochopit. Takže tímto končím a dál se snažit nemíním.

ale pánové, nechcete to ukončit?

Bývalý policajt, dopravák. To je v podstatě diagnóza. K smíchu.

 


0x

Zkusím ještě jednou zopakovat pro všechny diskutující: Z této mapy je jasně vidět, že daná komunikace NEMŮŽE BÝT účelovou komunikací ve smyslu Silničního zákona č 13/1997Sb., §7, odst.1! A to at je kdekoli vedená jakkoli!

Meleš nesmysly, nic takového ze zákona nevyplývá, naopak, § 7 odst. 1 jasně říká, že toto účelová komunikace klidně být může.

1) Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků.

Milane, kašli na to. Zabedněnci to nevysvětlíš, ten bude dál mlít svou.

Není třeba oponenta oslovovat takovým způsobem. Jde to i bez napadání.

Sám dobře víš, že jsem na to zaměřený, na komolení jmen, urážky ostatních, zesměšňování druhých a podobně.

Všem přeji jen krásný týden, který určitě začíná sluníčkem.

 

cestovatel

0x
Neuveritelne, jak se z nejakeho dotazu dokazi lide postekat a resit kraviny. Ja projel pulku sveta a kdyz jsem nevedel, tak mne nekdo pustil nebo opacne a rozhodne se z toho nedelalo drama. Asi tu jste sami duchodci ze mace cas si vsechno studovat a pak si tu pomerovat pindiky.
asd1

Jasně, řešit kdo má přednost a kdo ne, resp. kdo při srážce bude viník nehody a kdo poškozený je pitomost...

Můj názor je jasný - úřad komunikaci zařadil jako účelovou, je vedená jako účelová, = je účelová. Takže při výjezdu z ní se dává přednost všem.

Podobně vtipná je hlavní bez značky (takže přednost zprava) a silnice zprava má ceduli přednost. = přednost dávají oba a záleží jak se dohodnou.

To třeba u nás je jasné, značka P2 Hlavní pozemní komunikace být musí (taky znám místo, kde nejsou). Kde není, je to chyba značení. Ale ve světě je to běžné, že jsou ve městě z boku jen trojúhelníky a nazdar...

gene to je časté, že na k řižovatce je jen trojúhelník na jedné straně značka P2 , na další nic. Páč to stačí, aby řidiči věděli, jak se chovat. Proč dávat více značek a dodatků.

Milane nestačí.

gene, asi Vám nerozumím, ale podle mne to stačí.

Příklad. Jedu po silnici, uvidím kosočtverec, vím že na nejbližší křižovatce jsem na hlavní. Vpravo vidím, že na boční ulici je trojúhelník, že mi dá přednost. Ale protijedoucí, který jede proti mne tam nemá žádnou značku, páč nepotřebuje vědět, že jede po hlavní.

Na tom odkazu na mapy je to přeci OK.

 

asd1

Jde o situaci kdy P2 kosočtverec neni ani z jedný strany. Takových křižovatek je celkem dost.

km

to se můžeme bavit taky o tom, jestli jde z výhledu o křižovaktu s hlavní a nebo nerozlišenou. navíc jestli zprava ústí místo mimo komunikaci, účelová, obytná, nebo místní... myslím z výhledu toho řidiče "protijedoucí, který jede proti mne"viz:
mapy.cz/...

km, jednoduše z Vašeho výkledu řidiče. Na křižovate jede vpravo, nemá komu dávat přednost, takže jede. když bude chtít odbočit vlevo, dává protijedoucímu přednost. Značky tedy nepotřebuje.

Jak píše asd1, jsou místa, kde nejsou žádné značky a všichni berou že ta hlavní je jasná. Žádná nehoda, žádná přednost zprava.

a o kousek dál další.

Rozum a cit je nad předpisy.

km

rozum a cit jasně, ale označené by to být mělo

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]