Nejste přihlášen/a.
Špatně si to odvzdušnil. Termostat tento motor má blbě na zpátečce. Takže pokud je tam vzduchová kapsa, tak termostat nemá jak otevřít. Musí být zaplaven horkou vodou, aby otevřel.
Z tohodle důvodu se naplnění kapalinou neuspěchává a promačkávají se hadice se zavřeným víčkem v expanzce. Případně se hadice před termostatem povolí a až protéká, tak se opět nasune.
Přetekla ti expanze, protože jsi přehřál vzduch v systému a ten to tlakem vyflusal expanzkou a vzal pár ml kapaliny sebou.
Pokud se tímto špatným postupem nezavařil motor a nefouklo těsnění pod hlavou z přehřátí vložek bez vody, tak se nic nestalo.
Správně se odvzdušňuje soupravou s odvakuováním systému. Kapalina pak tam sama zateče.
Měl jsi tam prostě hodně vzduchu. Normální jev, který je nebezpečný pro těsnění a blok s hlavou motoru (tepelný šok).
Stejně se chová i vadné těsnění pod hlavou, kdy vzduch se tam dostává ze spalovacího prostoru.
dabel: Výměna termostatu vypustí všechnu kapalinu. Pokud měníš kapalinu jen vypuštěním chladiče, tak ti vždy v motoru něco zůstává. Hlavně u termostatu, což je lepší pro jeho prvotní otevření po výměně kapaliny. Stejně tak starý termostat nemusí zcela těsnit i když zavírá. Potom se voda lépe proleje mezi okruhy.
Kapat to nikde nemá. Máš to blbě složené nebo je tam někde netěsnost at už špína (montoval jsi přírubu s termostatem na zoxidovaný blok) nebo vadné těsnění příruby či spona hadice, atd...
Termostat se chová jako kohout reagující na teplotu vody. Do cca 80C je zavřen a chladičem voda nekoluje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.