Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mám obrovské dilema s výberem auta

Od: jarin® odpovědí: 17 změna:

Ahoj borci, potřebuji seriózně poradit s výběrem auta. Původní plán byl, že si koupím káru za 150k, najezdím tak 15k ročně takže něco dražšího by asi nedávalo smysl. Jenže takový auto bude asi hodně ojetý, zrezlý, bude vyžadovat investice. Řekl jsem si, že investuju víc, třeba půl mega do Mustanga..rok pojezdím a prodám nebo 350-400k do Oktávky 3, nebo i lehce víc do Oktávky 4. Díval jsem se i na Golfa/Passata. ChatGPT mi radila, že auto není investice ale spotřební zboží a že nemám investovat do auta na základě úspor ale svého ročního příjmu. Zatím nepracuji a práci si hledám, takže by to odpovídalo těm 150 tisícům, ale bral jsem to tak, že auto za 400k s nižším nájezdem nebude vyžadovat investice, dýl vydrží. Pletl jsem se :D

Příjde mi, že cenově mezi těma autama není takový rozdíl jako dřív, hlavně co se týče roku výroby. I třeba některý 8 let starý oktávky co mají ok nájezd nejsou o moc levnější než O4. Navíc co jsem četl, tak na nových autech se šetří, zpracování interieru u O4 neodpovídá ceně a prý ty nový auta reznou víc jak auta před 10 lety. A netýká se to jen koncernu. A hlavně, viděl jsem video od Horňáka který prověřuje auta a 400k+ Kč není jistota, že to nebude zbastleně opravená bouračka. Pochopitelně, že základ je každý auto důkladně prověřit, ale příplatek není evidentně záruka kvality.

Jinak teď se divám Toyoty a Hyundai...celkem mě zaujala i30 nebo i i30 obyč, ale ty Škodovky se mi líbí víc. Toyoty se mně moc nelíbí ale prý jsou spolehlivý. Známej technik z STK mi doporučil Toyotu, lokální servisák mi doporučil Kiu a můj kamoš mechanik ten jedině koncern a 1.5 TSI je nejlepší motor co si mám koupit. Každej radí něco jiného. Setkal jsem se i s názorem, že z bazaru nemá cenu kupovat auto dražší jak 200k, protože je to ve většině případů šmelina...takže koupit co nejlepší poměr cena a výkon a prostě to dojezdit. Co si o tom myslíte? Co byste mi poradili?

Na 147 mi končí technická za necelý dva měsíce, teď slouží dobře...ještě aby ne, když jsem do ní investoval za poslední rok 20k, ale říkám si, že pokud bude za dva měsíce sloužit dobře jak teď, tak ty dva litry do technické investuju i za cenu, že by jezdila jen půl roku, než se tam něco pokazí. Opravovat už tam nic nehodlám. Já jsem teď jel dvojkovou Ofcí v naftě dvoulitr 103 kw co má bratrova partnerka a celkem jsem se v tom autě vzhlédl, ale má to od novýho a nejeto 100k km, tam není o čem a nic víc asi nepotřebuju. Takže teď jsem se zas vrátil k myšlence, že víc jak dvě kila nemá cenu dávat. Ale budu rád za Vaše názory.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mate59

2x

Neinvestoval bych půl mega do mustanga,ale koupil bych za ty peníze MG ZS nebo HS.Nové,záruka a dobré reference.

 

tm

1x
Máte pravdu, že auto není investice, ale spotřební zboží, které opravdu velmi rychle ztrácí na hodnotě. Pokud dáte pul mega za nové auto, za kolik ho po roce prodáte? Za 350 až 400 tisíc? Tzn.ztrata min 100 tisíc během jednoho roku plus samozřejmě dalsi naklady na provoz? To bych se snažil vhodně zkombinovat veřejnou dopravu a ještě mi zbude mraky peněz na taxík a budu vysmaty, te se nemusím o nic starat.

Právě, do vyloženě nového auta jako nového bych nikdy nešel, první roky ztrácí na hodnotě dost. Bohužel jsem na auto hodně zvyklý a jezdím jenom autem, MHD nevyuživám. Bydlím kousek od Brna. Kdybych bydlel v Praze tak bych snad ani auto vlastnit nemusel, protože ceny Uber/Bolt jsou tam velice příznivé a dalo by se to nakombinovat s MHD. Ale v Brně a Brno-venkov to tak bohužel není.

trtr
No ono je to víc brutální, jen vyjedete ze Showroomu a z 500t Kč máte třeba 420t, po roce když najdete někoho kdo dá 380t, tak úspěch.
Když netrefíte model a budete chtít za měsíc jiný, ani origo prodejna ho nevezme líp a může klidně celou dobu stát.
tomas13
Koupil jsem v roce 2019 novou Fabii iii za 245 000 a v roce 2023 jsem ji prodal za 210 000. Kde je ta ohromná ztráta?
re4zon
Jenze tohle nebude pokracovat. Zrovna v te dobe ojeta auta silene zdrazila.

 


1x
Takhle budeš filosofovat věčnost.
Zvedni se a začni chodit po bazarech. Auto ti musí sednout, vyhovovat sedadla. Cítit se v autě dobře.
Takhle zjistíš značku a model.
Až pak se zaměřit na nějaký dobrý kus.
Nebuď lakomej a zaplat si na celý den mechanika, se kterým objezdite pár aut. Vyjedná ti lepší cenu

 

martinkupka

1x

dalších 20 do 147 a k tomu ty 2 za zechnickou

a na dalšá dva roky vystaráno

celková úspora je 400k minus 22k to je 378k

 

 

k2

0x

Udelejte technickou na Alfe a nevymyslejte blbosti. Pribeh "nezamestnany kupuje auto za 150" by mohla byt totiz dobra tragikomedie.


Tak ono těch 150 tisíc je nějakých 9% z mých celkových úspor, takže by to asi až tak nebolelo. Ale jasně, 150k by bylo třeba jen za auto, musím přičíst ještě servis, pojištění, případně obutí a můžu bejt na 180k. Ale v tomto případě má asi umělá inteligence a i Vy pravdu v tom, že člověk by neměl kupovat auto na základě svých úspor ale příjmů. Operativní leasing je taky nesmysl. Ještě mě napadlo si najít takovou práci, kde dostanu služební auto. :D

Nejvíc deprimující mi příjde to, že ty auta jsou prostě drahý. Kamoš měl F30 BMW v naftě, která není moc povedená ale dala se ještě před covidem sehnat v pěkném stavu i dobrým nájezdem za 250-300 tisíc? Teď ty auta za stejnou cenu mají nalítáno přes 300k km. A E90tky stojí ke 200 tísícům i přes..záleží na motoru.

Neříkám, že chci BMW. Dívám se na všechny značky co mě napadnou, ale ty ceny jsou masakr. Mi neříkejte, že za to všechno může inflace...mám pocit, jestli to taky není trochu tím, že nový auta stojí za houno, nic nevydrží a proto ty starý si drží takovou hodnotu nebo naopak ta hodnota roste. Otec si kupoval v roce 2020 Giuliettu QV s nájezdem 120 tisíc km za 250 tisíc, to už nemáte šanci sehnat za takový peníze v dnešní době. Tu jsem taky zvažoval, neb servisovat Alfu jsem zvyklej ale ta 1.8 TBi má dvakrát tak větší spotřebu jak 1.9 JTD...a to je pro mě negativum. :D

 

re4zon

0x
Neuraz se, ale podle tvych dotazu mi prijde, ze vubec neuvazujes nebo uvazujes jak totalni mimon, a to dlouhodobe. Co od toho auta chces? Jak dlouho ho chces mit? Koukas na vsechno od mustanga po i30 a pak resis E90, do toho placas neco o spotrebe, vsechno samy rozpor. Chces sportovni auto na projeti, nebo se chces dostat z bodu A do B? Resis provozni naklady nebo je ti to jedno? Auto na jezdeni na dva roky koupis i za 50+15 servis po koupi. Taky muzes vyplaznout 10x tolik a koupit si nove. A ne, za 150 fakt nemusi byt zrezle, ja koupil pred dvema roky za 150 +10 servis a az ted bude chtit nejaky servis tak za 20, ovsem vsechno spotrebka..

Tak Alfu mám 8 let a žádný auto už tak dlouho nejspíš nechci. Lákalo by mě to trochu prostřídat. Něco sportovnějšího by mě na rok, dva lákalo. Ale pokud by si to auto chtěl nechat dýl, max. 5 let tak bych provozní náklady řešil.

Ta Alfa má sportovního ducha, ale díly jsou dražší, ramena tam moc dlouho nevydrží, když jsem hledal záskok tak mi v dost servisech řekli, že Alfy nedělají, pak mi to udělal kamoš, mladej kluk 22 let a měnil ramena a tlumiče asi 20 hodin...3 dny na tom dělal, že prej s Alfama neumí a koncern je jednodušší. Tak v tomhle případě on byl spíš levej i když je fakt, že u těch italů nebejvá moc prostor a třeba vzduchovej filtr zespodu pod nárazníkem je fakt skvěle umístěnej.

Oproti tomu Oktávka - spoustu věcí si tam člověk udělám sám, dostupný díly, každej s tím umí. Takže jo, takový auto by mě ted celkem lákalo, třeba i na ty dva roky si tu škodovku zkusit. Na přepravu z A do B je to dobrý. Měl jsem fábku půjčenou, termostat za 350 Kč a vyměnil jsem si ho sám.

re4zon
A furt jsi neodpovedel, co od toho auta chces, velikost, motor, vyuziti, kufr, vybava. Jen ze alfa se blbe opravuje a skodovku umi kazdej. Jestli se v tom takhle placas, tak oslov nekoho kdo se zabyva proverovanim aut, solidnich je jich dost (ne hornaka). Das par tisic a jsem si jistej, ze ti 5 let bez obrich investic vydrzi, kdyz si das poradit a nebudes mit extremni smulu. Ja takhle koupil uplne neco jinyho, nikdy by me nenapadlo na to vubec koukat. Osobne bych skodovku v zivote nekoupil, cena neodpovida ani kvalite, ani uzitne hodnote, cesi jsou ale na skodovky vysazeny. Jsou i znacky, kde nepriplacis za tohle silenstvi, servis nestoji o moc vic a spolehlivost je lepsi.

A co bys mi doporučil za značku, případně co sis sám koupil? Motorizaci bych chtěl určitě benzin, velký auto nepotřebuju ale chtěl bych sedana, byt by mi velikostě stačila fábka. Výbava aby to mělo aspon xenony, automatický svícení, případně deštověj senzor, kožený sedačky nepotřebuju ale vyhřívaný jsou asi fajn a pokud by to mělo být nějaký novější tak aby to umělo propojení s telefonem přes CarPlay. Nepotřebuju luxus ale nechci ani holobyt. A jsou asi věci jako třeba ten CarPlay kterej bych u auta za 150k asi neočekával a normálně bych si dál dával telefon do držáku na palubce.

re4zon
Co jsem si koupil ty urcite nechces. Kdybych si mel kupovat sedan nebo kombik, tak si zaplatim profika a zakoluju ho at mi najde mazdu 6gh za 150-200. Za tu cenu muzes sehnat benzin 2.5 s najezdem kolem 100k v plne vybave, coz je vsechno co muzes chtit krome carplay (resitelne android autoradiem za 5k). Kdyz bude bez rzi a bude mit nastrik podvozku, mas auto se skvelym motorem a podvozkem, ktere nejak vypada, zasadne moc nezere a pravdepodobne z nej nebude kasicka.
Ale ber me s rezervou, ja jsem ten co by si radsi koupil 20 let stare auto za 100k a dalsich 100k nacpal do servisu nez koupit 5 let stare za 200..

Koupit si starý auto, prakticky youngtimera bylo taky něco co mě hodně lákalo. Prakticky jít proti proudu a místo novějšího auta si koupit ještě starší. Chtěl jsem vždycky Alfu Romeo 155, můj otec ji měl, dokonce jsem přímo to naše auto objevil, že je v provozu, vlastní ho mladá holka, tak jsem chtěl aby mi ho prodala zpátky ale nechtěla mi ho prodat. Můžu na ní v březnu zase uhodit.

Taky mě na starých autech láká, že je tam minimum eko kur*ítek, žádný vypínání asistentů a start/stop po nastartování. Měl jsem půjčenýho Kamiqa, kde jsem tohle všechno musel vypínat, ted jsem jel v té bratrové O2 a jasně, je to jinej druh auta...kombik vs malý SUV, ale ta Oktávka za mě jela dobře, měla i lepší odezvu na plyn a i když mezi těma autama je rozdíl 13 let ve stáří, tak ten Kamiq nenabídl nic víc než ta Ofce...která je teda od novoty udržovaná.

Jenže když se svěřím přátelům a pošlu třeba odkaz na nějaký auto z roku 2013...tak to už je pro všechny starej pekáč. Až mi to vsugerovali do hlavy.

re4zon
Protoze to pratele berou ciste jako spotrebku. A ona to svym zpusobem spotrebka je, ale ne uplne. Kdyz mas penez, ze nevis co s nimi nebo kdyz k rizeni nemas vubec zadny vztah, beres to jako pracku nebo mikrovlnku. Radsi si koupis novy kram s milionem stabilizatoru, asistentu, s tabletem misto pacek a tlacitek a budes to nadsene vozit na vymenu oleje za 10 litru. Kdyz mas rad mechanicke a poctive veci, koupis si prave to z 2013 nebo jeste starsi a aspon neco si udelas sam. Problem je ho dneska sehnat v dobrem stavu. Znovu opakuji, zaplat a zaukoluj profika, nebudes litovat, dozvis se co koupit a nekoupis si kram pred rozpadnutim. Dostanes tip treba na tri typy aut, projdes si sam bazary aby sis je osahal a osedel co ti vyhovuje a az si vyberes, najde ti nejake v dobrem stavu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]