Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zimní pneu celý rok?

Od: marty odpovědí: 22 změna:

Zdravím,

budu letos kupovat nové auto a přemýšlím, jak co nejlépe vyřešit otázku zimních pneumatik.

Nové auto by mohlo dorazit přibližně v půlce tohoto roku a jak je zvykem, bude již obuté na letních peumatikách (235/45 R20 100V). Můj roční nájezd je malý, za poslední 3 roky to je v průměru 7 000 km, nebydlím na horách, ale na vesnici poblíž velkého města.

Co udělat až se přiblíží zima? Napadly mě 3 varianty:

1. Pořídit druhou sadu kol, tzn. 4x nový disk + zimní pneu. To by znamenalo udržovat 2 sady kol, 2x do roka je přehazovat na autě a podle opotřebení průběžně dokupovat nové letní i zimní pneu. Výhodou je, že jak v zimě tak i v létě budu jezdit na kolech k tomu určených a s běžným opotřebením, ale vzhledem k mému nízkému ročnímu nájezdu, bych na obou sadách kol jezdil mnoho let, gumy by časem ztvrdly a ztratily by na kvalitě.

2. Udržovat jen jednu sadu zimních kol, tzn. koupit 4x nové zimní pneu, nazout je na disky namísto těch letních (které budou mít za sebou půl roční provoz a pak zůstanou schované v garáži nebo se prodají) a po celý rok jezdit na této zimní sadě kol. Oproti předchozí variantě mě napadá nevýhoda ve vyšším opotřebení, hlavně v létě, tudíž bych musel častěji kupovat nové zimní pneumatiky, ale naopak by nehrozilo, že by po létech pneumatiky ztvrdly a snížila by se jejich kvalita. Navíc bych nemusel na autě 2x do roka přehazovat kola a ušetřil bych místo v garáži.

3. Udělat totéž jako v předchozím kroku, ale místo zimních pneu koupit celoroční pneu. Uvažuji o nich, protože na mém současném autě jezdím na celoročních Michelin CrossClimate 2 a jsem s nimi spokojený. Oproti zimním pneumatikám bude asi vyšší cena a jízdní vlastnosti v zimě nebudou tak perfektní, ale budou o něco lepší v létě a celkově by mělo být nižší opotřebení.

Jaká varianta se vám zdá být lepší, případně proč?

 

 

čekejte prosím, probíhá přenos dat...

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lll

2x
V práci jsme měli spolupracovníka, povoláním obchodník, najíždějící kolem 50 tisíc km ročně. Ten si prosadil že bude jezdit celý rok jen na zimních (každý rok před zimou nové), a tak bylo. Za nějakých 12 let žádná nehoda. Tři oktávie přes něj prošly..
Včil suďte.

Dvě sady zimních a letních pneumatik

Tohle není problém, protože s tímto nájezdem ty gumy ojel pomalu za sezónu. Mnohem horší varienta je, když člověk s malým nájezdem zimní gumy jezdí i v lětě několik roků. První zimu po létě už je to poznat, po druhém létě už je to dost děs. Ale samozřejmě není důvod kvůli tomu havarovat, pokud člověk přizpůsobí jízdní styl stavu vozidla. Spíš to znemená jistý diskomfort, protože si například za ostatními auty musíte držet větší odstup, jako rezervu pro delší brzdnou dráhu. Ovšem v hustém provozu vám tam bude stále někdo najíždět. Opravdu vadit to pak může jen v nějaké kritické situaci, jako že vám třeba do tohoto bezpečného odstupu někdo hodí myšku, a pak dupne na brzdu. Takovou situaci nemusíte potkat milion km, ale můžete.

asd1

Co na tom soudit? Na každou zimu měl nový zimní = ideální stav. A na jaře už byly ca z třetiny ojetý, to už je nižší vzorek a kratší lamely se tolik nežužlaj, takže se to chová prakticky jak nová celoročka. Mmch. jak ze všech stran slyšíme varování o rychlém opotřebení, vysoké spotřebě atd., nic z toho se nekoná, spotřebu mám na zimních dokonce nižší - jen tlak obchodníků aby lidi ojetý zimní nedojížděli přes léto ale koupili si nový letní. A to prodloužení brzdné dráhy, plavání v zatáčkách - to platí pro nový zimní který maj lamely dlouhý a žužlaj se. Pokud je vzorek pod 4mm tak je to už na úrovni letní gumy.

Naopak ten kolega vůbec nebyl blbej. Dvě sady = druhou zimu by měl zimní výrazně horší než ty funglovky. A v létě letní X ojetá zimní už zásadní rozdíl neni, takže v poho. Celoročka kočkopes s kompromisama a hlavně trakce do kopce na sněhu je oproti čistokrevný zimní dost velký rozdíl, i u nový prémiový celoročky a ojetý na 4mm ani nemluvim, to už je dost voser vyjet prudší nasolenej mazlavej kopec..

Tak se koukám, že jako nepracující důchodce průměrně najedu ročně 15500km. Tak nevím, jestli je to dost, či málo, když obchodník, najíždějící kolem 50 tisíc km ročně

Asd: s tím rychlým opotřebením je to podle mě tak napůl, kdo vyslyší strašení "expertů a novinářů", že v noci můžou klesnout teploty pod 7°C a nazuje v říjnu, kdy ještě bývá asfalt často rozpalenej, nový zimaky, ten si z nich to nejlepší sjede ještě před prvním sněhem a zároveň si "užije" jejich vlastnosti za podmínek, na který nejsou určený.
Ale ztvrdlý 3mm zimaky dojezdit poslední rok přes léto je ideální stav, navíc takový si řidič příjemně užívá s tím, že už je chce dodělat a přece je nevyhodí ještě se vzorkem Akorát to má negativní vliv na spotřebu
Jinak zimaky a spotřeba souhlas, možná je to z mě jen převahou jízd po městě, i centimetr menší sirkou a asi i nižší váhou plecháču, ale kromě nejkratších pojížděk kolem komína mám v době přezouvání na zimakach spotřebu trochu nižší.
asd1

Milane to jezdíš hodně, většina "nepracujících důchodců" najezdí tak 5kkm za rok a ti co nevozí vnoučata do školky, nejezdí každý týden na chatu atd. tak ještě míň..

50kkm ročně v práci je průměrně ca 230km denně, což není zas tak málo..

 


1x

Dvě sady zimních a letních pneumatik

Když jste si dopřál nové auto, tak těch pár tisíc za druhou sadu pneu vás nezrujnuje, to dáte víc za havajijko, přestože máte malý nájezd.
Zimní pneu ježděné v létě zdegradují za jednu sezónu, v tom si nepomůžete. Tedy jsem pro dvě sady pneu. Já bych koupil zimní na levných plecháčích, někdo chce i v zimě litá kola a přijde mu druhá sada disků drahá, tak přezouvá jen pneu. To mi nepřijde štastné, už kvůli riziku poškození ráfku, riziku úniku vzduchu, když se přezutí nepovede a i s ohledem na stále vyšší ceny za přezuti, ale dělají to někteří.

 

re4zon

1x
Pri najezdu 7 za rok kvalitni celorocky. Trochu do toho hazi vidle co bude na aute, ja bych si to domluvil rovnou s prodejcem, at tam jsou uz pri dodani.
marty

To jsem už zkoušel domluvit a bohužel to nejde, nová auta jsou vždy dodána na letních pneumatikách bez ohledu na roční období. Prodejce nabízí dokoupení zimních či celoročních kol i s přezutím na místě, ale ty letní mi už zůstanou, ty jsou v ceně.
2024
Tak když prodejce lehce přitlačíte, mohl by Vám dát i zimní pneumatiky (když ne rovnou celé komplety).

 

martinkupka

0x

varianta č. 1

 


0x

1. Pořídit druhou sadu kol****souhlas, takto to dělá většina vlastníků. Stáří pneumatik tolika řešit nemusíte.

 

km

0x

a nestačí jedna sada zimních a letních pneumatik? proč hned dvě sady?

praktikuju var. 1, najezdím nyní cca 10 000 Km/rok, kola mám kde skladovat

 


0x

Budete s oběma auty jezdit celoročně? Na jednom můžou být celoročně letní a jezdit s ním v zimě jen v místech, kde není nařízeno mít zimní pneu za teplého počasí, jinak jezdit s druhým autem, které má zimní pneu.

Pokud potřebujete obě auta a jezdíte s nimi - s oběma pravidelně, pak samozřejmě dvě sady zimních.

marty

Současné auto budu chtít prodat. S novým autem budu potřebovat jezdit i v zimě v situacích, kdy je povinná zimní výbava.

Současné auto má zřejmě jiné rozměry pneu/kol - pak tedy odstavte a prodejte, kupte si k novému kompletní sadu zimních.

 

2024

0x

Nepíšete sice co to bude za auto, ale již vzhledem k parametrům pneumatiky si myslím, že to asi nebude úplně levné auto a ani to nebude Fabia v metle..

Tak snad to auto (jeho vlastnosti) nechcete znehodnotit nějakými celoročními pneumatikami, potažo jezdit celý rok na zimních...

Ano, kupte si zimní i letní kvalitní pneumatiky.

 

asd1

0x

Pokud vyhovujou celoročky tak klidně celoročky. Mají nevýhodu že pod 4mm už nejdou použít jako zimní (ale jdou střelit někomu jako letní)

A pokud celoročky tak jedině "prémiovky"

 

 

tj

0x

Asi to nebudete chtít slyšet, ale č.1 je nejlepší. Horko v létě dává zimákám zabrat nejen co se opotřebení týče. A celoroční, řeknu to takhle, když je namrznuto, sníh, jedete z kopce a potřebujete brzdit, tak i se speciálními zimními pneumatikami je problém. Představa, že tam budete mít "něco mezi" letní a zimní pneu s horší přilnavostí by vás měla minimálně zneklidnit. I ten top v zimákách je totiž málo. A nemusí jít jen o krizové situace. Stačí když pojedete někde kde to neznáte, uděláte chybu, najedete si do zatáčky rychleji a ona se místo otevírání začne zavírat a vy jste za zatáčku neviděl. Teď musíte přibržďovat a zároveň více točit, což si říká o problém, tam je vám každé procento přilnavosti navíc dobré. Třeba i to se může stát... Určitě za mě č.1.

audi
Kolik celoročních sad jste odjezdil?

 


0x
Já mám celoroční gumy už třetím rokem. Nejsou prémiové, ale levná varianta. Jezdím asi 12 tisíc ročně. Nevím na co bych si měl stěžovat. Jízdní vlastnosti jsou v pohodě. Jsou srovnatelné s autem co má kvalitní zimáky - služebák. Nebo alespoň pro mě, já jezdím normálně a ne jak blázen v zimě na sněhu a ledu. Dvě sady už nechci nikdy. Furt řešit přezouvání, uskladnění, termíny a finance na to…fuj.

 

belus

0x

Ja to uz neriesim .Hodne rokov dozadu som menil leto-zima.Posledne auto som mal 10 rokov a som jazdil klidecko,ziadna sportove piskanie pneu.A vsetko na zimnych pneu v lete-zime.Bez problemov.Starnutie je len marketingovy tah.V TV bola relacia so sefom z Barumy,ze to moze byt problemove pri pretekarskej jazde. Teraz po dalsiej vymene auta som dal celorocky ( uz druhy rok ) a budu pokial sa nezjazdia a po skusenostiach sa ani nebojim. To je moj nazor na pneu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]