Nejste přihlášen/a.
Nemusíš, u jednoho auta měním olej 2x ročně už 9 let a pořád s původním Cu těsněním...
Pokud chceš, tak stačí vyžíhat a dát zpět. Pokud jsi hnidopich, tak můžeš měnit pokaždé, nic ti tomu nebrání.
Celkově se starám o 4 auta a pár motorek a za celou dobu jen u jedné motorky byl problém v těsnění. Problém byl od předchozího majitele, který něčím rýpnul do těsnění a byl tam kanálek, olej tedy mohl skrz téct ven...
Tim vyžíháním je myšlen proces žíhání. Provede se to v domácích podmínkách tak, že se hořákem, nebo nad plynovým sporákem atp. kroužek ohřeje a rychle se ochladí ve vodě. Zcela jistě je to postup "humpolácký", neodborný ale pomůže to, dělá se to aby měď změkla a těsnilo to dobře po dotažení šroubu pouze předepsaným momentem.
myslím že po vyžíhání se už rychle neschlazuje, ale prd tomu rozumím, někdo kdo ví potvrdí nebo vyvrátí
Když máš hliníkovou vanu, tak je časté, že závit bude stržen přílišným utažením. A to nemluvím o dotažení na krev.
Hojně jsem se s takovými setkával ve skladu TAM (tankoautomobilního ) v kasárnách. tam ale to těsnění vypadalo jako osinek v Cu a taky tam byly jiné pro změnu v AL ! Ale nikdy mne to nezajímalo kam to je určeno a na jaké motory či díly motorů!
Jinak CU těsnění jsem měni jen jednou a to nebylo na vaně (tam vyžíhám a vrátím zpět už kolik let) ale na brzdě-třmenu - na Mazdě Premacy DiTD
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.