Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Očistění auta od sněhu a ledu před jízdou

Od: obcan odpovědí: 65 změna:

Nedávno jsem viděl video jak očistit auto od sněhu a ledu.

Na tom videu to napřed celé odmetl od sněhu a odškrábal od ledu a až potom šel startovat.

Ale v reálu to vidím obráceně - napřed řidič nastartuje a pak teprve čistí auto - ono když už je vnitřek auta zahřátý - hlavně přední okno tak to škrábání určitě jde lehčeji

Jak to děláte Vy?

 

 

65 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Sklo mám nové, neškrábu. Někdy stačí folie, jindy poliju modrou zimní kapalinou do střikovače.

Jinak žena sklo polije vodou a já utřu stěračem, boční utřu ihned stěrkou. Voda má pokojovou teplotu. Pak sednu nastaruju a jedu. Žádné škrábání.

 


3x

Nejdřív nastartuju a smetáčkem ometu co se dá. Pokud to jde snadno, tak skla lehce oškrábu plastovou stěrkou. Když to snadno nejde, používám vlažnou (nikoliv horkou !) vodu. Dělám to tak už léta. Výjimkou byl Ford escort, který měl elektricky vyhříváné přední sklo. To námrazu odstranilo dřív, než jsem ometl zbytek auta.

To máš pravdu , měl jsem vyhřívání na Mondeu a i Focusu... Jedno z nejlepších řešení...

 


2x

Nastartuji, ometu, pokud je třeba sníh pak poleju horkou vodou skla a po rozmrznutí stírám stěrkou, všechna kromě zadního, tam po natočení zapínám výhřev. Jedenkrát v práci (auto - služební fileta) stále hned u buňky, a za šichtu byla na sklech snad 5mm námraza, tak z rychlovarky sotva vypnula na čelní a postupně další okna-kolegové se chytali za hlavu a pak čuměli jak vejři že se sklům nic nestalo!

km

tomu říkám dobré rady
na netu je nekonečně videí na téma "teplá voda a autosklo v zimě"

vernon
Hraješ si s ohněm. Jednou se ti tahle blbost vymstí...
km

ne všechny dopadají tak jak by lič chtěl:
reddit.com/...

km

svýho času jsem si dělal čaj do pivního pullitr, 500× neprasknul a pak jednou ano, pak jsem vzal jiný a ten prasknul v podstatě hned, takže asi tak to bude

km srovnávaš nesrovnatelné pivní půllitr není stavěn na to lít do něj vaříci vodu ,ale auto sklo msuí vydržet daleko větší rozdily teplot.

Pro další pochybovače- soused to dělá na všech autech co měl , od stovky v sedmdesátých až po po služební funglovku, než šel do penze před pár roky, BMW 530. Osobě to dělám asi 20 roků na všech co jsem měl. Na jednom dokonce i s pavoučkem cca40cm vodorovně v místě stěračů, prsaklina toto vydržela celou zimu bez zvětšení se, až do výměny v létě před technickou.

Ale vysvětlovat toto nevěřícím Tomášům je jako házení hrachu na zeď.

km
A proc to tak delate?

km - Ono není sklo, jako sklo. Srovnávat půllitr s čelním sklem je lehce mimo. Pivní půllitr samozřejmě horkou vodu vydržet nemusí ale představte si, že existují sklenice na čaj (na kafe), které vydrží i opakované nalití vroucí vody, aniž by jim to nějak vadilo.

km
Ja to nesrovnavam, ja pisu, ze to je podobne - 500× vydrzi a pak jednou ne. Dejte do mrazaku zavarovacku a pak do ni nalejte horkou vodu. Videl jsem politi a prasknuti okenka od kamen. Chtel jsem tim rict, ze kdyz to neni nutne, tak proc to zcela zamerne delat... v manualu auta se jiste nepise, ze se tak ma odstranovat namraza...

km NE není to podobné je to jako srovnávat jablka a hrušky!

dělám to mnoho let, na různých autech. Není třeba voda, která se teď zrovna vařila, stačí 40-50°C. Nebo i studenější 30-40, ale musíte více vody a déle polévat.-

runner2

diesel: ".. ale auto sklo msuí vydržet daleko větší rozdily teplot."

A proc by melo vydrzet? Za jakych podminek se v beznem provozu stava, ze se teplota skla ve vterine skokove zmeni o 50 a vice stupnu?

re4zon
Celkem normalne, staci kdyz na auto cely den smazi slunce a pak zacne najednou silne prset, nebo vjedes do tunelu kde tece ze stropu voda. Nevim proc jsou vsichni podelani z praskleho skla na zaklade videi blbcu, co na sklo v -20 nalejou vrouci vodu z konvice. Ja polevam skla uz 20 let a nikdy nic neprasklo. Staci nebyt vul, zvolit spravnou teplotu a lit to tam vhodnym zpusobem.

re4zon,

souhlas, některý odpůrci hned řeší, že to vařící vodou popraská., Ale proč tak horkou vodu, když stačí 20-30°C, Já tam strkám prst, když to pálí, liji to na střechu, aby rychle ochladla, nežli doteče na sklo.

Ale kdo se bojí, že sklo praskne, at to dělá jak uzná za vhodné.

Já teďka zrovna dvě auto udmetl a jedno polil teplou vodou. Zase to neprasklo a jedu...

re4zon
S tim litim na strechu opatrne, uz jsem videl zniceny lak od politi auta rozpaleneho od slunce studenou vodou, obracene by se to mohlo stat taky. Teda nevim co je pali, ale uz vidim jak nekdo udela presne to co odbornici na videich a pak se bude divit

Teda nevim co je pali,***šáhněte do vody 50°C, pálí to?

Ještě poznámka, boční skla jsou vyráběná jinou technologií, než čelní nebo zadní vyhřívané skla! Tedy ale nevěřící Tomášové stejně bez ověření budou mlít to samé a odkazovat videa jak se boční po polití vařící vodou vysype jako argument! Ještě jsem neviděl, že by někde ukazovali video jak leje vařicí vodu na čelní sklo! VŽDY jen na boční!

re4zon
Mne jo, zenskou vetsinou ne Zmrzlr prsty pali i 30 stupnu. Pointa je, ze pali/nepali neni prave nejpresnejsi stupnice.

ale já nepotřebuji přesnou stupnici, stačí si šáhnout...

km

diesel: "tak z rychlovarky sotva vypnula na čelní a postupně další okna" ... "Ještě poznámka" to jsou právě ty dobrý rady, lít na všechny okna vodu z rychlovarky...

Ji nauč se vnímat čtené bylo to JEDNOU protože auto bylo vedle buňky a pro nechápavé-.šlo čelní 2 šlo zadní -kufrové a pak jako paslední boční skla. jen tak mimo soutěž! Dál nehodlám házet perly sviním nebohrách na zeď kdo chce vyzkouší kdo se bojí s--e v předsíní asi tak,.

km

Tak tahle vaše poslední reakce se moc vnímat nedá, když je napsaná... tak jak je napsaná. Jinat to rčení je "Kdo se bojí, sere v síni."

 

km

1x

nejrychlejší je nastartovat a mezitím očistit auto, ale ekologické to není. vodou bych rozhodně nepoléval.

proč ne? Já to dělám desítky let.

km
1. Teplou bych mel strach ze sklo rupne
2. Nic bych tim neziskal, zadnou casovou usporu
3. Tam kde se pri mrazu naleje voda, tam to pak vic klouze

1. Teplou bych mel strach ze sklo rupne***OK, v pořádku, kdo se bojí...at škrábe
2. Nic bych tim neziskal, zadnou casovou usporu****to nemůžete posoudit, páč to neděláte, ale nemáte pravdu.
3. Tam kde se pri mrazu naleje voda, tam to pak vic klouze****a na uělapaném sněhu to neklouže?

km

2. Nic bych tim neziskal, zadnou casovou usporu****to nemůžete posoudit, páč to neděláte, ale nemáte pravdu.

Zato vy máte pravdu, protože to děláte a dokážete to posoudit. Já ale bydlim v paneláku, auto mám někde na parkovišti u něj. Mnohdy zjistím námrazu až když přijdu k autu. To se mám jako vracet do bytu, zout se, vyhledat kýbl, napouštet vodu... A nebo to mám dělat preventivně pokaždý, když je kolem nuly a chodit s kýblem vody k autu? To bych si připdal jak tydýt, když mám auto za 2 minuty komplet oškrábaný. Na střeše at námraza klidně je, já potřebuju vidět skrz okýnka.

To km: Pokud máte starou plečku a tolerující sousedy a dost času, pak ta Vaše metoda může fungovat. Ale novější auta s DPF zahřívání volnoběhem nesnáší, zanáší se právě ten filtr. Stejně tak sousedi nebývají nadšení z podobných akcí - kolega už byl udán a pokutován. Takže já se taky hlásím k polévání okna teplou vodou, je to rychlé, krom jiného to přináší i to, že se ohřáté okno neopotí. A jen dodám, že takto odmražuji auta už od roku 1986, počínaje rodinnou Š100 až po nové auta. Nikdy nic neprasklo. Dokonce ani sklo s velkou prasklinou od šutru v mrazu -8°C polité vroucí vodou z rychlovarky. Prasklina se neprodloužila ani o milimetr. Ale jak už jsem říkal- kdo chce škrabat, at si to užije, nemám nic proti tomu.
km

"ta Vaše metoda může fungovat" jak může fungovat? prostě funguje. A nevím tedy jakou metodu vlastně myslíte, já totiž nejdříve škrábu a pak až startuju a jedu, tedy v 90 % případů, tak nevím, co s tím mají co dělat sousedi. jakože ten zvuk škrábání jim má vadit? bydlím normálně v krajským městě a liberec to není, takže ono toho škrábání taky moc není... auto benzín, diesel bych nechtěl.
jinak děkuji za info, třeba to někdy ozkouším, až budu mít vodu po ruce u zamrzlého auta

Někdo hledá jak to nejde, jiný hledá, jak to udělat.

Dvě petky v tašce unesete, když zjistíte, že je nepotřebujete, tak je vylijete.

Další problém?

km

ale já přece nemám problém, mně to jde. to jste si nějak popletl.

007cz
fakt plodná diskuze, jen tak dále, přesvědčujte toho druhého. Nebo sebe, že máte Vy pravdu...

@promon: "kolega už byl udán a pokutován"

Nevěřím.

 


1x

5 minut před odchodem zapnu přes aplikaci v mobilu předehřev a při nejhorším ometu sníh smetáčkem. Sedám do vyhřátého auta. Poslední 4 roky nemám v autě už ani škrabku.

 

jm

1x
Stojí to jen pár korun. Smetáčkem samozřejmě oddělám vše z auta v rámci možností.

A co s tou plachtou plnou sněhu a námrazy uděláte?

tj
Přesně... Plachty jsou vhodné, když mrzne, ale nesněží. Já si koupil plachtu originál k autu a použil jsem jí asi 2x. Zbytečná práce s plachtou, akorát riziko, že se zašpiníte o auto (což je v zimě špinavé už po jedné jízdě), nebo budete od sněhu. Za další, kam pak s tou mokrou a špinavou plachtou? Leda hodit do kufru, pokud nechcete mít v kufru mokro, protože ho plánujete použít, třeba na nákup, tak to musíte cpát do nějaké tašky.
Prostě lepší je nastartovat, jít ometat sníh, mezitím se led na předním skle z větší části rozpustí, případně oddělí od skla a jde krásně dolu bez nějakého tlačení na škrabku a vyrážíte na cestu.
jm
Nerozumím reakcím. Co udělám? Otevřu dveře po krátkém očištění na jedné straně, vezmu část plachty a trhnutím odhodím většinu napadeného sněhu. Čelní sklo je téměř bez námrazy. Zbytek sněhu z vozidla a shrnu na zem smetáčkem. Očištění tak trvá pár vteřin, snad minutu. Nastartuji a dám vnitřní cirkulaci a pustím vzduch na čelní sklo se zapnutou klimatizaci. Odjíždím během 1,5 minuty bez jakýchkoliv potíží.

A co s tou plachtou s menšinou sněhu a námrazy uděláte?

zbytek nechá v kufru roztát.

A poté se tito diví, že se jim rosí a zamrzá sklo zevnitř !

Jinde tak slušní a "normální" rádci mi tu najednou dedukujete (možná ze svých zkušeností) a vkládáte do mého tvrzení informace tak trochu nepravdivé... - to mne mrzí.

Auto parkuji před domem. Pokud někam jedu, není důvod si brát plachtu s sebou (případně mám jednu stříbrnou v kufru, kdybych musel třeba vyměňovat kolo po defektu). Při cestách jedu tam-zpět, případně zaparkuji v krytém stání u nákupních center. Plachtu před domem nechám. I kdybych ji měl brát s sebou - plachta se vytřepe, těch pár kapek vlhkosti i tak vypotí mé oblečení, pokud bych ve vánici odmetal sníh.

Vlhkost ve voze řeším kočkolitem a jednou za čas čelní sklo ošetřím přípravkem proti mlžení oken. Jezdím v zimě se zapnutou klimatizací a mám v autě papírové ubrousky.

Nebo komentáře mají být linčem za to, že nenastartuji a nestojím 10 a víc minut u auta, než se mi auto "rozmrzne"? I takové chování škodí motoru - pokud nemáte bufíka, měli byste po startu vyrazit na cesty.

Diesel: ...a odlepuje se stropnice a tepece vlhkem

Jmlc-pokud bydlíš v RD se dvorkem zahrádkoupak to jde , před panelákem asi těžko necháš ležet toto před autem. Také někde mám několk velikostí a vše jsem a zavrhnul . To raději petka horké vody a předem natočit motor.Jsou lidi co to nastartují a stoji víc jak deset minut já nastartuje poleju okna a do 5 minut jsem v čudu. Pokud bych měl brát ohled na vše co škodí motoru tak autem nejezdím protože mu škodí snad asi vše. I stáni bez nastartování na místě.

@jmlc: To máte za to, že jste si dovolil použít jinou metodu než polévání čelního skla vodou. To je v této otázce totiž jediná povolená metoda. Uživatelé jiných metod budou veřejně ukamenováni.

 


0x

Nastartuji, polévám vlažnou, až teplou vodou.

 


0x

Námraza: nastartuju, a když mám čím, tak námrazu něčím trochu škrábnu z čelního skla a z bočních u zrcátek. Když ne, tak chvilku počkám.

Sníh: Spustím stěrače a opatrně postupně boční skla. Pokud je ho hodně, tak odstraním napěchovaný sníh u stěrače. Zbytek se ofoukne jízdou.

 


0x
Nastartuju a jdu škrábat. Nikdy bych nelil horkou vodu na sklo kvůli pnutí, i otci se kdysi u favoritu, jde je sklo jen v gumě a tedy pnutí menší, povedlo ho teplou vodou rupnout. Ono to asi poprvé vydrží, ale třeba se "načne"). A taky vím o pár případech, kdy u jedničkový oktávky se zadní sklo vysypalo po pouhým zapnuti výhřevu (předpokládám, že asi v případě, kdy fungovala jen část vodivých linek a sklo se ohrivalo nerovnoměrně).

a teplou vodu ano, když ne horkou?

 


0x

Já zpravidla ometu auto od sněhu, pak jdu oškrábat skla a nakonec nastartuju a jedu.

Na čelní sklo používám plachtu, tak tam námrazu moc neřeším. Čistím jen boční. Na zadní si vystačím s vyhříváním a roztáním po cestě.

 

vernon

0x
Když je mráz, zapnu na dálku deset minut před příchodem do auta bufík. Umí ohřát i chladící kapalinu. Zbytek sněhu na kapotě a na střeše ometu, odemknu, nastartuju a jedu.
Auto bez bufíku samozřejmě nastartovat, nechat čtvrt hodiny běžet s naplno puštěným topením, omést, jet...

 


0x
Řeším fólií přes sklo. To je nejšetrnější ke sklu i stěračům. Jinak samozřejmě nastartuju první, odjíždím ale poměrně brzo. S opatrností funguje i vlažná voda.

 

10.01.25 16:20

0x

.

 

tj

0x
Ano, v reálu je to normální dělat obráceně. První zahříváte motor a rozpouštíte led na skle, a až pak ometáte sníh, případně škrábete (lepší nechat rozpustit). Dělat to obráceně je zdlouhavé, nepraktické, troufám si říci až malilinko hloupé. At to Vámi zmíněné video bylo cokoliv, postup ve videu nebyl moc promyšlený.

 

mate59

0x

Někde jsem četl,že novým moderním motorům neprospívá v zimě nastartovat a nechat běžet než očisím skla.Čelní sklo zakrývám,boční a zadní ometu,pak nastartuju a jedu,nevytáčím moc do otáček.

Také jsem to četl, mělo by se hned jet a nenechávat za takhle studena volnoběh hned několik minut. Dochází k nedokonalému spalování a neprospívá to.
km

také jsem zaznamenal, navíc kdo to má čuchat...

 

yarda1

0x

 

 


0x
Všetci ste zabudli na jednu podstatnú vec. Ak som minul 10 minút na dokonalé očistenie od snehu a ľadu a nenaštartujem tak je to na dokonalé pobavenie suseda a všetkých čo vás sledujú z okna poprípade pofajčievajú cigu na balkóne. Hahaha.
Takže hádajte aký je správny postup.

Nezabudli, páč máme auta, která vždy startují. Nebo ti, čo vás sledujú z okna poprípade pofajčievajú cigu na balkóne, přijdou pomoci, abyste mohl odjet.

kdosi

@jinx Vy nemáte co lepšího na práci, než sledovat jednoho každého souseda, jak 10 minut čistí auto od sněhu?

 

asd1

0x
Nechat vrcet studený motor na volnobeh = zasirani. Pro motor je lepší nastartovat a jet.
Takže nejdřív očistit,pak start a odjezd.
Používám lehce vlaznou vodu (2L petka a víčko s 3mm dírkou = strikacka), omeju, setru sterkou na sprchac. Čelní sklo+sterace,boční skla,zrcátka světla, start a mírnou jízdou ohřát motor, až pak po něm chtít vyšší výkon i otáčky (ca 5 km jizdy). Sníh z auta ometam kostetem, silikonovej konec jedna strana stěrka druhá "kartac"

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]