Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka v autě

Od: nikynikyniky odpovědí: 10 změna:
Dobrý den, potřebovala bych prosím poradit skrz kontrolku v autě. Pár dní zpět mi začalo ráno při cestě do prace BLIKAT toto, večer už to bylo v pohodě. Pak ale další den se to rozblikalo znova, párkát jsem s tím jela a to už nezmizelo. Teď mám konečně jeden den volna, tak bych to rada vyřešila. Chtěla bych se první zeptat, jeslti někdo nevíte, co to značí, když kontrolka bliká červeně?
A jen pro přesnou info, jeslti se jedná se o kontrolku chladící kapaliny? Mám řidičák krátce, tak nevím úplně přesně co koupit a co případně do auta dolejt. A v okolí taky nikoho moc nemám, kdo by mi poradil. Takže proto se ptám tady, budu rada za rady, jinak mám starého 4 Golfa. Děkuji Nikyy

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
Nejspíše nedostatek chladicí kapaliny. Přehřátí motoru. To nevíš, že červená kontrolka je kritická a jezdit s autem se nesmí?
trtr

No pozdě bycha honit, ale koknul bych a dolil tu chladící kapalinu. Pozor, až to vychladne a doplnit pod správné víčko a správnou kapalinu (G11, G12,.. je jich víc, tak dle barvy a manuálu), nebo alespoň destilovanou vodu.

P.S.: Dnes už se v AŠ údržba moc neprožívá a holkám to kolikrát ani neukáží, takže tazatelka za to nemůže.

 


3x
Obecně ta konttolka znamená nízkou hladinu chladící kapaliny, takže zkontrolovat.
Bohužel nepíšete typ auta. U starších Škodovek a dalších koncernových aut se to v zimě děje typicky u znečištěných/zoxidovaných kontaktů. které hlídají v nádobce chladící kapaliny hladinu. Chová se to pak trochu jako teloměr, při strartu třeba pod 0°C se to ozve, tedy zpravidla pouze ráno. U některých jsou kontakty přístupné a stačí otevřít víčko a dva holé dráty na boku opucovat kartáčkem na zuby.

 

yarda1

2x

Zavolat do servisu, oni by tam měli připojit diagnostiku a říci ti přesně. Může být, že akorát zablbla autoelektronika a stačí ji vynulovat. Nebo selhalo čidlo.

Jak může někdo ohodnotit takovou odpověď? Tohle by tazatelku nenapadlo?

 


2x

Nízka hladina chladiacej kvapaliny. Na nádobke bude napísaná,že akú tam máte naliat či G11 alebo G12. Na pumpe vám poradí hociktorý pumpár alebo starší vodič auta.

 


1x

Jelikož jsem to řešil u dvou aut, tak sdělím příčinu u nich, nikoliv u Vás.

Stačilo dolít 1 deci (bylo třeba nalít více) nemrznoucí směsi. Páč když je kapalina sudené, má menší obsah, těsně pod kontrolní spínání. Jakmile se teplota trošku zvedne, objem se zvětší a spínač pozná, že je to OK.

Takže nejdříve zkuste zkontrolovat, doplnit chladící směs.

Tak, v nádržce jsou 2 elektrody, ponořené drátky. Pokud hladina klesne, rozsvítí se kontrolka a mělo by to i pískat. Pokud není únik velký, jen opravdu chybí troška, je to prostě na hraně, kontrolka se rozsvěcí po startu studeného motoru, kdy vlivem tepelné roztažnosti hladina klesá nejniž. Doliti jednou dvakrát do roka je ok, ale pokud by se tam teď vešlo nějak víc a za pár dni zase, znamená to problém a nutný servis, možností úniku kapaliny jsou desítky. A červená barva jakékoli kontrolky znamená vypnout motor, nepokračovat.
Kapalinu pro doplnění jednoduše takovou, co má stejnou barvu jako současná, buď zelenomodrá, nebi pravděpodobněji růžovofialova, hlavně barvy nemíchat. A co zhruba 3 roky vyměnit.

 

vernon

0x
Pokud bliká červeně, přehřívá se motor, protože je nízká hladina chladící kapaliny.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]