Nejste přihlášen/a.
Jde tady o Putina? Nebo o ekologii...? Elektromobilita je zatím moc násilná, hlavně podporujeme Čínu, nebot téměř všechny baterie mají za základ články z Číny... Ono totiž z nějaké ekologie najednou vylezlo že nejde ani o ekologii, ale pouze o politiku. Nikdo ještě nedokázal nějakou pravdu o CO2... A když to někdo vysvětlí a je třeba i nositelem Nobelovy ceny, tak je mediálně likvidován... Protože u moci jsou zelení fašisti...
Třeba bude poplatek vyšší... Třeba 50.000.. Nehledej v tom logiku. Je to takový systém totality co si může dělat co chce... Stejným způsobem nás oberou i o byty v osobním vlastnictví... Nedávno jsem sledoval takový pořad, kde ukazovali, že třeba v NewYorku z bytu co stojí 1milion dolarů zaplatíš ročně daň 100.000 dolarů... Což normální lidé nemají a proto v soukromém vlastnictví je minimum bytů..A to nás tu taky čeká... Trend je takový...
Když to shrnu současné elektromobily jsou vhodné do vetsich mest. Nejsou vhodne na dlouhe dalnicni trasy . Pokud budou EV lepsi nez naftovy superb, prestanou se tedeicka kupovat a nebude duvod je vyrabet...jenže ideolog je schopen znicit tedeicko tím, že stanoví emisní požadavky, které odporují přírodním vědam a tím tedeicko fakticky zakáže. Představte si ze vam bruselsky ideolog dovoli nadechnout se jen jednou za 45 sekund...on vam nezakazuje dychat a mysli to dobre...budete produkovat mene CO2
Nejen důsledek znečistění vzduchu, ale taky stresu co zas zítra bude za novotu a kolik nás to bude stát. Stres není vidět, ale je tu.
No v tomto případě asi jo, ale jednu věc to nevyřeší -> práskání dveřmi. I kdyby měli auto z gumy, tak pořád budou práskat, úplně na palici. Jinak Citigo, nebo podobná "taška" nevypadá úplně marně, tím ale netvrdím, že ji teď potřebuji nebo chci.
Všichni výrobci nasekali mraky elektromobilů, které teď nikdo nechce. Tak si myslí, že když nám zakážou stará auta, že si nakoupíme ty elektromobily. S ekologií to nemá nic společného, kdo jen trochu myslí tak ví, že když už jednou bylo auto vyrobeno, tak má jezdit co nejdéle. To je skutečná ekologie.
Takový Trabant je jezdící ekologická katastrofa, ale je to tak skutečně? Trabant vážil 615kg, ty dnešní elektrické ekozázraky váží s přehledem 2,5tuny, tedy 4x víc. A materiál neroste na stromech. Na jedno auto se musí 4x víc těžit, hutě jedou jak o život, doprava, obrábění... všecho je 4x víc. To auto už ve výrobě nadělá tolik zplodin, že Trabant je naprosto ekologický.
stir... Jsem skromný a stačí mi ta slabší verze s pohonem jen zadních kol a 230kW. Nějak netoužím po parametrech supersportu a akceleraci za 3,6s na sto.
trtr... Zastoupení zde v Česku není, ale už se plánuje (teoreticky letos). Shánění tohoto vozidla byl ale trochu oříšek. Docela jsem valil oči a připadal si jak za železnou oponou. BYD seženete krom na Slovensku ve všech okolních zemích. První pokus byl koupit ho v Německu jako nové. Oficiální německý dovozce Sternauto mi přímo řekl po tom co zjistil že jsem z Česka, že mi to vozidlo nemohou prodat. Prý kvůli nějakým nařízením. Jiný prodejce se mnou ani nekomunikoval. Další pokus o nákup z Rakouska byl, že jakmile jsem vozidlo poptal, tak ihned už bylo prodané, ale pokud chci, tak mi spočítají cenu a nabídnou jiné. Rázem byla cena asi o 150tis. vyšší. Po půl roce další dvě poptávaná auta z Rakouska byla opět už prodaná jen co jsem je poptal. Další odpověď na poptávku v Německu byla že to je imaginární vozidlo které bude dodané až někdy, kdoví kdy. Protože s novým rokem vychází nový model Seal25 který je vychytanější, tak jsem si řekl že si obědnám ten. Tentokrát přes českého dovozce topdriveclub. Odpovědí mi bylo že očekávat bych ho mohl nejříve 3, nebo 4 kvartál 2025. Pro mne neakceptovatelné. EU prý brzdí homologaci. Tu dobu odhadoval podle jiného modelu stejné značky který už měl být dávno na trhu a také stále není, ale už by snad měl být. Nakonec se mi tedy podařilo sehnat předváděčku, kterou mi milostivě už prodali. Bylo to snad sedmé nebo osmé vozidlo v řadě. Bohužel jsem si tak ale nemohl vybrat barvu exteriéru ani interiéru. To mne docela štve, protože jsem chtěl světlý interiér a né černý. Pokud chci ale tohle vozidlo, tak musím brát co jde. Za mne tedy hnus a jsem znechucen jak funguje ten volný obchod v EU. Očividně funguje jen u něčeho. EU se snaží brzdit konkurenci jak to jde.
No, to je jak za totáče s Ladou apod. No, myslím, že auto bylo, ale chtěli to prodat jinam, nebo někoho prostě pumpnout - čekali úplatek?
Tak,tak tri dni si bude topit a potom ho tri dni tlačit,zima mu nebude. No kto vie,možno mu tam natiahnú predlžovačku na nabitie alebo dobehne niekto s generátorom na spaľovák. Spaľovák má po 8 rokoch ešte svoju hodnotu,elektroauto z vycyklovanou a neučinnou baterkou je šrot.
vernon, Kona deklaruje dojezd 510 km. Jak je to s deklarací hodnot u výrobků se spojkou AŽ asi každý víme. Když se jede po rovině při 20°C s mírným větrem v zádech?
Takže, napiš stručně, jak ta cesta do Portugalska probíhala, hlavně nabíjení a čas cesty. Protože mapa ukazuje z Rozvadova na hranici Portugalska asi 20 hodin a 2000 km. Kolik bylo pověstných nabíjecích káviček?
Štír , tys jako jediný jezdil EV uz v dobách, kdy EV nikdo nevyrabel...
V Německu prodej EV zamrzl... Zamrzla finanční podpora,... Finanční podpora jsou ukradené peníze ostatním... To že je EU vytiskne a rozdá je loupež století. Věci které se musí dotovat by neměly mít svoje místo, to je pak takový ekonomický socialismus. I u nás je dotace pro podnikatele podle druhu od 200-300 tisíc korun... Zřejmě to většina nekupuje jenom z hlediska ekologie, ale prospěchu, odpisu daně a dotace...
Inak nezabudnite na schválenu legislatívu EU, kde sa má začat vyberat daň za elektroauta za prejdenu vzdialenoat v km vo výške priemeru, auta so spaľovacím motorom ktoré prispelo v rámci spotrebných daní za motorové palivo. Vari niekto myslel,že sa bude tolerovat výpadok spotrebných daní?
Počul som to v jednej internetovej debate, No aj Švajčiarsko o tom uvažuje. : techbyte.sk/...
bery... k těm vašim -20°C bych se vás zeptal, proč právě v Severských zemích si pochvalují elektromobily? Prý jsou to ve velkých mrazech násobně spolehlivější auta jak spalováky.
k bateriím mám osobní zkušenost. v Leafu mi vydržela baterie 11let a to byly jedny z prvních elektromobilů! Bez termomanagementu a dalších vychytávek. Od té doby ty baterie výrazeně pokročily. A ještě dodám že ta baterie po 11 letech stále fungovala s poklesem kapacity na 68% a prodal jsem ji. Do auta jsem si dal jinou baterii jako upgrade. Místo 23kWh jsem dal 40kWh. Šla tam dát i 60kWh baterie, ale u tohoto vozidla nepotřebuji větší dojezd a i ta 40kWh baterie už auto přežije. Za dalších 10let ta baterie bude mít kapacitu stále větší než mělo to auto jako kdysi nové. Vaše obavy, nebo spíše výmluvy jsou tak dost liché.
@stir Jako by odpůrci (či spíše správně skeptici) elektromobility měli přestat argumentačními fauly o tom, že EV dobře hoří, protože ve statistikách požárů je to zanedbatelné, tak by klimaalarmisti měli přestat s tou blbostí o zvyšovácí CO2 v atmosféře vlivem spalovacích motorů. Protože to vypadá fakt blbě.
Od začátku průmyslové revoluce došlo po dnešek k nárůstu CO2 v atmosféře o 45%. No, ono to vypadá na první pohled dost brutální, že? Ovšem jen do doby, kdy zjistíme, jaká koncentrace tohoto plynu dnes v atmosféře je.
0,041%. Žádná celá, čtyřicet jedna tisícin procenta.
Všichni se shodneme na tom doufám, že tolik bordelu za dvasta let od průmyslové revoluce přes automobilový boom a populační explozi člověk ve své historii nikdy do ovzduší nevypustil a ani nevypustí.
Takže pokud byla koncentrace za Marie Terezie někde kolem 0,028 % CO2, vliv na životní prostědí by měla koncentrace o řád výše, tedy kolem 0,1% a smrtelný poměr by byl 5% CO2 v ovzduší, tak @stir a jemu podobní chtějí zachránit planetu zákazem spalováků...
Tak marně hledám nějaké dokumenty, kde je opravdu srovnána "emisní náročnost" klasiky a EV, jak při výrobě, tak následném provozu. Nemá někdo něco?
tomkk.. mluvíte fundovaně pomocí polopravd až by vám neznalý člověk uvěřil. Norsko opravdu těží plyn a ropu. Jak ale ty finace nalévá do elektromobility? Před dvěma lety Norsko zrušilo veškeré dotace na elektromobily a mnozí lidé v Česku ihned hýkali radostí jak to bez dotací nejde protože se dostavil očekávaný krátkobý propad, který následuje každé zrušení dotací. Tím že mají levnější elektřinu? Jo.. mají silovinu levnější 0,7kč/kWh. Není to tak velký rozdíl oproti nám. Přesto se v Norsku dnes prodává 90% nových vozidel s pohonem BEV. Ti lidé tam tedy opravdu musí být hodně hloupí když upřednostňují dle vás horší pohon do zimy a jsou ochotni si jej koupit i bez dotací. Z mého pohledu je pak vtipné vídat když je u nás vyjímečně -20°C přes noc a jdete z noční směny, tak sledovat ty obavy lidí jestli a jak nastartují. A taky jak potom valí oči, když já sednu do 12 let starého elektromobilu, zmáčknu tlačítko, a ihned hladce odjíždím. Vlastně úplně stejně jak v létě.
No a že v Norsku jezdí na dálnicích 100km/h? Vy to berete asi jako výhodu podporující lektromobilitu, ale vám tady někdo nařizuje jet rychleji? Musíte jet nutně 140km/h jak je u nás obvyklé? Jezděte si jak chcete, ale nevymlouvejte se pak na elektromobilitu že je výhodou omezení maximální rychlosti.
O ostatních věcech ani nemá smysl mluvit, protože vy to stejně nechcete slyšet. Vy se chcete jen vymlouvat a hledat důvody proč to nejde a jak je to špatně. Klasický postoj zpátečníka a negativního člověka.
A opět od začátku...Gronsko - Zelená země ...tak kde je to globální oteplování? Brát jako výhodu něco co mě omezuje - je vidět že k totalitě máme opravdu jen krůček
@stir Mně se zdá, že mluvíš trošku z cesty. Ano, máš pravdu v tom, že například včely jsou pro život důležité.
Ale řekni mi, kdy v historii lidstva byl z tzv environmentálního hlediska největší ekologický nápor na planetu, než v průběhu průmyslové revoluce? Kdy v dobách rozvoje automobilismu vedla z válců prostě jen výfuková trubka bez filtrů a katalyzátoru při spotřebě 20l/100km? Kdy komíny fabrik chrlily miliony tun s*aček do ovzduší? Mimochodem, to ještě pamatuju i já... Pamatuji řeku u nás v Ostravě, která smrděla jak ropa s olejem, laguny v chemičce, černý sníh. A včely nevychcípaly. Dnes je v řece Ostravici postavena kajaková trat a kolem opočinková zona, což bylo před čtyřiceti lety nemyslitelné. Auta mají spotřebu kolem 4 litrů a pomalu s*erou fialky.
Takže argumentace ochrany klimatu a přesvědčení o něm při nuceném prosazování elektromobility je poněkud zcestná.
@tomkk, trtr: Na otázku, jaký dopad na životní prostředí má celý proces vývoje, výroby a recyklace EV a konvenčního automobilu, existuje jednoduchá opověď.
@stir Ty pořád nechápeš ten kontext. Pořád vidíš jen ty auta, nic jiného. No dobře. A tak si vezmi, že kdyby místo těch spalováků byly u každého domu dva tři elektrovozy. Ony mají ten pověstný výfuk opravdu v komínu elektrárny, když odhlédneme od infrastruktury distribuce nabíjení, což je další problém. Větrníky, slunečníky a měsíčníky je opravdu nenapojí. To by měla být v každé vesnici elektrárna? Elektrovoltaická? Co chudáci včelky, když jim sebereš hektary na panely?
@stir
a co proudění vzduchu - stoupavé vzdušné proudy nad velkoplošnýma solárníma elektrárnama:? Tady je jasně vidět že o ekologii vůbec nejde...
I dnes je to u většiny věc potřebná. Zvláště lidi z vesnic, kde je vše daleko nebo nemocní. Nehažte všechny do jednoho pytle. Věc prestiže je to jen pro pár zbohatlíků.
Jinak bychom v ČR neměli starý vozový park plný aut 15-20let starých.
@stir: Můžete to takto zkusit shrnout, ale opravdu to může být jinak. Kolega v práci je opravdu EV "sektář" (to se těžko dá nazvat jinak) a je asi 2 měsíce nadšeným vlastníkem Tesly Y (s tou menší baterií, pravda). Když nám vyprávěl jak jel z našeho nejmenovaného okresního města do Brna a zpět (celkem cca 340km z toho 200km po dálnici) tak většina majitelů spalovacích aut učůrávala smíchy. Do Brna přijel se stavem baterie 30%, takže zpět by nedojel a musel dobíjet (jasně, WC, kávička). Pak přijel domů (stav baterie opět na 30%) a po oslavě firemního Silvestra rozvezl pár lidí domů (bo on nepije). Ač ten rozvoz lidí nebyl zrovna "stovky kilometrů", musel opět dobíjet. Odhaduji že za ten den najel celkem 500km s dvěma dobíjeními. Nejlepší na tom je, že to druhé dobíjení musel absolvovat asi ve 2h ráno, když vezl domů posledního kolegu (kolega si samozřejmě rád počkal).
Sorry jako, tohle vážně nechci.
To jirib: Já na to mám, ale (zatím, pokud nebudu donucen) nechci.
To 2024: Souhlas, člověk se pak otrokem nejen auta, ale i času a toho v dnešní době už je i tak málo. Ano, rychlonabíjení, ale každý proces s sebou nese následky - aku dostává na frak a rychleji jde to kopru, nedej bože toto dělat v zimě, když je aku zmrzlá a sama o sobě má nižší kapacitu.Prostě EU masáž funguje, my Vám dáme a kupte si "nesmysl", za pár let budou natahovat "ruku" pro ty peníze zpět.
@stir
Takže elektromobily nebrzdí? A co opotřebení pneu? Co opotřebení dálnic,za které nemusí platit?
Tak určitě brzdí, jako všechno, ale je tam rekuperace, případně brždění vířivými proudy, nebo jak se to v el. motech dělá. Za dálnici by ale měli platit asi všichni stejně. Právě si myslím, že by dálnice pro spalováky měla být případně levnější, at to jezdí více tam, než přes okresky -> bude se lépe dýchat.
bohužel, naše provládní média úmyslně mlčí o emisních povolenkách za osobní spotřebu, tedy za tankování paliv a za vytápění...to je dalšěí krok k podpoře EV a snížení uhlíkové stopy evropy
Fialova vláda je podpořila a její zástupci v europarlamentu odhlasovali směrnici podle které se vše zavede k 1.1.2026.
V praxi to bude zmanenat další zvýšení cen za vytápění a cen benzinu a nafty, spekuluje se o přirážce od 2 do 10 korun na litr, to někteří lidé nedají a budou se muset neelektrického auta zbavit...
Jak řekla samotná paní Von Der Leyenová, která tyto lidové změny tvrdě prosazuje...lidé to musí pocítít , jinak nezmění své chování...
Vývoj se bude ubirat podle toho, komu dají občané dávat své hlasy při volbách. Zelený údaje je politicky odsouhlasen, harmonogram ideologických přání zoracován balíček FIT FOR 55 závazně schválen i za podpory fialové vlády, co nás čeká v budoucncu to si může každý přečíst na webuz eu
pokud jde o elektroauta, vzhledem k nízkému dojezdu jsou zatím vhodná především do měst resp. větších měst kde jsou možnosti dobíjení...Ná cestováné dálnicí nebo bosenkými horami je vzhledem k dojezdu lepší naftové superbéčko...přirozený trŽní vývoj by probíhal tak, že v momentu, kdyby bylo lepší a levnější elekroauto by lidé přestali kupovat tédéíčka
jenže EU zasahuje do volného trhu svými direktivami a regulacemi...
To tomkk: To je přehnané, ale řetěz se utahuje a "stádo ovcí" je tam, kde bača EU chce. S tím souhlas. A co je třeba udělat, no alespoň se pořádně ozvat, jinak to bude horší a horší a ne se jen podřizovat, pak ty páky mají čím dál tím větší a to na všechny.
a co básník chtěl říct? Lépe? No já myslím, že nemáme. Ano, je třeba být nad věcí a vytáhnout si ze všeho to nejlepší, ale takto si dobrý stát nepředstavuji. Chyby budou vždy, ale je jich moc!
tady nejde o dobrý stát ale o návrat ke 4 základním pilířům EU, tedy o volnému pohybu osob zboží služeb kapitálu...tedy pokud to bude někdy možné
tohle bude jistě dost individuální****to je přeci jasné, že to musí být individuální.
Jsou lidé, kteří se nemají dobře.
Jsou lidé, kteří se mají dobře a nestydí se za to přiznání..
Jsou lidé, kteří se mají dobře ale stále na něco nadávají, že by tamto, či ono mohlo být lepší. Ale nemůže být vše to nej...
No já myslím, že nemáme****to je na každém, jak hodnotí to, co má kolem sebe.
Dobrý večer.
Při posuzování uvedené problematiky, bychom měli také neopomíjet, účinnost jednotlivých vozide (jejich pohonů), což má jistě nezanedbatelný podíl na životní prostředí.
1. Spalovací motor přemění jen cca 30% vložené energie (spotřebovaným palivem) na užitečnou práci. Ostaních 70% jsou ztráty.
2. Elektromotor cca 80%
3. .Parní stroj cca 10%.
Npř. na ujetí 100 km, za stejných podmínek, je potřeba v každém případě stejné množstvi (užitečné) energie, at použijeme jakýkoliv pohon. Neužitečnou (zaplacenou) energii - ztráty, vidíme právě podle míry účinnosti jednotlivých pohonů.
Zdravím -miro
No, to je právě ono, nelze dnes jednoduše tvrdit, že A nebo B je ta cesta, důvody tu padly. Benzín/nafta mají horší účinnost a EV lepší, ale kde a za jakých podmínek elektřina vzniká? Nějaké studie jsou, ale ani strana A, ani B je nikde nezveřejní, protože by si mohli podkopat trh a navíc málokdo je má objektivní (všichni to ladí spíše k hanění protistrany). Takže si z toho dnes asi odneseme, že EV není tak zelená výhra, jak se tvrdí a budeme konzervativní, protože je to pravda.
To stir:
Pravda s tou elektřinou. Takže nabíjím doma z panelů, jsem asi nejvíc eco-friendly, nabíjím na cestě u stanice (proud z uhlí), tak jsem nejméně eco-friendly, jádro je někde mezi (skrze odpad). Teď záleží, co po dobu životnosti EV bude převažovat.
Taky dobrá poznámka. Apropo, ČR by to chtěla povolit, ale ještě nikdo nerozseknul, zda v případě nouze zvolit:
1. Zachránit posádku, strhnout řizení směrem na chodník a tam zabít x chodců (není návodem, ani schvalováním čehokoliv, tak to prostě teoreticky je a odborníci to řeší).
2. Zachránit okolí, obětovat posádku a narvat to třeba čelně do kamionu.
Hlavně, že ministr Kupka má jasno a už by to prosazoval, stejně jako autonomní metro, vlaky (a dokonce i bez průvodčího -> u nás volovina - některé koridory jsou do zatáček, takže není vidět, zda všichni v pořádku nastoupili/vystoupili i když tam je obsluha, natož stroj), ... a spousta dalších "oslovin"
To stir:
Vidět, může co chce, jde o to rozhodnutí, to stroji nepřisluší! To může udělat jen a pouze člověk a pak se případně zodpovídat. Jasně, částečně to na sebe vezme automobilka, ale ta to nechá napsat tak, aby to vyhovělo, ale nikdy nic platit nebude třeba pozůstalým -> vyšší moc. O to jde.
On v tomto případě člověk také často nemá čas na nějaké rozhodování a reaguje pudově bez rozmyslu. Takže tam v takových situacích stačí dát generátor náhody.
Další možností je, že uživatel suta toto závazně zvolí, tedy zda je život osádky prioritou. Ale pak ponese následky.
No ale vážně, celkově jsem proti, umělá "inteligence"prostě není člověk a v zásadě na lidský život bude kašlat. Už se to ukázalo v několika případech, kdy AI lidi naváděla k sebevraždě. Řeknete si, že toto se dá pevně naprogramovat. Ne nedá, to je v rozporu se samostatným myšlením. Samozřejmě, vývoj je teprve na počátku, ale z výše uvedeného je jasné, že do AI základní Asimovovy zákony robotiky neimplementovali.
No, je to pudové, ale stroj má často pouze dvě možnosti (logika 0 a 1), člověk vyplodí i třeba možnost další.
Ono to je taky trochu o řidiči,ve středu jsme potkali Teslu s totálně urvaným předním kolem ,řidič zřejmě spoléhal na asistenty a v zatáčce na náledí to postat do protijedoucí audiny.Naštěstí to schytaly jen plechy,Ale jak se tohle mohlo v tak dokonalém autě prošpikovaném asistencí všeho možného stát... ( bouračky tam bývají pravidelně,ale obvykle auto skončí v poli...)
Tak ano, když se vše naprogramuje, tak to funguje hezky a to do té doby, než se stane něco, co není v programu, nebo něco co se v rámci "učení" ještě nestalo. To, že stačí vada jedné "pojistky" a vše je KO raději neuvažujme.
Ona ta "robotika" za volantem je primárně určena v "hromadném nasazení", kdy auta spolu budou komunikovat. Aby toto mohlo nastat, budou se muse t zavést určité standardy a normy -> co je standardní a normové je často nudné a omezující (minimálně pro konstruktéra a designéra), takže kdoví jak a zda se to vůbec vyvine.
Hezký den přeji:
Dovolte ještě jeden pohled na diskutovanou problematiku z pohledu účinnosti, jak uvádím výše.
Ze školních lavic víme :"Žádná energie se nadá zíslak ani ztratit, ale jen přeměnit jednu v druhou" ( Einstein) .
Při každé přeměně energie jsou nejaké ztráty, které oslabují konečnou výši vložené energie daného media. Jak je to tedy z tohoto pohledu? Kolikrá musí proběhnout přeměna energie pro rozpohybování automobilu od jeho výroby se spalovacím motorem ( výroba pohonných hmot , každé vyrobené součástky, dopravu až po natankování do vozidla? Kolik těchto přeměn dochází od výroby elektromobilu, potřebné el.energie až po nabití akumulátoru elektromobilu? Tento pohled mně přesvědčuje,že elektromobil znamená celkově nižší zátěž životního prostředí. Jinou otázkou jsou stanovené ceny požitých energetických médií: To je ale otázkou politickou, nikoliv ekonomickou ani technickou.
Ahoj: -miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.