Nejste přihlášen/a.
Nedávno jsem někde četl článek, že vozidlu před ním na křižovatce se na chvíli rozsvítila couvací světla jako kdyby tam zařadil zpátečku a pak vyrazil dopředu.
Napsal o tom, že to musel být automat kdy měl zařazeno P a pak řadící paku přesunul na D a rozjel se.
Vzhledem k tomu, že z P na D se jde přes R a N tak tam musel i na zlomek sekundy mít zpátečku.
Jeden tvrdí, že na R se musel na chvíli zastavit z pohybem páky aby se mu rozsvítily couvací světla a druhý že se rozsvítí i když to udělá rychle.
Kdo z těch dvou má pravdu?
Testoval jsem to kdysi u svého a opravdu světla zpátečky probliknou vždy při "projetí" přes R, alespoň u vozidla staršího než 10 let (kde je to řešeno vyloženě mechanicky spínačem). U modernějších převodovek, zvlášt u těch, které už nemají klasickou mechanickou páku voliče, ale elektronický přepínač režimů, to bude pravděpodobně řešeno elektronicky a tedy k probliknutí světel nedochází.
Takže pravdu můžou mít oba, vždy záleží, jak to má konkrétní značka řešeno
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.