Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co vše kontrolují na STK?

Od: bruno odpovědí: 11 změna:
Zdravím, potřeboval bych poradit ohledně Citroenu C3 příští měsíc mu končí technická a nevím zda vzít auto na technickou teď nebo až po opravě. Jde o to že auto v pořádku šlape jen nejde zařadit 2 takže když jezdím tak se pořádně rozjedu na 1 a pak přeřadím rovnou na 3 a auto jinak ve všech ostatních ohledů je v pořádku a jezdí naprosto bez problémů. Teď mi jde o to že jsem v okolí obvolal všechny servisy a všichni mají do konce roku plno což by znamenalo že bych auto musel dát do servisu až v lednu a musel bych ho tam dostat na podvalu jelikož by byl už bez STK. Tak mě zajímá zda na STK kontrolují i řazení protože pokud ano tak to asi nemá cenu ani zkoušet.

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

1) Osobně STK beru jako službu pro osobní bezpečnost a bezpečnost vůči druhým.

2) Že se zdá auto vpořádku, je jen pocit (např. zvykneme si na "slábnoucí" brzdy). Souběh/rovnoměrnost brzdění 4 kol nezjistíme, zjistí se jen měřením.

3) Jezdím na STK nejdříve a závady si nechám odstraňovat až po STK.

4) Na řazení nemusí přijít. Někde popojíždí z parkoviště technik, někde nechají majitele. Někde technici přeřezují na brzdícíh válcích.

nevím že by technik měl důvod si řadit na brzdících válcích...můžete mi prosím vysvětlit důvod proč by to dělali a co by se tím kontrolovalo...moc děkuji za vysvětlení...

Nevím proč by měli dělat. Ale na STK v Hodoníně a Praze někde přeřazují; v Olomouci, Litovli a ve Šternberku ne.

kdosi

Že používáte STK i pro svou bezpečnost a měření normálně nezjistitelných odchylek je hezké, ale tazateli to nepomůže.

To S v názvu znamená Státní a stát to používá i k pokutování řidičů bez ohledu na skutečný technický stav vozidla, čemuž se chce tazatel vyhnout. (Pokud je vozidlo technicky v pořádku, ale datum na papíru od STK o pár hodin projde, tak člověk při kontrole dostane pokutu, se kterou nic nenadělá i kdyby druhý den STK vydala rozhodnutí, že to auto v pořádku je a ještě dva roky bude. Testováno na lidech.)

Že mu jedna rychlost nefunguje (asi kvůli očesanému kolečku v převodovce) tazatel ví a chce si to nechat opravit.

Pokud by to STK prošlo i tak, tak si ho tazatel nechá udělat a na tu opravu může normálně po Novém roce zajet.

Pokud by to STK neprošlo, tak nemá pro tazatele význam na tu STK chodit, protože by za ni zbytečně zaplatil a musel by z ní to auto nechat odtáhnout - to už je pro něj rychlejší a levnější to auto nechat stát tam kde je, neztrácet čas a peníze s STK a s odtahovkou. A pokud si to STK udělá až po té opravě, tak mu bude o to déle následně platit.

Jediná otázka je, jestli to řazení STK testuje, nebo ne.

bear

Technik většinou přejíždí z pracoviště ME na pracoviště TK. Určitě těch 50 - 100m nejede jen jedničkou při objetí baráku STK.

Bear ono jak a kde u nás si přejíždí zákazník sám! Tedy pokud je přítomen , pokud to svěří stanici aby mu udělal TK aa jde do pryč ak zase není prostor na řazení vyšších stupňů než je 1. záleží jak a kde takže nelze paušalizovat!

martinkupka

tak jí nejdříve preventivně do servisu pak na STK, abych se tam zbytečně nevracel a nezdržoval ostatní

STK slouží preventivně především jako zdroj zisků jejich majitelům

navíc politici v ČR umělě udržují MONOPOL vybraných několika stovek majitelů STK chybí konkurence ceny jdou nahoru fronty se nekrátí

existuje vzorec potřeby pokrytí území ČR stanicemi STKa ten je ( zatím) nedotknutelný

@martinkupka Mohu modifikovat prevenci před zbytečným utrácením:

SERVIS slouží preventivně především jako zdroj zisků jejich majitelům.

Hm, záleží na každém z nás. Když mám na STK zjištěnu závadu/závady, žádám konkrétní opravu a jdu na opětnou kontrolu do 1 měsíce. Když ale předem zažádám o přípravu vozidla na STK v servisu ... Ušetřím, či ne?

Kdosi.. "S" v názvu STK opravdu neznamená státní. Bejvávalo..Znamená to jen "stanice"..A jinak bych se té "chybející" dvojky vůbec nebál..stačí tvrdit,že "se s tím musí umět" a že vy tam tu dvojku dáváte normálně..Spíš bych se bál jiných závad a to řazení vyřešit až po absolvování té slavné TK

 


1x

Nwn jak má C3 řazení- lanky nebo táhly. pokud táhly tak je to jednoduché uzkontrolovat a promazat klouby na konci táhel (jsou 3ks dlouhé a dvě kratší) popřípadě některé modely měli-mají i seříditelnou délku a navíc u některých modelů se na to dá dostat i sezhora. Žel i když na současných mám už řazení lanovody (C4 a C5). U nás a linku vjíždí a na závěr vyjíždí zákazník - na lince mezi pracovišti pak přejíždí technik TK (AR Partner STK) a doporučuji zajeďte si tam sám a uvidíte- Jinak nevím odkud jste ,ale nedoporučoval bych jakýkoliv servis, ale výhradně servis dělající vozy Peu a CTR.Pkd bych vědět bližší určení odkud jste možná bych věděl o bližším citroenáři.

 


1x

Vada řazení nepatří mezi vyjmenované nebezpečné závady. Pokud si technik neodváží vozidlo z parkoviště (osobně jsem se s takovou stanicí nesetkal), tak při přejíždění mezi stanovišti nikdy nemá důvod řadit dvojku. Myslím, že by bylo lepší jet nejdřív na kontrolu a potom nechat opravit najednou i případně zjištěné jiné závady.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]