Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Prehrati?

Od: tommyansi® odpovědí: 31 změna:
Zdravim, jdu s hloupou otazkou, jakozto laik. Dnes jsem pri zhasnuti motoru otevrel kapotu a vykoukla na me svitici soucastka motoru. Tak se jen chci zeptat, zda je to normalni, nebo to zavani pruserem? Jasne, behem jizdy dochazii k zahrati/prehrati spouste soucastek, ale aby to svitilo jak lampicka? Diky za odpoved! (Viz. obrazky - foto za tmy a s bleskem)

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ladinac123

1x

Ta věc je katalyzátor už při pohledu vím že to je 1,2 humáč Fabia první generace HTP - Hned to prodej...

Jo hoří v něm palivo a přehřívá se, tato teplota bych řekl 1200C už je pro něho hraniční možná likvidační.

Teď otázka ale proč? Propouští vstřík?, vynechává nějaká svíce? Nebo saje faleš a motor zvyšuje teplotu spalování? To bez zkoumání nikdo nezjistí.

NIcméně toto dobré není a dřív nebo později se kat vysype a přestaně fungovat a pak otázka jak to máte na STK... Protože takto vím že na 99% ofiko neprojde.

bear

Na 100% neprojde, když hoří uhlovodíky v katu (olej nebo benzín).

Vsadím se, že motor jel na 2 válce už pěkně dlouho a řidič to nepoznal, protože to nehoní (píše, že to ani nejde, takže vada komprese nebo pálení).

A mohl by se řidič vyjádřit? Jestli to jede na dva válce by snad možná trochu pocítil,nee?

Asi jak kterej řidič. Znám jich několik, který by to rozhodně nepoznali. Podle nich auto bud jede, nebo nejede. A pokud jede, tak to je dobrý. Ovšem tohle nejede, i když je motor úplně novej.

bear

Tenhle určitě ne, když prvotní znaky přehlídnul a ten poslední, což je rozpálenej kat ani neví, že to tak být nemá.

To je jako někdo, kdo jezdí bez oleje a zjistí to v momentě, kdy motor špatně startuje a zjistí se, že je přidřenej.


Pane Bear, nemusite byt hnedka tak agresivni Ne kazdy se vyzna v autech, pro me je auto prostredek z bodu A, do bodu B, ma to 4 kola a jede to To je jak kdybych Vas ja poucoval o necem, o cem pravdepodobne nemate ani paru a “vysmival” se Vam za to. Prvotni priznaky jsou jake? O auto se staram, jak je potreba, pravidelne udrzby/servisy dodrzuji, takze ze me nemusite delat totalniho vola. Dekuji Dekuji vsem ostatnim za normalni odpovedi.
PS: motor ma repas a je na nem najeto cca 3600km
asd1

= repas se moc nepovedl (otázka co obsahoval ten "repas").. Podle všeho jdou nespálený uhlovodíky do výfuku a hoří v katalyzátoru, ten obal má ca 700°C uvnitř bude teplota o dost vyšší, dá se čekat že kat je už zničený..

Jízda šolícháním = motor trpí, je zasviněnej karbonama, zasviněná lambda může dávat špatný údaje.. Neboj se zahřátý motor vytočit až před omezovač (ono HTP jinak ani nejede )

Na motoru budou netěsný ventily, chudá směs nebo naopak bohatá že to hoří až ve vejfuku, může blbě pálit.. Je třeba udělat základní diagnostiku: Spotřeba je OK? Startuje normálně, jede normálně, neškube, při volnoběhu nekolísají otáčky? Rozvody jsou nastavený správně (ventily můžou otvírat brzy a foukne do výfuku ještě nespálenou směs) Jak vypadaj svíce, barva OK a jsou všechny stejný? Změřit kompresi, nalít trochu oleje a změřit znova (rozlišit kruhy od ventilů). Diagnostikou se podívat na live hodnoty z čidel, hlavně lambda sondy. Výfuk je těsný? Napovědělo by i změření složení spalin, ale na STK bych s tim nelezl, sloupli by nálepku a řekli sorry neprošlo

Hned u katu je olejový kanál a olej se přepaluje, je dobrý olej měnit po 7kkm a nebo i použít "závodní" olej s vyšší teplotní odolností.. Tenhle paskvil v autě vůbec nemá co dělat, už od návrhu to má zásadní nedostatky, dá se říct doslova kurvítka a fabrika to s klidem poslala mezi lidi... Schade.

bear

Ja se vam nesmeju. Jen konstatuji fakta a zkusenosti i vzhledem majitelum takovych aut s takovým stylem poruchy. Urcite v jinem oboru jste jednicka. To nepopiram. Doporucuji pravidelne sverovat vuz z preventivnich duvodu nekomu znalejsimu. Jinak se nedoplatite na opravach. Mejte hezky den a nezlobte se.


Dekuju vsem za odpovedi, alespon jsem o neco chytrejsi (autum budu stejne rozumet hovno, ale aspon mi to takhle dava smysl, kdyz to ctu :D ). Uz je to na oprave tam, kde jsem to koupil a postavi se tomu celem, takze uvidime. Taky jsem to nemyslel zle pane Bear. Jeste jednou dekuji a mnoho stastnych kilometru!
bear
26.11.24 17:32

 


1x
Za mě je něco špatně takhle by svody po jízdě svítit neměli
Rek bych že to blbě pálí a benzin místo ve válcích hoří až ve výfuku a otazkou je proč

Dekuji za odpoved.

 

kmet

0x

Katalyzátor, pokud jste to nehonil na závodech jak motorovou pilu může být potíž se spalovaním, ventily atp, prostě kat spaluje benzín, může to odskákat kat i hlava, saje bordel zpetnym tahem přes ventil/y.


Nehoním to jako motorovou pilu, netocim to do vic jak 3k otacek :/

 


0x

To co máš tak pěkně rozsvícené je první část výfukového potrubí.

A pokud jezdíš stylem plný plyn a pak vypneš motor, tak to holt svítí. Ale taková teplota může znamenat, že si motor někde nasává falešný vzduch a dochází spalování za příliš vysokých teplot. Při tom můžou být poškozené ventily nebo sedla ventilů. Stejně tak může být poškozený píst a vlastně cokoliv v motoru.

Já bych se bál, že mi auto shoří. Tak vysoké teploty na výfuku nemají být. Takže nejezdit, najít závadu a opravit. A nebo si přečíst návod k obsluze vozidla a zaměřit se na styl jízdy a spolupráci řidiče s motorem.


Děkuji za odpověd. Jsem pohodový řidič a na plný plyn určitě nejezdím, s 1.2 44kw to ani nejde. Jak jsem psal výše, netočím to přes 3k otáček, jezdím s tím stejně drtivou většinu po městě. Po dojetí stojím s nastartovaným autem cca 30 vteřin a až pak ho vypnu. Za studena motor nevytáčím už vůbec do nějakých vyšších otáček, ale cca kolem 2,2k, takže tomu čmouda opravdu nedávám. Díky

Neřekl bych že to nejde, naopak slabý motor =víc se na to dupe! Ve 40kW jedenáctistovce jsem na to šlapal daleko víc než u svého dvoulitra se 100kW.

 


0x
Co by možná leccos pomohlo objasnit, jakou má auto průměrnou spotřebu dlouhodobě a poslední dobou, nezměnila se? Ten "repas" motoru spočíval v čem a byl proveden kdy? Jestli už za předchozího majitele, tak bych na to moc nedal, většina aut v inzerci je podle prodávajících po repasi všeho a pomalu ve stavu lepším jak z fabriky ...
Musim se zastat rádce "bear", vyzná se, i tady radí odnepaměti a jeho poznámka není od věci, protože závada zpusobici takovéhle rozpálení katalyzátoru musí být na projevu a výkonu motoru sakra poznat a to hicování i v autě cítit. Jediná jiná možnost a omluva by byla, že ta závada vznikla zrovna teď a ještě jste s tim nejel dál, než ze vrat, ale i tak by to na chodu motoru muselo jít poznat. Já u 75kw poznám, že něco není jak ma být, prakticky okamžitě, motoru dávám napít, průměrná spotřeba 12/100, otáčky denně na krátkodobě do 6 tisíc a motoru to prospívá.

Diky za komentar, dal jsem to na misto, kde jsem to koupil, repas byl kompletni az na katalyzator, ale postavili se tomu celem a vetsina ceny opravy pujde za nimi. Spotreba je cca stejna, prezouval jsem gumy, takze prumerna spotreba se zvysila cca o 0,7 litru, dlouhodoba jen o cca o 0,3 (tak dlouho jsem s tim nejezdil, takze se to neprojevilo). Muselo se to stat az ted, vykon auta pokulhaval az prave ten den, kdy jsem otevrel kapotu. Jinak to slapalo v klidu. Dekuji za odpoved.

 

riva

0x

Jak lampička to svítí na fotce z fotáku, která je citlivější na infra než oko. V reálu to zajisté svítí méně viditelně a jedná se o katalyzátor, který má 600 st.C běžně.

bear

Kat podle teplot co jsem meril z logu ma provozne 400 az 460c. 600 az 800c jen pri reakci pri regeneraci a spalovani paliva (studeny motor nebo vada). Tedy tyto motory bez preplnovani turbem.

riva

I takto se testuje - je tam 1000 st.C a pro kat nepříjemná oxidační atmosféra.

asd1

Barva katu sedí s tazatelem, takže ten to testuje dlouhodobě


Ano, je to oranzovejsi na fotaku, nez v realite, ale verte mi, ze i tak svitilo jak lampa :D
bear

Jestli nepukla keramika, tak je zregenerovanej do stavu nového

 

trtr

0x
Zdravím, tento motor obecně je na žalobu vůči VW Group, ukázka toho, jak to nemá být, prostě všechno špatně -> hlavní trasa oleje a filtr u výfuku, no hnus Velebnosti.

Ano, ja vim, ze tento typ je proklety

 

 

vernon

0x
Ano, je to normální.
Ale ten motor normální není...

Normalni neni ani jedno, mate pravdu

 


0x
Ještě mě napadla jedna věc, zmínka o tom nebyla, takže pro jistotu - nejezdí to na LPG?

Nee, je to benzin

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]