Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chci se zeptat, vůz Toyota Aygo, benzín 1.0 r.v. 2012. Lze auto startovat klasicky roztlačením / rozjetím z kopce? Možná hloupá otázka ale radši se ptám, jestli třeba u tohoto motoru nemůže co já vím třeba přeskočit něco v motoru nebo tak, nerozumím tomu. Mám slabou baterii, nyní dobíjím ale než koupím jinou tak mě čeká pár jízd a kdybych to náhodou nenatočil... Díky!
Můžu se zeptat odpůrců roztláčení/roztažení, jaký je rozdíl mezi tím, když motor zatočím startérem, nebo přenosem přes převodovku?
Přece je jedno, jestli tou klikovkou otáčí startér přes věnec, nebo převodovka přes spojku, ne?
Co by v motoru mělo přeskakovat kromě jiskry?
Taky to tak vidím!
Jediné co je "hrozba" že může dojít ke zniočeníní KATu nespáleným benálem který v něm vyhoří. Proto škoda před lety doporučovala pokud nechatne na cca 10-20m dálneroztahovat, neroztláčet!
OK, díky za odpovědi. Katák a různé sofistikované režimy mě nenapadly.
Prostě jsem old school, kdy z motoru vedla jen roura ven, a jediné kabely byly od světel a zapalování.
Spoustu lidí straší přeskočením rozvoďáku, ale ono to není zas tak častý. U průměrného auta se nic nestane, pokud to neroztlačujete na jedničku,.
Každý řidič zažil situaci, kdy pustil spojku, v domnění, že tam není rychlost. To jsou horší situace.
Takže i tohoto auta, když je prudší kopec, bez ruční brzdy, jen rychlost a otočí se jednou, či dvakrát motor, tak je po motoru?
Děkuji
U původního napínáku s velkým zdvihem to skákalo často, stačilo nechat viset na kvaltu, napínák se povolil až na doraz (to samé se dělo při tom odtahování) a hopslo to i při běžném startu. Těch případů bylo hodně... Podobně starší TSI s řetězem.
A ještě horší jak se k tomu stavěl výrobce, 1., tohle muselo být jasné už při testování před výrobou a místo předělání to pustili mezi lidi, 2. komu to skočilo, tak místo alespoň opravy za materiál/ práce zdarma se to účtovalo v plný palbě. Až po pár letech začli dávat upravený napínák s kratším zdvihem. Když to srovnám s Fiatáckým FIRE, tak kde je ta supr kvalita koncernu a Fiat šrot? Vždyt to je přesně naopak...
Spousta lidí se stydí přiznat že jejich supr auto se s..e.. V hospodě se chlubí že jezdí jen za spotřebák a přitom má už třetí motor Neptej se uživatelů ale v servisech kde dělaj generálky potkaných HTP, kolik jim jich prošlo pod rukama...
U těch dvou proudů, koncern X auta na F, pozoruju v českých zemích, že když se porouchá díl A na koncernu tak "je to stroj stane se", a když se porouchá stejný dil A v autě na F tak "je to šmejd, to si koupí jen pitomec". V reálu každý auto má přednosti i nedostatky, i typický častý závady.
Áno,ide to,kto to vie,kto nie tomu preskočí rozvod. Štartér roztočí motor pozvoľne od nulových otáčok po štartovacie. Od prevodovky ten nábeh bude nárazovy a rýchly nabeh kompresie a tým veľký nárazový protitlak od piestov v otáčkách oveľa vyšších ako sú štartovacie. Pri tom dôjde ku rýchlej reakcii napínaka ozubeného remeňa,jeho odpruženiu a uvoľneniu remeňa, no a tu už je len kúsok ku skočeniu remeňa o zub, dva. No videl som už skočený rozvod kde chýbali na asi 10 cm dĺžky remeňa zuby. Jednalo sa o francúske auto. V dnešnej dobe,keď autobatériu môžete kúpit skoro ako bagetu,by som roztahoval auto len ozaj núdzovo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.