Nejste přihlášen/a.
Do tak starého motoru je už téměř jedno co tam přijde.
Zásada oři výměně je dát tam stejnou jaká tam je, Pokud není známo která to je pak DŮKLADNÝ propach vodou a dát tam novou. U PSA se prý nedoporučuje růžová G12,ale osobně jsem ji měl asi 3x v motoru v jiném citroenu (při pořízení, a 2x jsem osobně měnil-je dp na 5 roků) Jinak pro benzínové motory i pro naftové (dávala se v prvovýrobě) je určena kapalina TotalEnergies GLACELF AUTO SUPRA . Jako alternativa jsou pak tyto dvě kapaliny : TotalEnergies COOLELF FR CP nebo TotalEnergies COOLELF CARTECH -26°C .
Pokud to je jak jste psala, nechte udělat řádnou výměnu s proplachem a pak budete na 3-5 roků bez starosti -tedy pokud chladicí soustava funguje jak má. Osobně jsem po výměně v průběhu měsíce dolil necelého půl litru (doodvzdušnění provozem) pak v průběhu pěti roků jestli jsem dolil pár deci vody? a při kontrole zámrznosti tato za daný čas klesla o cca 2°C
Na obalu každého podbného výrobku je návod k použití, u těchto produktů je uvedena i kompatibilita, tedy mísitelnost s jinými výrobky, včetně výstrahy a upozornění na možné poškození motoru
Mimochodem, kapalina nemá nožičky ani ručičky, takže se sama nenalévává, někdo jí tam prostě nalil bez přemýšlení...ale budte v klidu tady se objevují i řidičky které tam bez váhání dají směs do ostřikovačů
já bych to odsál propláchnul a naplnil tím co tam patří
Taky jsem potřeboval dolít a taky jsem řešil čím. Studoval jsem to na netu a našel jsem názory od "je to úplně jedno, míchat se může všechno, vše má stejný základ, líší se to jen aditivy" až po "musí tam být přesný typ, stejná barva nestačí". Tak jsem pro jistotu sehnal originál "Renault typ D" žlutou (ta původní byla taky žlutá), dolil jsem to a ono to zezelenalo .
Můj závěr: Dobré je nemíchat "teplé barvy" (červená, růžová...) se "studenými" (modrá, zelená, žlutá - paradoxně žlutá je zde studená barva). Když smícháte cokoliv, motor nezničíte, ale účinky těch adidiv se mohou navzájem rušit či snižovat (např. protikorozní ochrana), ale já teda neslyšel o tom, že by nějaké auto dojezdilo na to, že mu prorezly chladící kanály.
Jediné, co se musí dodržovat je, že do hliníkového motoru se nesmí lít kapalina pro motory litinové, ale takové už dneska nejde koupit, to se řešilo před 30. lety.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.