Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nemrznoucí směs do chladiče

Od: hana71 odpovědí: 12 změna:
Hezký den, prosím Vás, jaká nemrznoucí směs do chladiče by měla být u Citroena Berlinga r.v. 1997? Prý tam je modrá G11, ale dnes se tam dolévala růžová. Bojím se s tím nyní jet, nemůže se poškodit chladící systém, případně motor? Když jsou smíchané dvě barvy. Jak poznám, kdyby něco bylo špatně při jízdě? Děkuji Hana

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Tak nech vyměnit celou směs za správnou. Na dojetí tam klidně dej jen vodu.

 

asd1

2x

Míchat se nesmí, umí to rozežrat těsnění hlavy, příp. i jiný díly který nejsou kapalině odolný. Což vyjde dost draho

Nestartovat. Vypustit, udělat proplach vodou a nalít tu správnou.

 


1x

Do tak starého motoru je už téměř jedno co tam přijde.

Zásada oři výměně je dát tam stejnou jaká tam je, Pokud není známo která to je pak DŮKLADNÝ propach vodou a dát tam novou. U PSA se prý nedoporučuje růžová G12,ale osobně jsem ji měl asi 3x v motoru v jiném citroenu (při pořízení, a 2x jsem osobně měnil-je dp na 5 roků) Jinak pro benzínové motory i pro naftové (dávala se v prvovýrobě) je určena kapalina TotalEnergies GLACELF AUTO SUPRA . Jako alternativa jsou pak tyto dvě kapaliny : TotalEnergies COOLELF FR CP nebo TotalEnergies COOLELF CARTECH -26°C .

Pokud to je jak jste psala, nechte udělat řádnou výměnu s proplachem a pak budete na 3-5 roků bez starosti -tedy pokud chladicí soustava funguje jak má. Osobně jsem po výměně v průběhu měsíce dolil necelého půl litru (doodvzdušnění provozem) pak v průběhu pěti roků jestli jsem dolil pár deci vody? a při kontrole zámrznosti tato za daný čas klesla o cca 2°C

 


0x

G11 a G12 sa spolu nesmú miešat.

Obecně se to tvrdí, ale samotnýho by mě zajímala něčí reálná zkušenost, jestli to fakt udělá nějakej bordel a nebo se to jenom říká. Údajně některý noname růžový "G12" jsou na bázi levnější G11 a pokud je to pravda, tak to s tím mícháním "barev" nebude tak žhavý.

 


0x
Pokud tam byla modra a dolejvate červenou je to špatně nebude to hned ale časem odejde těsnění pod hlavou
Červena by se s modrou a zelenou neměla míchat
Zelená a modra se míchat múžou

 

hana71

Děkuji za reakce. Všude to čtu modrá G11 a červená G12 se nesmí míchat. Ale právě jsem nevěděla co to může a kdy něco udělat. Teď se s tím bojím jezdit, ale jela jsem s tím teda. Co prosím teď? Celé vypustit a dát tam jakou modrou nebo červenou? To auto je tak staré, že už nikdo neví kdo tam co kdy dával. Děkuju Hana
Ja bych to vypustil pak dal čistou vodu projel znova vypustil a dal modrou co tam byla púvodně
Jinak pokud človek nevi co tam je tak bud se kouknout po motoru jestli někde nejsou barevné stopy po chladící kapalině nebo ja beru papirový kapesnik strčim do expanzky a na něm pak ta barva kapaliny je vidět

 

hana71

Dobře, děkuji. Právě že je to tak staré auto, že nikde už nejde vidět jaká tam má být. Radši to dáme opraváři, snad mě tento omyl" nebude stát víc než nový chladič jet s tím myslíte ještě můžu pár kilometrů? Mám největší strach, aby se to někde "nekouslo". Povezu děti.

Pokud je to dobrý "opravář" pak jen jeho práci a novou náplň. Žádný chladič ani nic jiného netřeba! Můžete sděli jaký motor a místo kde jste?

 

paveldvorak

0x

Na obalu každého podbného výrobku je návod k použití, u těchto produktů je uvedena i kompatibilita, tedy mísitelnost s jinými výrobky, včetně výstrahy a upozornění na možné poškození motoru

Mimochodem, kapalina nemá nožičky ani ručičky, takže se sama nenalévává, někdo jí tam prostě nalil bez přemýšlení...ale budte v klidu tady se objevují i řidičky které tam bez váhání dají směs do ostřikovačů

já bych to odsál propláchnul a naplnil tím co tam patří

 

makk

0x

Taky jsem potřeboval dolít a taky jsem řešil čím. Studoval jsem to na netu a našel jsem názory od "je to úplně jedno, míchat se může všechno, vše má stejný základ, líší se to jen aditivy" až po "musí tam být přesný typ, stejná barva nestačí". Tak jsem pro jistotu sehnal originál "Renault typ D" žlutou (ta původní byla taky žlutá), dolil jsem to a ono to zezelenalo .

Můj závěr: Dobré je nemíchat "teplé barvy" (červená, růžová...) se "studenými" (modrá, zelená, žlutá - paradoxně žlutá je zde studená barva). Když smícháte cokoliv, motor nezničíte, ale účinky těch adidiv se mohou navzájem rušit či snižovat (např. protikorozní ochrana), ale já teda neslyšel o tom, že by nějaké auto dojezdilo na to, že mu prorezly chladící kanály.

Jediné, co se musí dodržovat je, že do hliníkového motoru se nesmí lít kapalina pro motory litinové, ale takové už dneska nejde koupit, to se řešilo před 30. lety.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]