Nejste přihlášen/a.
Daleko největší rozdíl tlaku v pneu způsobuje změna teploty ovzduší. Koncem léta při teplotě 25 st.C nahustíte kola na předepsaný tlak, potom klesne teplota na 5 st.C a už máte v pneu nižší tlak o jednu nebo 2 desetiny bar.
Jinak mně vrtá v hlavě používání digitálních měřičů tlaku, které jsou podle nařízení EU jako povinná výbava každého nového vozu. U mého Tucsona se objeví hláška, že tento asistent funguje pouze za jízdy. Takže musím za jízdy zmačknout 2 tlačítka, z toho druhé i několikrát, aby se mi na palubním displeji objevil obrázek 4 kol s údajem tlaku v pneumatice. Musím tedy spustit oči z vozovky a rukou, v které nesmím za jízdy ani držet mobil, musím mačkat tlačíka a potom pozorovat a zkoumat displej na palubní desce.
Co vy na to, odborníci na bezpečnost silničního provozu z BESIPu? Není to jasné přestupkové jednání řidiče vynucované výrobcem vozu v návaznosti na nařízení EU?
Toníku, ale to jsi přeci položil dotaz a bylo Ti kvalitně odpovězeno. Když to za jízdy nezvládněš, tak to udělej při pomalé jízdě na prázdném parkovišti, nebo jak Ti jiní poradili, změřit ručně.
Milane, já to samozřejmě za jídy bez problémů zvládnu, stejně jako ostatní řidiči zvládají bez problémů za jízdy telefonovat.
A hlavně je nutné aby ventilek byl vždy uprostřed výšky kola - tj na 3. nebo 9. té hodině. Dále zkontrolovat teplotu a přepočítat dle pv=RT.
Neschází náhodou v tom vzorečku písmenko "n", tedy nRT? Ale po 50 letech od průmyslovky si to mohu plést.
V pneumatice je cca 2,2 BAR (220kPa). Na běžném měřáku to co popisuješ absolutně vůbec nespozoruje!
Když to vezmu do extrému, všechna kola natlakuju stejně a pak namontuju, tak auto postavené svisle bude mít horní kola nezatížená a tlak v dolních kolech bude vyšší, protože bude pneumatika zmáčknutá a objem pro vzduch tudíž menší.
Když to vezmu prakticky, tak i když je auto "do kopce" a těžiště se tudíž přesune o nějaký centimetr k dolní nápravě, tak tak ten rozdíl je tak malý, že ho doma pořádně nezměříte.
Ale není místo teoretizování na poradně rychlejší vzít do ruky tlakoměr, změřit tlak v přední a zadní pneumatice u vozu v kopci, pak ho přeparkovat obráceně a změřit to zas (a ideálně několikrát zopakovat pro potlačení chyby měření)? Pokus na pár minut.
IMHO nenaměříte žádný rozdíl.
A pokud v tom vašem kopci naměříte, tak naměřené hodnoty o půlku toho rozdílu upravíte a budete mít přesné hodnoty pro rovinu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.