Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Start stop

Od: slavo® odpovědí: 13 změna:

Co je lepší s tímto systémem?

1 - pokud nelze jednoduše deaktivovat tak u auta při popojíždění v koloně stát na spojce se zařazenou rychlostí a nebo vyřazovat a pouštět spojku a tím pádem motor zhasíná a znovu startuje.

2 - pokud lze jednoduše deaktivovat tak u auta při popojíždění v koloně stát na spojce se zařazenou rychlostí a nebo vyřazovat a pouštět spojku - tady motor při vyřazení rychlosti a puštění spojky nezhasne.

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


3x

Obecně, když budeš stát na spojce s nastartovaným motorem, tak ti brzy spojka velmi poděkuje.


A během 20 minut ji 15x stisknout a pustit to se jí líbí?

@slavo rozhodně víc, než na ní dlouhodobě stát. Spojka je na časté KRÁTKODOBÉ rozpojení stavěná. Dlouhodobé stání na spojce ale ničí spojkové ložisko.
kmet

Jen doplním, že tohle ložisko nebývá obyčejné ložisko, ale často obsahuje vlnovec a mechanizmus vystavování spojky, je to kvůli úspoře místa a tyhle ložiska jsou celkem poserové.

 

jirib

2x
Spojka slouží ke krátkodobému pŕerušení hnané hřídele,aby bylo možné zařadit rychlostní stupeň nebo slouží k rozjezdu vozidla.
Start/Stop systém je úplně něco jinêho...

 


1x

nejlepší je ho na furt odpojit vytáhni si u mínus polu baterie ten malí konektor a máš klid

To u plno nových aut už nefunguje. Můj Citrón z roku 2018 hned začne hlásit závadu, zastavte vozidlo, ihned do servisu...!
Což je mnohem otravnější, než samotné vypínání motoru, které mě vlastně vůbec nijak neomezuje.

 


0x
Tak dočasně deaktivovat (na aktuální jízdu) jde snad vždy. Rozhodně bych nestál dlouhodobě na spojce, to je pitomost.
Kolega má sedmiletého Golfa se stop-start, nikdy ho nedeaktivoval, má najeto necelých 300 tisíc, to auto má za sebou snad tisíce stop-start cyklů a funguje naprosto normálně s původními komponenty, včetně baterky.

U nás taky nikdo nevypíná a to jsou auta, která najíždí 50tis+ km ročně. Od Fabií, přes Octavie až k Superbům. Nikdy s tím problém nebyl.

 

asd1

0x
Stát na spojce dyl jak par vterin je kokotina.
Nejen vypínací lozisko spojky ale i axiální lozisko kliky.

 


0x
Ad @slavo
20 minut x 60 = 1200 sekund
1200 : 15 = 80 sekund
Každých 80 sekund sešlápneš, pustíš spojku?
.
Teď zkus normálně jet! Spojka - jednička, spojka - dvojka, spojka - trojka, někde až do pětky. Během několika sekund. A zase dolů, do čtyřky, trojky, i dvojky, a opět nahoru. Normální ve městě. Furt s tou šaltpákou kvedláš a šlapeš spojku.
Teda tam je těch sešlápnutí podstatně více než 15x za 20 minut! Zvláště, když kolona, respektive někteří pomalí, nebo i rychlí řidiči vyhledávají na semaforech "červenou vlnu"...
Snad jen v koloně na dálnici jsou intervaly mezi popojížděním delší. Tam ale motor vypínáme.
.
Start-stop vypínám, (když nezapomenu, on se ale brzo přihlásí) o větší spotřebě a větším opotřebování už se tady a jinde napsalo dost.

 

paveldvorak

0x

po nastartování vypnu start- stop, vypnu asistenta pro jízdu v pruzích a v koloně zapínám asistenta rozjezdu do kopce, i kdž tam není superkopec po zastavení a delším stání to udrží auto na míéstě bez nutnsoti stát na brzdě ( mazda)

 


0x

3. Nic nevypínat a užívat si klidu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]