Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přezutí + olej

Od: slavo® odpovědí: 15 změna:

Zítra dávám auto do servisu na přezutí. Má najeto 12800 Km od výměny oleje což bylo před rokem.

Při přezutí vyměnit i olej a nebo počkat až si "řekne" a nebo je to jedno jestli nyní a nebo až "si řekne".?

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Lepší nechat vyměnit rovnou.. já měním každých 10tisíc.. Ve finále je jedno kdy. Ale když už to tam máte tak bych to udělal najednou a pak máte klid..

 


4x
Nech udělat i ten olej a filtr

 


1x

Dle motoru ale vždy je lepší při 12 800lm než po 30 000km! O to víc je lepší dřívější výměna oleje u problémových motoru (např ,1,2 THP nebo 1,6VTi od Stelantis-BMW). Osobně i když mám normu ve zhoršených 15tkm a normální 20tkm měním při deseti , Pokud se nenajedou tak za rok. U Vás při přezutí i olej a filtry (min olej a vzduchový), pokud je to ropák, pak i palivový !


Motor je 1.6 SCe benzín.

asd1

palivák po 13 kkm, to jako fakt?

Mně se to zatím na sterém dehtu jen vyplatilo-každý rok měnit palivový ftr i když norma říkala něco o 60 000km! Bylo nemálo chrochtáků na sídlišti co ránio v zimě nevyjeli protože měli ucpaný ftr. Mně bez aditiv do nafty chytal i v -25°c

asd1

Na starým dehtu jsem palivák měnil ca po 200 kkm a to jen kvůli parafínu z letní nafty, na JTD po koupi auta a teď má nějakých 100 kkm, pořád bez problému.. (Kovářovo kobyla ) Měnit po 10kkm mi přijde jako perly sviním a spíš možnost jak se za filtr do railu při výměně dostane bordel...

V mrazu ráno nevyjeli kvůli parafínu z nafty, ne kvůli staršímu filtru... I novej to ucpe během chvilky, většinou ale start OK a ucpe se to po pár km jízdy.. Start je spíš kvůli stavu žhavení atd.

Taky jsem znal jednoho co na XUD9 prvně měnil rozvody po ujetých pětistech tisících kilometrů. To jsou ale extrémy stejně jako Váš s výměnuo paliváku po 200 kkm.

Na jednu stranu souhlasím, že při výměně vlastně jakýhokoli filtru je riziko, že se za něj dostane bordel, na druhou stranu zanesenej palivák přetěžuje elektrický čerpadlo, minimálně uhlíky se v něm tak opálí dřív. Ten bordel se tam může dostat jak z okolí, příruby a tak, tak přímo z filtru chybou výroby nebo prodejce. Jednou jsem v autodilech způsobil celkem poplach, když jsem přišel reklamovat několik olejových filtrů, balených v papírových krabičkách bez ochranné fólie, zato s nějakou asi nadrobenou omítkou uvnitř...
No nevím, já jsem na pár autech držel intervaly podle výrobce a nikdy nebyl problém. Ty kratší intervaly motoru určitě svědčí, ale pokud i bez nich vydrží bez poruchy aspoň 250 tisíc km, tak mi to ve finále přijde zbytečné.

 

asd1

1x

První výměnu oleje bych dělal tak po 2-3 kkm. On totiž počáteční otěr/ záběh dílů pořád existuje, fyziku neokecaj ani moderní obráběcí stroje..

Přesně tak. První dřívější výměna oleje je to nejlepší co se pro motor dá udělat. Američani mají prvních 1000 majlí- a výměna oleje což cca koresponduje s Vašimi 2kkm.

 


0x

Teď, s kolami.

 

makk

0x

Auto "si řekne" obvykle po 30000km nebo 2 letech. Obojí je podle mě moc. Já měním olej každý rok a za ten rok najedeme kolem 15000km, to mi připadá celkem optimální. Takže doporučuji vyměnit.

paveldvorak

benziňák po roce nebo 10 tis km, diesel max., 15 tis km nebo po roce

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]