Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zimní disky - Ano - Ne

Od: kema® odpovědí: 46 změna:

Ahoj.
Přezouváte gumy na jedny disky nebo máte letní a zimní?

Já mám jen původní AL disky na Fabii 3 a přehazuji 2 x ročně gumy.
Uvažuji že bych koupil plechové na zimu a nemusel bych pak dlouho čekat na přezutí, protože servismen mi řekl že na ten AL disk se musí vyvažovací tělisko lepit a tím pádem se musí na přezutí déle čekat. Asi až vytvrdne lepidlo nebo co.
V březnu jsem čekal v servisu hodinu a něco a teď budu zase čekat. Opět prý hodinu.

 

 

46 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

6x
Já mám na zimu origo a na léto koupené nové. Přezouvám podle počasí a toho jak se mi chce. Do pneuservisu jdu akorát, když potřebuji zase obout nové gumy.

 


3x

Já mám taky na každé auto dvě sady kol, včetně služebního auta. Takže si to přehodím kdy chci, krom toho, díky tomu, že jsme na Vysočině jsem už taky v dubnu dával po týdnu na letních zpět zimní kola, anžto napadlo nehorázně sněhu.

 

asd1

3x

Závaží na AL disky jsou samolepka, oproti naklepnutí na plecháč to je rychlejší jen o pár vteřin..

Lepší jsou dvě sady kol, jak finančně tak pro pneu - přezouváním se ničí obzvlášt pokud dement montpákou orve půlku těsnicí plochy.. Další výhoda je že kola přehodíš i sám kdykoliv, nepotřebuješ pneuservis kde je v době přezouvání nával.

Nevýhoda je pokud jsou TPMS snímače tlaku nutnost druhé sady (některý auta ale umí přepínat měření tlaku buď TPMS nebo přes ABS - tam to neměří přímo tlak ale nepřímo rozdíl otáček kol)

Lepící závaží je jednodušší, ale jestli 2x ročně přezouvá,tak to musí mít olepené zbytkama té oboustranky jako mucholapku..Málokdy to očistí servis tak dokonale,aby tam něco nezůstalo..Pak to není ani kam lepit..Loni jsem vezl do Bestdrivu sadu na vyvážení a opadalo toho půlka už cestou domů v kufru
riva

TPMS snímače musí být na sadě se kterou se jezdí na technickou, popřípadě se na technickou musí dorazit s těmito koly v kufru - i z něj ukazují, že je tlak kol v kufru v pořádku.

asd1

Taky musí být TPMS na sadě s kterou jedeš do Rakouska na hory.

Svíticí kontrolka tlaku pneu = nouzové dojetí na první místo kde lze odstavit/ opravit. A rakouskej policajt vůbec nebude diskutovat.

Ovšem tady je řeč o Fobii, ta měří tlak přes ABS takže pohoda.

honzinek

asd1: jak v reálu prakticky probíhá taková kontrola v Rakousku? Jen mě to zajímá, zatím jsem naštěstí nezažil. Myslel jsem, že kontrola probíhá spíš za vypnutého motoru. To oni chtějí nastartovat a pak se dívají na palubku, co svítí a bliká? Díky za vysvětlení.

asd1
Ty k policajtum dojizdis s chciplym motorem?
Dobrý cajt když uvidí svítit kontrolku tlaku tak tě na to upozorní, klidne vytahne kompresor a pomuze ti to dofouknout,když nasledne zjisti že nejde o podhusteny kolo ale vůbec nemáš tpms tak tě odstavi jako nebezpecnyho debila,a ver tomu ze rakouskej policajt se s tebou vůbec nebude bavit.. Německo,Švarc,Itálie podobně.. aktuálně nemci stojí na hranicích a často berou všechny auta.
U některých aut jde přepínat měření tpms/abs

 


2x
Mě by třeba vůbec nenapadlo nemít dvě sady kol, zvlášt u těchto levných rozměrů. Kámoš s novým paśíkem zase už pátým rokem mění jen pláště a stále "plánuje" druhou sadu koupit, ale tak jsou to trochu jiné peníze. Ovšem když mu letos servis řekl novou cenu za přezutí, skoro 2x vyšší, tak už se zase po druhé sadě dívá.

 

kdosi

1x

Míval jsem dvoje disky a měnil si je sám, teď jsem dal přednost celoročním pneumatikám, protože po sněhu (a ledu) prakticky vůbec nejezdím. (Ve městě se neudrží, na dálnici taky ne a nejezdím až tak moc.)

 


1x

Mám dvě sady kol... letní na ALU, zimní na plechu. Na přehození jezdím do pneuservisu... sice bych to přehodil sám, ale doma to nevyvážím.

Nicméně uvažuji, že až budu muset koupit novou sadu gum, tak půjdu do celoročních. Na hory nejezdím, jezdím prakticky jen "kolem komína". Sníh tady u nás nebývá a když zázrakem napadne, tak se neudrží.

 


1x

Já jsem na předchozím autě měl taky dvoje disky a stejně při přezouvání se vyvažovaly a to v té době byly závažíčka olověné.

nyní mám jedny disky a nechávám to přezouvat.

 


Hmm - takže koupím plecháče na zimáky.
Co myslíte, je v pohodě koupit OEM disky?
Třeba tady tyto:
pneu-kvalitne.cz/...

el
Jestli máš fabii 3 tak bych šel do starších hliníkových kol.
Určitě najdeš takové které budou splňovat to co máš zapsáno TP tedy rozteč, šířku disku a ET.
Sam mám na novějším autě z koncernu disky z jedničkove octavie na zimu.
Kupoval jsem je za necelé 3000 v pěkném stavu, tedy za stejnou nebo menší cenu, než cena plechových disků, které by byly po 2 zimách orezlé.
asd1

Na zimu je plech lepší, hlavně má malý díry = jde míň bordelu na kotouč a je menší riziko že pluh do kola nahrne sníh a kus ledu udělá prima závaží (kdo parkuje podél silnice zná..)

Běžný plecháč mi vydrží v pohodě 10 zim (a to jezdim většinu zimy v soli)

Ono je v podstatě jedno, jestli koupíte plecháče, nebo litáky. Já kupoval většinou bazarovky za zlomek ceny nových a nikdy jsem nelitoval. Zejména na Fábii, asi nejobvyklejší auto bude výběr široký.

 


0x

Já používám dvě sady a všichni moji blízcí rovněž. Jen 2x v roce převážím kola a montuji, nebo si to namontují sami.

Na Fábii mám kola navíc, ale jen 14"

 


0x

Pokud nejsou celoročně zimní ("celoroční") pneu pak dvě sady disků. Osobně mám letní klasické lité alu a na zimu pak také alu ale "plecháče" (tedy design jako plechové ) na druhém, synovo, také dvě sady.

 


Děkuji všem za rady a názory.
Celoroční by byly asi fajn, ale já v zimě jezdím často nahoru do Tisé a Petrovic (ústecký kraj) a tam je to ošemetné. Když chumelí tak je to tam o hubu.
Dříve jsem se nechal vozit a nyní jezdím sám. Mám auto od prosince 2023 takže teprve sbírám zkušenosti. Zimáky jsou myslím nezbytné a asi by bylo lepší i auto 4 x 4.

tj
To je bez debat a naprosto souhlasím. Občas je to pěkně o hubu i když máte nějaké profi zimní obutí. Celoroční pneu jsou dobré max na ježdění po Praze, kde se odhrnuje a solí, už když napadne 1 cm. Jinak je to hrozné riziko.

 

tj

0x
Mám dvě sady kol. Přezouvání škodí pneumatikám (poškozují se zvýšeným namáháním / deformací a může dojít k poškození patky pláště) a poškozují se nepatrně i disky. To je jedna věc (což vám potvrdí každý mimo pneuservis a lidi, kteří přezouvají). Druhá věc je fakt, že když máte kola na discích, tak si je můžete přehodit doma sám dle potřeby. Jednou za pár let vezmete na převážení (dle najetých km) a jinak pořízením dalších disků výdaje na kola až na výjimky končí (tedy odpadají náklady na přezouvání, výjimky jsou třeba to vyvážení, nebo pořízení nových pneu, samozřejmost). Mimochodem, ty disky vám nikam nezmizí, zůstanou vám po celou dobu, co budete auto mít...
Zdravím

což vám potvrdí každý mimo pneuservis a lidi, kteří přezouvají****tak to potvrdí ti, co to nepřezouvají?

tj
Přesně. Pro pneuservis jsou to prachy navíc, jistě, že nebudou říkat nic proti přezouvání a budou to vychvalovat až do nebe. A lidé kteří přezouvají zase zastávají tuto metodu (zřejmě vychválenou nějakým pneuservisem) a nemají ponětí o tom, jaké to je mít zimní a letní kola.

 


0x
Nechápu smysl přezouvání dvou sad gum na jedněch rafkach. Kromě možnosti přehodit si kola sám, kdy uznám za vhodné a ne kdy bude mít volno servis, při tom vyčistit podběhy, něco nakonzervovat atd., to je přece na hlavu padlý i finančně. Vždyt za dobu životnosti gum to přezouvání stojí víc, než pořízení druhý sady ráfků, nebo třeba nový sady gum po řekněme 4 letech.
To je jak pořídit si něco "výhodně" na splátky a ve skutečnosti to dvojnásobně přeplatit.

Tak já se to pokusím aspoň trochu vysvětlit. Mám auto, kde jsou 19" kola. Pokud bych chtěl koupit druhou sadu kol, tak se podívám na bazar, nenajdu disky, které jsou za méně jak 30tis (většinou pneumatiky tak 50%), v dobrém stavu se pohybují okolo 50tis. Pokud bych šel cestou koupě OEM kol, tak stejně v rozměru stojí disk 6tis, do něj TPSM senzor a jsem tam zase za 30tis bez pneumatik. Takhle jezdím 2x ročně do servisu, kde mi pneumatiky přezují a ráfky v myčce vyčistí, za každou výměnu dám 1200 Kč, tedy 2400 Kč ročně. Pneumatiky mi stejně vydrží 2 sezóny, takže bych pneuservis musel navštívit tak či tak a za přezutí zaplatit. Doma jen přehazuji přední za zadní každých 10tis km kvůli rovnoměrnému sjíždění, takže ty kola mám stejně 4x za rok dole, abych cokoliv kontroloval, i když není co. Tady by se koupě disků nevyplatila ani za 10 let použivání auta.

23it23, takže s tímto nesouhlasíte? "Přezouvání škodí pneumatikám (poškozují se zvýšeným namáháním / deformací a může dojít k poškození patky pláště"

@23it23 Mám taky kola 19", ale nerad jezdím do servisu a trávím tím čas, pokud to není nutné. Takže čistě pro pohodlí mám 2 sady kol, i když pořízení jedné stojí pár desítek tisíc a čistě z finančního pohledu se to nevyplatí. Navíc soudím, že každé přezutí pneumatiky se časem na tom disku projeví.

 


0x

U malých rozměrů kol jako má Fabie se vyplatí mít dvoje sady kol a přehazovat si je na autě sám. Také jsem to tak vždy dělal. Protože mám ale v plánu pořídit nové auto, které má 19" kola a navíc i TPM senzory, tak už výhodnost padá a asi zůstanu jen u jedné sady. Těch 24 tisíc za ráfky a další 4tisíce za senzory do kol, by se mi splácely na přezouvání hodně dlouho. Obzvláště když i u dvou sad kol stále musíte jezdit do pneuservisu a nechat ty kola vyvážit..Finanční návratnost by byla 10 a více let a do té doby budu potřebovat další sadu TPM senzorrů.

Převážení kol, alespoň jednou ročně není rozhodně na závadu.

Na závadu to není. Zadarmo to ale neudělají. Takže sice se ušetří za přezouvání, ale stále budete platit vyvažování. Stále taky s těmi koly musíte do pneuservisu. U velkých kol pak ztrácí smysl mít dvě sady. Jedinou výhodu už to má jen v tom, že si je můžete doma prohazovat na poslední chvíli a na vyvážení si zajet až v pneuservisech mají čas. Neušetříte ale nic. Ani ten čas.

Každej to máme zařízený jinak. Když se mě nechce se tím lopotit sám doma, postavím ráno auto ke známému k pneuservisu, dám mu klíčky a navečer je hotovo.

paveldvorak

Mám letní 19 kola, na zimu jsem koupil 17´´ disky za 26 tisíc k tomu 4 ventilky s čipem za 2800

vzhledem k tomu že auto stálo téměř mega, je částka za další sadu zanedbatelná

Kdo si myslí že na další sadu kol nemá, at peníze utrácí prúběžně, 3x ročně za za přezouvání, vyvažování a případné programování ventilků s čipem

pavlik

jenyk® Převážení kol, alespoň jednou ročně není rozhodně na závadu...

Vy znáte někoho, kdo má dvě sady obutých kol a převažuje několikrát ročně? Nemluvím o defektu, nebo o "nehodě"najetím na obrubník apod. Fakt mě to zajímá.

Přezouvám 2 sady kol 7 let a mám už druhé pneu. Vždy jsem převažoval jen po nazutí, mezitím nikdy. Jen při jednom defektu. Závaží si kontroluju. Občas u nás na dálnici, na takovém pěkném úseku, dám na chvíli 160 - 170 a auto jede hladce bez jakýchkoli znatelných vibrací. Dělám tedy něco špatně?

Udivuje mě, že nikdo nezmiňuje, pro mě, největší výhodu domácí přehazování kol. Každé kolo si pečlivě zkontroluju a hlavně pak každé brzdy, tlumiče, osy, kouknu na rez, stav, očistím a máznu dosedací plochy. Jenyku, udělá Vám toto Váš známý při přezutí? Pokud ano, tak tleskám... Já si 2x ročně na vlastní oči udělám revizi auta u kol.

Fakt si někdo troufne mít nazuté i několik let celoroční pneu? Sundáváte kola na "omrknutí"? A nebojíte se přireznutí kol k diskům? Mě se stalo jen jednou, z počátku, že mi jedno kolo nešlo sundat a nechtěl bych to opakovat. Zdá se mi, že sundání kol min. 2x ročně je nezbytné pro bezvadnou funkci. Můžete mít jiné zkušenosti, respektuji...

Já mám svou vyvažovačku, ale určitě nepřevažuji kola častěji, nežli 2x v roce při výmněně.

Pavlíku, já nepsal převažovat kola několikrát ročně, to fakt není potřeba. Při přezouvání jo, to vychází jedno převážení ročně. Zimní na podzim, letní na jaře.

Servisák je pečlivý, mázne dosedací plochy, on si tím i sám ulehčuje příští práci. Když najde nějaký problém, řekne co a jak a nechám to opravit.

Celoroční pneu je peklo, nejlépe úředně zakázat. V zimě přijedou na celoročkách k nám na hory a nastává rodeo. Papírově to je sice v pořádku, na silnici už nikoliv. Každou chvíli je někdo zaparkovanej v pangejtu a na úzkých horských silničkách je zablokovaný provoz na několik hodin.

asd1
Auta v pangejtu nejsou celorockama ale řidičem, dnes se všude soli a jak nekdo potká sníh tak na tom neumí. Obzvlášt když to je debil který jede jak po suchu a nezpomali. Ono stačí kdyz teď zaclo prset,taky je tu aut po pangejtech hafo...
Vyvazuju jen po prezuti nebo když se to trepe. Samozřejmě občas zkontrolovat vyvážení není chyba.

Auta v pangejtu nejsou Barumkama, ale řidičem?

asd1

Mám několik ojetých sad Polaris 2 a 3, a dovolim si tvrdit že jakákoliv současná celoročka je na sněhu lepší naž ty brusle z Rumunska

To že jsem s nima na sněhu najezdil tisíce km bez nehody a všude vyjel, nic nemění na tom že to je laciná sračka. Polaris 4 radši vynechali, s 5 jsem jel jen na mokru a tam klouzaly jak sviňa. Prostě pořád neumí udělat kvalitní gumu.

Ano auta v pangejtu nejsou Barumkama ale řidičem, ale to jen proto že dobrý řidič zvládne jet i na těch šmejdech. Akorát ho to dost omezuje v rozletu. Pořád si pamatuju děs v očích z každýho zasněženýho kopce

Pane asd, to já vůbec neznám...děs v očích z každýho zasněženýho

asd1

Jezdim v horách.. Mám testovací místo na brzdění, na sněhu z kopce, z 60 kmh, s TS 870 zastavim na poloviční vzdálenosti než co byly Barumky, ten rozdíl je obrovský. Podobně i na mokrým asfaltu kdy v zatáčce 50 kmh a pořád drží, Barumka se sunula už při 40 kmh (a neni to autem). Někdy zkus projet se na pořádných gumách na jejich limitu...

Prudkej kopec na uklouzaným sněhu a pod nim vracečka, na Barumkách stažená prdel, zastavit nešlo furt to jelo, na tom samým s TS 870 zastavit jde v pohodě a zatáčky pod kopcem se bát nemusim... Místo který jezdim denně, nešlo o náhodu ale tisíckrát ověřenou věc..

Za mě nejlepší zimaky byly na felde Debica Frigo. Vzorek takový spíš špunty, na sněhu to drželo skoro jak na suchu, ovšem na suchu, kór když bylo teplejc, to naopak "drželo" jak na sněhu Vzorek a směs opravdu čistě zimní, v létě nebezpečný i ve městě (navzdory tomu je na zimní Felde ještě mám, ale nájezd průměrně 100km ročně, to fakt nebudu dvakrát přezouvat )

 


Známý z práce mi nabízí disky z jeho prodané Fabie 3.
Poznáte podle těch čísel na ráfku jestli to je "tovární" disk?
Říká že ano.

 

asd1

To je jedno, podívej se do techničáku jestli sedí rozměry včetně ET, jestli nejsou nakoplý, pokud je vše OK a jsou za dobrou cenu nahoď gumy a jezdi.. Vyplatí se vzít něco z prémiovek, Conti, GY, Dunlop... Nokian po přesunu výroby šel dolu z kvalitou, ta dnešní je otázka jestli furt vyrábí tam nebo přesunuli zpět do Finska...

I ty levný 800 za kus jsou OK, jen nejsou pozink ale jen barva, tak oreznou dřív. Ale nic hroznýho, 10 let dají bez natírání i tak.

Je tam VW AG, tak ano tovární, nejspíš zimní sada k autu v ceně...

Jak píše pan asd1, zkontrolovat dle techničáku, koupit ty správné pláště a už se jezdí.


Gumy na tom jsou. Sice hrozný (podle recenzí) ale skoro nový. Jsou to SAVA Eskimo S3+
Já mám vlastní zimáky Barum Polaris 5 a to je prý stejná nebo podobná kvalita. Tak nevím jestli na těch SAVA jezdit nebo tam dát ty Barumky na kterých jsem už letošní zimu jezdil. Ta letošní zima ale nebyla nic moc. Sice jsem na sněhu jezdil a sem tam to zklouzlo, ale vždy jsem se cítil bezpečně.

Ta čísla ráfku sedí - navíc byly na stejném autě. Také Fabia 3 kombi facelift. Také TSI 1.0 70kW - NJ5

asd1
Sava eskimo je na sněhu jedna z nejlepších gum. Akorát se rychle odjíždí,vydrží polovinu než premiovky. Škoda je dávala k autu jako zimní sadu k autu.
= Vem ty kola celý i s gumama, na snehu/ledu/namrazach se jí bát nemusíš,opravdu patří mezi nejlepší. Stejná pneu je debica frigo (oboje patří pod GY)
Polaris 5 je horší guma,nedoporucuju.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]