Nejste přihlášen/a.
Každý ví, že se jezdí vpravo a levý pruh slouží pouze k předjíždění.
Ale pokud řidič předjíždí pomalejší vozidlo tak se po předjetí má zařadit před předjížděné vozidlo.
Ale vozidla jedou a hlavně kamióny za sebou v různých rozestupech.
Přece řidič který předjede vozidlo a zařadí se před něho nebude opět za pár vteřin znovu přejíždět do levého pruhu aby předjel další vozidlo. ( to by na dálnici kličkoval jak zajíc z pravého do levého a zpět a znovu do levého ).
To radši zůstane v levém pruhu - i když někteří jedou celou dobu v levém a to i více než 150.
Určitě není nikde dáno jakou max. dobu může řidič zůstat v levém pruhu.
Jak to máte nastaveno Vy - jakou max. dobu zůstáváte v levém? - záleží na okolnostech?
Obecně to dáno je - za bezpečný odstup se považujou dvě vteřiny. Takže při 130 kmh bys do levýho měl jít 70m za předjížděným a řadit se zpět až 70m před ním (resp. pokud on jede 100 kmh tak 55m před ním) . Pokud mezitim dojedeš dalšího blíž jak těch 70m, tak můžeš zůstat v levým a předjíždět toho dalšího.
U nás to je jen doporučené, v Německu je povinný minimální odstup "halb tacho" kdy ten odstup dodržet musíš.
...Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit;...
Určitě není nikde dáno jakou max. dobu může řidič zůstat v levém pruhu.****máte pravdu, nic takové není dáno,
Jak to máte nastaveno Vy****záleží na hustotě provozu, hlavně za mnou.
Já si tvrdím, že 3 a více vteřin, když můžu jet v pravém, usnadní tomu za mnou, aby mne předjel a ujel mi, když tak pospíchá. Ale dneska jsem zrovna jel v pravém pruhu a v levém jelo auto skoro kilometr, za ním několik aut. Kdyby zajeml vpravo, na 5-10 vteřin, nemusl ani zpomalovat, tak ty rychlejší předjeli.
Ale časté špatné tvrzení je, že se tam pak nedostane, aby mohl předjet vozidlo.
Vše je o ohleduplnosti jednou k druhému. Já nikam nespěchám všechno jsem již stihl, tak at mne předjede klidně 160.
Máte zcela pravdu Milane, vše je o ohleduplnosti. Ale měla by být oboustranná. Často se mi stane, že pustím a neprojede dostatečně rychle a donutí mě razantně zpomalit za kamiónem. Přitom já jedu třeba konstantně 140 na tempomat. Je to bohužel častý nešvar spěchačů, chybí jim ohleduplnost, sobecky valí.
Pavlíku, "Ale měla by být oboustranná.", vždyt píšu o ohleduplnosti jednou k druhému, tak i druhého k prvnímu
Každý vidíme toho druhého, jak porušuje předpisy a ohleduplnost.
"Vše je o ohleduplnosti jednou k druhému." Souhlasím! Jen bych dodal, že pouze v rámci předpisů. Mám na mysli třeba uhýbání z pravého pruhu do levého při uvolňovaní místa pro přijíždějící z připojovacích pruhů. Často se tito ohleduplní řidiči chovají velmi nebezpečně. Toho kdo se chce připojit pustí, ale nepodívají se do levého kam uhýbají a vznikají nebezpečné situace. Takže předpisy a obezřetnost na prvním místě a až pak ohleduplnost. V tomto případě určitě.
km, že pouze v rámci předpisů.***ale to nejde.
Vámi popsaný případ je vyjímka, která potvrzuje pravidlo o ohleduplnosti. Každý můžeme uvést spousty jiných příkladů.
Kamarádům v dobrém říkám, "když za Tebou někdo pojede, vždy najde co porušuješ". To se týká každého šoféra na silnici. Ale cizím to neříkám, páč se vztekají, že jezdí podle pravidel.
Přeji hezký víkend.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.