Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mechanická, nebo automatická klima v autě.

Od: lavina odpovědí: 21 změna:
Ahoj, nasel jsem auto ke koupi. jediný problém je, že má mechanickou klimatizaci. Ale je to takový problém? Chtěl bych znát nějaké rozdíly případně nevyhody. Jedná se o Octavii 3.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


9x

Ono je to asi věcí ,,vkusu každého soudruha´´. Určitě bych tomu neříkal problém, zejména u OII jsem zažil více aut, kde si automatická klima žila dost vlastním životem. Takže za mě je to spíše výhoda, i ve služebáku mám manuální klimu a beru to spíše jako výhodu, našteluju si to dle momentálního pocitu a je to o dost méně poruchové.

 

re4zon

5x
S vykonnosti to nema vubec co delat, ta je dana konstrukci systemu, ne regulaci. Jediny rozdil je ten, ze to neresi, kolik vevnitr mas a proste to ram posila tak teply vzduch, jak si nastavis. Je to uplne stejny rozdil jako pakovou smesovaci baterii ve vane a termostatickou, bez te taky asi dokazes zit..

 


4x

Při ruční klimě si musíš regulovat teplotu ručně, tedy točit knoflíkama a u automatické zadáš teplotu a o nic se nestaráš... Asi tak... Ruční je málo komfortní, ale taky je to přežitelné...

lavina

A je to dostačující?
Zvládne vykonat podobnou práci jako automatická? Určitě to nebude stejné, ale zajímá mě jestli je v zimě či létě dostačující. Díky moc za odpověď
kdosi

Když to jede na doraz a má to stejný výkon, tak to odvede stejnou práci.

Rozdíl je, když není potřeba plný výkon (čili když klíma stíhá), tak automatická se řídí sama, manuální nastavuješ ručně, jak moc má jet.

Já většinou jezdím spíš kratší cesty, tak mi bohatě stačí zapnuto/vypnuto, než se to pořádně vychladí, abych to potřeboval regulovat, tak jsem většinou v cíli.

lavina

Taky jezdím kratší cesty no, takže jsem asi rozhodnut. Asi je hlavní si to vyzkoušet

Já bych ve tvém případě hlavně přihlédl ke kvalitě a stavu automobilu, klimu přežiješ... Výkon je stejný, jen musíš více ladit manuálně, ale ruční klimu má i kdejaký třeba sportovní automobil... Samozřejmě funkční automatická je lepší... Když máš Climatronic, tak je to celkem často zdrojem problémů se složitou servisovatelnější, nebot rozdělat palubní desku je horší než demontovat motor... A protože těch Climatroniků je hodně, tak je i hodně problémů...

 


0x
Upřímně, už bych nikdy nechtěl manuální klimu. U služebáku mě to pěkně vytáčí, pořád musím točit kolečkem, abych měl v autě komfortní teplotu. Přitom i ta manuální má teplotní čidlo a elektrickou klapku topení, že by měla umět držet teplotu. Ráno, odpoledne, podle sluníčka, podle zapnutí/vypnutí kompresoru, pořád musím ladit, aby byla teplota dobrá. Jedná se o 5 let starý Citroën.
V soukromém VW mám automatickou dvouzónu a na tu nemusím sáhnout prakticky vůbec. Mám nastaveno 22 stupňů a v autě je dobře, větrák si fouká podle potřeby.
lavina

Takže je to spíš o tom komfortu? Kazdopádně je výkonnostně dostačující?
Výkonnostně je to stejné, jde jen o ten komfort používání. Je pravda, že i stará jedničková Fabia s manuální klimou byla rozhodně lepší, než to co mám teď v Citroënu. Takže asi taky dost záleží, jak to který výrobce umí vyladit.

Překvapuje mě, že pějete ódy zrovna na PSA klimu. Od nich bych už automat nikdy nechtěl, protože jsem měl před cca 5 lety služebního Partnera, byla to předváděčka v skoro max výbavě, tedy i automatickou klimou. No a ta se čas od času, typicky v největší vedra, rozhodla topit co to jde. A to byl problém, u manuálu si prostě topím kolik chci, ale automat prostě nepřemluvíte, i na Lo to topilo naplno. Jediné řešení jak nezdechnout bylo stáhnout větrák na nulu a pootvírat okna. Vtipné bylo, že se pak v servisu chovala naprosto mravně. A vzhledem k tomu, že ta výbava obsahovala i prosklenou střechu (ale bez roletek) tak jsem jej pak vyhandloval za stejné auto, ale v nižší výbavě, tedy s manuální klimou. S tím autem jsem pak ke spokojenosti jezdil do nějakých 450 tkm. Ale nejsem odpůrcem automatické klimy, máme ji na našem SantaFe i na Korandu. Jenže kluci korejský to asi umí, protože s ta klima jede úplně bezproblémově.

@promon kde pěju ódy na PSA klimu? Vždyt ji tu jen a jen haním (tedy tu manuální, kterou prakticky denně používám). Automat u PSA jsem nikdy neměl, s tím mám zkušenost jen u VW a tam za mě nemá chybu.
Jestli stojí automat u PSA ještě za větší prd než manuál, tak to se omlouvám
Paradoxně u Citroënu z roku 2007 kde ta manuální byla fakt manuální, prostě kolečko teploty více-méně, jsem nemusel upravovat teplotu tak často jako na té nové "manuální" se stupni celsia, které by měla umět držet.

 

mathew

0x
Výkon to má stejný, spíš vám bude i té manuální větší zima, protože to nepůjde pořádně vyladit a než se upéct... O3 s automatickou Klímou je všude plně takže bych vybíral mezi nimi pokud bych měl u hlavy pistoli jinak bych u Škodě ani neuvažoval.
lavina

Sice všude plno, ale pouze kombíky a diesely.
Málokdy něco, co bych si přál. Jedině dovoz, těch je hodně, to je pravda

Proč by měla být s manuální klimou zima? Vždyt se přece dá regulovat - při běžící klimě ,,přitopit´´ tedy pootočit to kolečko s modrým a červeným symbolem. Stejně tak to přece dělá i mnoho automatů - kompresor chlazení prostě jede furt stejně, protože teplotu v interiéru ladí mícháním teplého a studeného vzduchu. Dnes, v nějakých 6° C jsem jel zpočátku s klimou, a topením, protože ta klima vysuši vzduch a nemlží se okna.

runner2
Promon: ano dá se. Ale otáčejte stále kolečkem tam a zpět když jedete někam daleko. Člověk na to často zapomene a zjisti až když mu je zima. Navíc climatronic umožňuje nastavit jinou teplotu u řidiče a jinou u spolujezdce. Já už bych manuální klimatizaci v autě nechtěl. Skoro se divím, že trojkou Octavii ještě dělali s manuální klimou.
mathew
Jestli chcete benzín tak bych se raději díval po Mazdě než TSI...
Jo dá se, ale kdo má tím kolečkem točit každé 2 minuty, protože vjel do tunelu, slunko zalezlo za mrak...
Já bych se nedivil ani kdyby byla bez klimy úplně

 

 


0x
Klimu jsem kdysi odsuzoval a měl jsem z ní angýny..dnes uzsi delší cesty nebo kolony bez ní nedokážu představit..Zatím mám ale staré křápy s hloupou manuální klimou-off-on..a dv křápy,kde jde nastavit "dokonce" teplota.. Klima když funguje je super věc Křáp s hloupou klimou funguje pořád, ale křáp s klimatronicem už stojí prachy,aby fungoval...

 

km

0x

obě řešení jsou u oktávek v pohodě

 


0x
V jedničkový oktavce mám klimatronic a používám ho z 99% manuálně, režim auto nikdy. Prostě pustím na nejchladnější , až mi to stačí, zase vypnu a tak dokola, on/off, ani nemám rád vnitřní okruh, odkud to saje s puštěnou klimou. Navic podřizuju běh kompresoru provozu a trase, ono u 1,6/75kw s lpg je zátěž motoru kompresorem v nižších otáčkách sakra znát, hlavně třeba při rozjezdu v kopci, natož s přívěsem, to je klima použitelná v podstatě jen jako motorová brzda z kopce Nepochopitelně ten klimatronic neumí kompresor odpojit při požadavku na výkon, což třeba u O2 dělá, respektive tam už je, předpokládám, variabilní, každopádně reaguje na pedál plynu.

 

lukys*

0x

Jak u jakýho auta, zrovna u octavie by to mělo být fajn ale je spoustu aut kde je to spíše zlo a člověk má zaplý stejně manuální režim.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma motorová brzda

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]