Nejste přihlášen/a.
Ahoj, dopředu se omlouvám za (pro mnohé) hloupý dotaz, ale jsem naprostý amatér, začátečník a plno věcí se teprve učím.
Rád bych si namontoval zásuvku do kufru auta. Napájecí kabel si dotáhnu z pojistkové skříně nebo z nějakých kabelů poblíž místa instalace. Jelikož do zásuvky budu napojovat lednici nebo kompresor, domnívám se, že do ní musím taky pouštět dostatečné napětí, což si můžu změřit multimetrem.
A teď můj dotaz (jelikož nejsem elektrikář), při proměřování kabelů multimetrem se dotknu červeným konektorem na měřený kabel a černým konektorem se dotknu kde? Někde v bodu, kde se uchycuje kostra? Nebo kdekoliv na karoserii?
Díky za rady.
Děkuji za super odpověď, udělám to podle vás Ještě bych se rád doptal:
1. Pojistku pro stávající CL zásuvku zjistím podle scháma pojistkové skříně, nebo radši proměřit? Když proměřit, tak jak?
2. Jakou ochranu proti proříznutí vodiče byste mi doporučil?
3. Úplně si nejsem jist, jak vybrat "kvalitní" zásuvku. Podle jakého parametru se mám řídit?
A jak to jako laik implementuji do okruhu? O jakou konkrétní součástku jde? Jinak díky za tip
jj proto navrhuju zbastlit ten odpojovač
S kabelama nastartuješ, ale vytřískaná batera = sulfatace elektrod, pokud je total tak to jde rychle, stačí jediný den a je nevratně poškozená a moc to nezachrání ani nabíječky který umí desulfataci...
Beru na vědomí.
Buď můžu mít přímo na zásuvce vypínač, ale asi by to stačilo napojit do pojistkového slotu, který se po vypnutí odpojí od baterie, nebo? A zrovna ta CL zásuvka to dělá, protože na ní mám napojenou kameru.
Můj bratránek si tímto způsobem taktéž vybil baterii u svého zánovního BMW a v Řecku mu baterii nabili za nějakých cca 3 tisíce korun českých i.. Proto ta připomínka je na místě!
Na vypínač dřív nebo později zapomeneš, naopak budeš si myslet žes ho vypnul a zjistíš to až když nenastartuješ Odpojování při vypnutí klíčku je nepraktické, určitě budeš potřebovat chladit i při stání a pokaždý startovat a vrnět na místě neni moc hitparáda..
Odpojovač = nějaký obvod který měří napětí a při poklesu pod ca 12V odpojí relé... Pro elektronika by to nemělo být složité, možná se něco takového i prodává hotové...
Našel jsem toto: Podpětová ochrana/..., nicméně netuším, jak to napojit dovnitř ještě před samotnou zásuvku. Samozřejmě že by to šlo napojit mezi zásuvku a lednici, ale to už je moc humpolácké řešení...
Dráty vyhodit a použít jen tu krabičku, beztak to je kilometr slabýho drátku = byly by tam velký ztráty..
Nejlíp někoho z FELu a zadat studentům domácí úkol.
11,6 mi přijde hodně málo, to už je baterka skoro prázdná, ale je rozdíl napětí naprázdno a v záteži. Tohle by chtělo vychytat aby odpojení odpovídalo 50% kapacity nebo to i šlo volit, příp. udělat tam i časovač...
Ještě prosím o tip na kvalitní zásuvku do auta, ideálně kombinace CL + USB, na cenu nekoukám. Jaké parametry hlídat při výběru?
Např. tato vypadá prakticky na dovolené s ledničkou, nebo výlety s přespáním v kufru. Co se týče kvality nedokážu zhodnotit.
Klasická Čína nějakých 5 A tohle je v pohodě vydrží i 10... Kablík stačí na 10 A 1,5 mm² Ale 2,5 mm čtverečních nic nezkazíš...
Ale nevím k čemu ti to bude, ty nabíječky budou trvale něco brát, pokud je nepotřebuješ tak je tam rozhodně nedávej, tohle by potřebovalo Odpínač! Kup si pouze zásuvku bez nabíječek. Jen tak to můžeš přímo propojit od baterie aby ti to při vy pojené zásuvce s jistotou nic nežralo.
Na ali Expressu to koupíš za polovic
To má snad ta lednička v sobě, že se při poklesu pod 11 voltů vypne ... To je základní funkce a předpokládá se, že to může vymlátit baterku, takže se nejdříve podívej na manuál té ledničky! Myslím si, že většina těchhle auto spotřebičů s velkým odběrem má v sobě podpětovou ochranu
Já bych ovšem ve svém autě mimo nastartované vozidlo žádný takový spotřebič nestrpěl Takže striktně odpojit při chcípnutí motoru. Ono i těch 11 V tu baterku přes noc devastuje. A nějaká pseudolednička s peltierem? Já mám roky polystyren box, Do něj hodím na mražený petky a vydrží to chladit 24 hod. V pohode a ty petky ještě vypiju
Další možnost je napojit to na S kontakt - Vypne se při vytažení kličku, ne při vypnutí zapalování.
Chlapík ani neví, jestli má originální zásuvku spínano nebo trvale napájenou
Spousta aut má zásuvku i v kufru...
No, nejjednodušší pro něj bude si koupit prodlužovačku do stávající elektro zásuvky ne? Případně si může koupit Cyrix a do kufru dát ještě náhradní baterii a trošku inteligentně to propojit, jenže zase nevíme jeho auto, cítit je vhodný na starší auta, Ty nová auta s novým chytrým / dementním dobíjením, se řeší zase jinak...
S ohledem na otázky tazatele, abych mu nedoporučoval hrabat se do elektroinstalace vozidla, protože tomu vůbec nerozumí a v přepočtu na počet jezdících aut stále více hoří klasické spaloválky, než elektromobily )
Já myslím že někde kde se zabývají třeba karavany, tak mu ten problém odborně vyřeší a asi to bude stát i méně času, než by na tom strávil on sám.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.