Nejste přihlášen/a.
Než přesuneš nohu s plynu na brzdu tak ten, kdo ji má na brzdě u brzdí na plno. Pokud jedeš za takovým na dálnici s 5 metrovým odstupem tak hádej co se stane? Když budeš mít nohu taky na brzdě a budeš sledovat provoz tak začneš brzdit stejně jak on a tedy by ten odstup mohl stačit pokud nebude rozdíl v brzdné dráze příliš v tvůj neprospěch (Fabie se lepí na Ferrari)
Když nepotřebuju šlapat na plyn tak mám taky položenou nohu na brzdě pokud to vypadá, že bych mohl potřebat rychle brzdit.
Mě se akorát jednou podařilo šlápnout levou nohou na brzdu, protože jsem chtěl zastavit (což se povedlo), ale to bylo první měsíc. Teď ty auta můžu klidně střídat a žádný problém nenám.
Podle mne ten systém reaguje na rychlost a sílu šlápnutí na brzdu to v jaké poloze byl plynový pedál ho nezajímá.
Netuším proč bych měl z brzdy někam ucukávat, ale jestli má stejný problém víc lidí tak už chápu proč je každou chvíli někde nehoda, kdy to někdo nacpal do kufru auta před sebou. Otázka zda by takový lidé neměli raději zvolit jiný druh dopravy a nebo zvýšit rozestup na 10s, aby měli dost času zjistit, kde mají nohy a na co mají šlapat
Existovat může spousta podivností, pro mě je podstatné, že moje auto při puštění plynu nedělá žádné skopičiny a při brždění naopak brzdí, dokud do toho nevstoupí ABS.
A ještě mi nikdy neudělalo to, že by za mými zády změnilo počet, nebo umístění pedálů. A taky se mi nestalo, že bych ucukával místo brždění. Stejně tak, jako je mi celkem jedno, jestli zrovna točím volantem levou, pravou, nebo obouruč a jestli ho držím nahoře, dole nebo ze strany.
Ale to, že s tím já problémy nemám samozřejmě neznamená, že bys ty nemohl zmatkovat jak splašená slepice
Jasně že vim na jakým pedálu mám nohu.
Reflexy jdou natrénovat, když pohyb tisíckrát zopakuješ tak ho pak děláš i podvědomě, čím víc tréninku tím se reflex víc rozvíjí..
Používám často, např. při nájezdu do zatáčky za kterou nevidíš a něco za ní bude stát, děcko se motá u cesty apod., v úsecích kde bývá zvěř tak z kopce plachtim a nohu mám připravenou na brzdě i delší dobu. Rozdíl je, že ze stovky začneš brzdit ca o 20 metrů dřív a u zvěře to je sakra rozdíl jestli se srnce vyhýbáš při 60 kmh nebo do ní nakouříš 90.
Rozdíl v reakční době když máš nohu na pedálu a jsi připravený je rychlejší o 0,5 - 0,7s, pokud máš lehce sešlápnuto aby se desky dotýkaly kotouče ale ještě jsi nebrzdil, tak ještě o desetinku míň. Oproti tomu běžná reakce když máš nohu na plynu nebo na podlaze je vteřina, pokud to je nečekané nebo zrovna mrkneš do zrcátka/ ladíš rádio apod. tak i víc.
Je dobrý držet si odstup od auta před sebou "halb tacho" (ca naše dvě vteřiny), když se semele něco nečekaného (např.srnka - a ten vzadu jí nevidí a reaguje až na brzdová světla), tak s kratším odstupem je velká pravděpodobnost že nedobrzdíš a buď je místo na objetí nebo mu mr.neš do kufru (a uděláš chudákovi pit manévr = můžeš ho poslat bokem do stromu/ protisměru...)
Jedu s tempomatem, přiměřenou rychlostí, a očekávám-li situaci, kterou popisujete, tak mám taky nohu připravenou na brzdě. Jedu někde ma volnoběh, podobná situace, noha je připravena.
Ale je to jen vyjímečně za nejasné situace, kdy i pomalá jízda může být rychlá a každý decimetr zabržení dříve, je dobrý.
Na tohle jen tolik-jsme jen lidé hloupí nebo hloupější. Poslední taková krizovka -byl jsem spolujezdec a současně jsme všichni v autě byli jen pozorovatelé- asi 100m před námi nová-zánovní okta . zdálky už asi 200m byla vidět na okraji srna. Co myslíte že ten v té oktávě dělal? -celou dobu jel pod plynem a začal panicky brzdit až po té co narazil do srny!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.