Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nouzové brzdeni

Od: bida odpovědí: 14 změna:
Nazdar, často někde čtu, že někteří řidiči v rizikových úsecích(nepřehledné kde muze vyskocit zvěř, kolem skol atd) jezdí s nohou na brzdě, aby v případě problémů rychleji zastavili.
Me to pride divny, precejenom když běžně jedu s nohou na plynu, tak nauceny instinktivni pohyb při brzdění je nohu sundat a přesunout vedle na brzdu.
Když už bych tu nohu měl na brzdě, tak se bojím, že bych měl tendenci ucuknout vedle...
Stejně jako jsem jezdil celý život s manuálem a teď i po 3 letech s automatem při krizovém brzdění vymackavam levou nohou neexistující spojku
Jaký je váš názor?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mathew

1x

Než přesuneš nohu s plynu na brzdu tak ten, kdo ji má na brzdě u brzdí na plno. Pokud jedeš za takovým na dálnici s 5 metrovým odstupem tak hádej co se stane? Když budeš mít nohu taky na brzdě a budeš sledovat provoz tak začneš brzdit stejně jak on a tedy by ten odstup mohl stačit pokud nebude rozdíl v brzdné dráze příliš v tvůj neprospěch (Fabie se lepí na Ferrari)

Když nepotřebuju šlapat na plyn tak mám taky položenou nohu na brzdě pokud to vypadá, že bych mohl potřebat rychle brzdit.

Mě se akorát jednou podařilo šlápnout levou nohou na brzdu, protože jsem chtěl zastavit (což se povedlo), ale to bylo první měsíc. Teď ty auta můžu klidně střídat a žádný problém nenám.

bida

No moderní auto pozná krizovku, protože prudce pustis plyn a natlakuje brzdy. Takže bude možná účinnější brzdění než když si připravený na brzdě.
Když pominu ten fakt, že na dálnici se moc nejezdí s nohou na brzde
Já samozřejmě nepopírám fakt,že brzdění s nohou na brzdění je rychlejší než brzdění s nohou na plynu.
Ale zajímá mě ta obava, že 90% případů, kdy se brzdí probíhá s přesunutím nohy z pedálu plynu na brzdu. A tenhle nauceny pohyb může způsobit,že ucuknes z brzdy vedle.
Běžně s automatem mám levou úplně v klidu, ale v krizi prostě tělo dělá instinktivne to, na co bylo desítky let zvyklé...
mathew

Podle mne ten systém reaguje na rychlost a sílu šlápnutí na brzdu to v jaké poloze byl plynový pedál ho nezajímá.

Netuším proč bych měl z brzdy někam ucukávat, ale jestli má stejný problém víc lidí tak už chápu proč je každou chvíli někde nehoda, kdy to někdo nacpal do kufru auta před sebou. Otázka zda by takový lidé neměli raději zvolit jiný druh dopravy a nebo zvýšit rozestup na 10s, aby měli dost času zjistit, kde mají nohy a na co mají šlapat

...ucuknes z brzdy vedle... že se mi to za desítky let a milion kilometrů nestalo?

bida

Asi jak který systém,ale určitě existuje i ten, který monitoruje jak je seslaply plyn...
kdosi

Existovat může spousta podivností, pro mě je podstatné, že moje auto při puštění plynu nedělá žádné skopičiny a při brždění naopak brzdí, dokud do toho nevstoupí ABS.

A ještě mi nikdy neudělalo to, že by za mými zády změnilo počet, nebo umístění pedálů. A taky se mi nestalo, že bych ucukával místo brždění. Stejně tak, jako je mi celkem jedno, jestli zrovna točím volantem levou, pravou, nebo obouruč a jestli ho držím nahoře, dole nebo ze strany.

Ale to, že s tím já problémy nemám samozřejmě neznamená, že bys ty nemohl zmatkovat jak splašená slepice

 

smode2

0x
At mám nohu kde chci, instinktivně vím co je pod ní zrovna za pedál. Jinak v těchto situacích většinou už jedu tak pomalu, že nechávám nohu na (u) plynu. Jen když se opravdu potenciálně něco může stát (dítě běží střemhlav z boku do vozovky apod.) mám nohu rovnou na brzdě. Ale takových situací je minimum.
bida

A opravdu to víš na jakem pedálu máš nohu nebo si to jenom myslíš,že víš?
Jak taky vím že tam tu spojku nemam, ale v krizovce ji instinktivně mačkam...
asd1

Jasně že vim na jakým pedálu mám nohu.

Reflexy jdou natrénovat, když pohyb tisíckrát zopakuješ tak ho pak děláš i podvědomě, čím víc tréninku tím se reflex víc rozvíjí..

bida

Přesně tak, tisíckrát brzdim tak, že nohu presunu z plynu na brzdu. V krizi podvědomí udělá přesně ten samý pohyb...
smode2
V autě na kt. jsem zvyklý to vím. Ale nikdy jsem nad tím nijak zvlášt nepřemýšlel. Stejně jako třeba nad tím když jedu doprava tak že otáčím volant doprava a v polovině zatáčky naopak kupodivu zase doleva (a přesto jedu pořád doprava až do vyrovnání).

 

asd1

0x

Používám často, např. při nájezdu do zatáčky za kterou nevidíš a něco za ní bude stát, děcko se motá u cesty apod., v úsecích kde bývá zvěř tak z kopce plachtim a nohu mám připravenou na brzdě i delší dobu. Rozdíl je, že ze stovky začneš brzdit ca o 20 metrů dřív a u zvěře to je sakra rozdíl jestli se srnce vyhýbáš při 60 kmh nebo do ní nakouříš 90.

Rozdíl v reakční době když máš nohu na pedálu a jsi připravený je rychlejší o 0,5 - 0,7s, pokud máš lehce sešlápnuto aby se desky dotýkaly kotouče ale ještě jsi nebrzdil, tak ještě o desetinku míň. Oproti tomu běžná reakce když máš nohu na plynu nebo na podlaze je vteřina, pokud to je nečekané nebo zrovna mrkneš do zrcátka/ ladíš rádio apod. tak i víc.

Je dobrý držet si odstup od auta před sebou "halb tacho" (ca naše dvě vteřiny), když se semele něco nečekaného (např.srnka - a ten vzadu jí nevidí a reaguje až na brzdová světla), tak s kratším odstupem je velká pravděpodobnost že nedobrzdíš a buď je místo na objetí nebo mu mr.neš do kufru (a uděláš chudákovi pit manévr = můžeš ho poslat bokem do stromu/ protisměru...)

 


0x

Jedu s tempomatem, přiměřenou rychlostí, a očekávám-li situaci, kterou popisujete, tak mám taky nohu připravenou na brzdě. Jedu někde ma volnoběh, podobná situace, noha je připravena.

Ale je to jen vyjímečně za nejasné situace, kdy i pomalá jízda může být rychlá a každý decimetr zabržení dříve, je dobrý.

 


0x

Na tohle jen tolik-jsme jen lidé hloupí nebo hloupější. Poslední taková krizovka -byl jsem spolujezdec a současně jsme všichni v autě byli jen pozorovatelé- asi 100m před námi nová-zánovní okta . zdálky už asi 200m byla vidět na okraji srna. Co myslíte že ten v té oktávě dělal? -celou dobu jel pod plynem a začal panicky brzdit až po té co narazil do srny!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]