Zvláštní to není, budíky v autech zpravidla ukazují rovných 90 cca od 80 do 100°C, i víc. Prostě v tomto pásmu zaokrouhlují, aby řidič nebyl nervózní r reálného kolísání teploty. Tedy v tomto horku dojedete a máte tam reálných 96°C a než to spadne pod 80°C, ta k to trvá. A po celou tu dobu to budíky zaokrouhlují na 90.
Přesně tak, a na skutečnou teplotu kterou udává čidlo by se musel podívat diagnostikou.
Po hodině by to už ale mělo být studenější a to i kdyby stálo na slunci...
Nevím, jestli něco podobnýho používají i jiný motory, ale u jedničkový oktávky s 1,6/75kw, kde je řízenej termostat a teplota se podle zátěže, respektive požadavku na výkon řízeně mění mezi 80 a 105 stupni, ukazuje budík pořád 90, pokud je reálná teplota v rozmezí 70-110. Hodně mi to vadí, ale bohužel s tím asi nejde nic dělat. S tou teplotou jo, termostat se dá stálým napájením, případně externím řízením, snadno obejít a nezdravou teplotu (při nízký zátěži) jednoduše snížit, ale sám o sobě není moc spolehlivej a že se motor trvale přehřívá, prozradí jen diagnostika nebo roztržena některá hadice nebo skříň termostatu
Da se dobastlit teploměr který bude ukazovat skutečnou teplotu, prebastlit termostat jde taky, stačí puvodni kuchnout a novy vložit do hadice (pokud nejde napasovat do domku)
Ee, je součástí hrdla domku a je na 105, z boku hrdla čouhá konektor a pomocí ohřevu odporem je možný ho otevírat už od cca 70, jak od kterýho výrobce. Takže se celkem liší od obvyklyho provedení. Já to mám teď na léto kvůli tahání přívěsu napájený natvrdo přes klíček a i tak mi před měsícem u Baltu domek rupnul, když se mi po letech opět vytavila na baterce patice pojistky ventilátorů.