Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

MPV - do 180 tis Kč

Od: tomasz odpovědí: 17 změna:
Zdravím,prosím o radu, protože jsem již zoufalý.Momentálně mám Škodu Roomster, teď je nám ale malý. Plánuji jej vyměnit za něco trošku většího - rodinné MPV, kde se vejdou 2 dospělí (velmi sporadicky až 4) + teréní kočár + novorozeně. Také auto k rodinnému domu.Požaduji:-benzín, najezdím cca 6000 km ročně, auto mám na ježdění kolem baráku, občas nějaký výlet, vyjímečně nějaké chorvatsko. Nejezdím každý den. Nejsem závodník, 130 km/h mi stačí.-mladší než cca 10 let, nájezd do 120 tis km.-odolnost vůči korozi.-délka do 450 cm (jsem limitován délkou garáže).-spolehlivost a rozumné servisní náklady - kéž by srovnatelné s Roomsterem -cena do 180 tis (+ 20 tis rezerva na servis).Zde jsou mé výběry (na inzeráty koukám na s-auto):-Ford C-max - 2 generace - po faceliftu je mi sympatičtější. Bohužel v servisu mě od něj odrazovali, už nevím proč. Něco s olejem? Prý nejsou spolehlivé. Nevím. Palubovka je hnusná, moc čudlů, jinak se mi auto líbí. Jakou zvolit motorizaci?-Citroën C4 Picasso - 2 generace - moc hezké, celkem drahé, jen pár kousků za dobrou cenu, ale vyšší nájezd. Benzinové šestnástistovky s turbem (THP) i bez (VTi) prý nebrat - takže nic v dané cenovce. Prý to není nic pro krátké trasy, které jezdím já Renault Scénic - 3. nebo 4. generace - celkem hezké a levné, akorát dlouhé, hezká palubovka, horší jízda než ford s max, nebrat ale 1.2 TCE (ale to jsou všechny v mé cenové kategorii) - pomalu se zahřívá motor, není dobrý na krátké trasy Prý taky nespolehlivá elektronika, do auta zatéká, problém s brzdou v kopci. Můj dojem - extrémně nespolehlivý.Koukal jsem ještě na Volkswagen Touran - jen 1. generace 2010-2015 která je kratší. Jednoduché auto, celkem hezký (jednoduchý) interiér. O neduzích jsem se moc nedočetl.Co byste mi doporučili? Jsem nakloněn i dalším tipům.Moc děkuji za jakékoli rady a komentáře popř. doporučení motorizace, jsem auto-amatér Děkuji,Tomáš.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

sad1

1x

Doblo, Partner třeba...

C max zas tak nespolihlevej neni, spíš naopak..

Podle popisu do Roomstra by ses měl pořád vejít v pohodě.. Taháš moc zbytečností

 


0x
Touran. Asi bude drahý
Dacia lodgy (1.6 atmosféra)
Opel Meriva nebo Zafira

 

paveldvorak

0x

crafter, v něm se lze oddávat sexu ve stoje, s parohama na hlavě

 

tomasz

Díky za tipy.

Doblo + Partner = pro mou ženu to jsou poštovní auta (kysně), takže nic.

Lodgy + Zafira = dlouhé

Meriva = zase krátká.

Crafter = no comment :D

Furt mi vychází dobře ten c-max:

sauto.cz/...

Na co si dát pozor? Asi zda jsou už měněny rozvody? Na kolik taková sranda vyjde, kdyby vyměněny nebyly?

Hezký den,

T

asd1

Ekobuřtu bych se vyhnul, dost často chcípne a je to za raketu (nový motor...), když už tak atmo 1,6, ta tam je ale jen s proměnným časováním = drahé rozvody (je třeba vyměnit i přesuvníky časování)

Za mne je lepší starší C-max, akorát většina už bude ohnilá..

A všechny krátký prostorný auta jsou kysny, manželku si srovnej at si nevymejšlí

Skvěle řešená je Multipla, taky spíš ta první... Akorát ten vzhled

C-MAX mám , o něco starší než máš ve výběru, dvoulitr automat a spokojenost. Polovička se ze začátku bála automatu a teď to vypadá, že si budu muset koupit ještě jedno abych měl čím jezdit.

Meriva je o 8 cm delší než Roomster. Má cca 4,3 metru. Ve všech rozměrech je větší než Roomster. Uvnitř nevím.

Lodgy a Zafira B (ta končila 2014 myslím) má přesně 4,5 metru. Zafira C je už 4,7 metru dlouhá

Ještě Kia Carens. Ta má 4525mm délku

Že ty ženský furt do něčeho musí žvatlat.

 

mathew

0x
Prodloužil bych garáž a koupil Mazdu 6 s 2l.

 


0x

Zdravím, jestli máte možnost koukněte na Kiu Carens. Pro rodinu super auto, vlastím ho sedum let. Motor 1,6 GDI bez turba,rok výroby 2016 najeto 86000 km.Na autě se za tu dobu měnil pouze motorek u okna na záruku.Pokud nejste moc daleko od Hradce, můžete se přijet podívat.

 

iano

0x
Kia Carens

 

tomz

Ta Kia Carens vypadá luxusně a je dost chválená! Díky za tip

4,5 m je už na těsno, ale když si pořídím odnímatelné tažné zařízení, tak se snad vleze v pohodě

Jen mě zarazilo, že ten klasický motor 1.6 GDi není vhodný na krátké trasy, které já většinou jezdím:

" 1.6 GDI 99 kW:Zážehový čtyřválec z řady Kappa potěší svým vysokým měrným výkonem, ale zklame pružností, kdy se citelně projevuje absence přeplňování. Ani na krátké jízdy se nehodí, nebot pak dochází k ředění oleje benzinem, který se tím znehodnocuje. Když carens, tak diesel." Co si o tom myslíte?

Zdroj:

auto.cz/...

To je problém v podstatě všech benzínových motorů s přímým vstřikováním. Takže i u motorů TSI od VW/Škoda. Doporučuje se cca jednou týdně delší trasa aby se motor pořádně zahřál. Nepřímé vstřikování má v dnešní době už hodně málo motorů. Například ty 1.4 turbo u Oplu byli s nepřímým vstřikováním. Jenom nevím jestli někdy přešli na přímé. To by se muselo dohledat. Ta Zafira B s motorem 1.8 je myslím také s nepřímým vstřikem.

 

asd1

Na couračky není vhodný ani benzín ani nafta, ta zase ředí olej naftou a odchází DPF (při couračkách často nedokončí regeneraci)

Hledej benzín a nepřímý vstřik.. Naftě jako takové couračky nevadí, problém je u většiny regenerace DPF

Osobně bych hledal C-max MK1 - ještě nějaký co není shnilý , nebo MK2 1,6 Ti-vct nebo dvoulitr TDCI (tam ale velký pozor na stav čerpadlo - vstřiky - turbo, tam záleží jak se s tim jezdilo a co se tankovalo - při správným používání držely 300km+, s blbcem problémy klidně po 100 kkm..).

Nebo Doblo, tam benzín 1,4 atmo nebo oturbenoý T-jet (oboje skoro nesmrtelný motory FIRE, jediná nevýhoda nepřímý vstřik a tím vyšší spotřeba, nebo v naftě nejlíp 1,9 JTD ale i 1,6 nani marná, pokud vim tak ani verze s DPF problém s couračkama nemaj. Spolehlivější jsou slabší verze bez variabilního turba (Obecně JTD i JTDM patří mezi nejlepší motory)

tomz

Ach jo, to se nám to komplikuje. Carens mi padla do oka. @Gazda: Doporučuje se cca jednou týdně delší trasa aby se motor pořádně zahřál. Spíše jezdím trasy kolem 10 nebo 15 km. Jednou za čas nějaký výlet kolem 50-100 kmCo znamená delší trasa? Klidně budu tankovat i N98, na Orlenu (Polsko) vyjde ani ne o kačku dražší, pokud to taky pomůže.@asd1:Ten 1,6 Ti-vct nejde skoro sehnat

 


0x

citroen xsara picasso 1,6 80kW za 60tis, 30 na generální servis a zbytek na tu dovolenou

 


0x
C max není nespolehlivý, spíš naopak. Když se mění pravidelně olej nic se mu nestane. Máme ještě 1,6tdcu s filtrem, jezdí jvetsinu po městě a je bez problému. U té druhé generace , tuším norma euro 5 je ale odspodu přidušený, aby plnil ty emise. Normálně to člověk nepozná, ale kdo měl euro 4 tak rozdíl pozná .a vleze i do garáže, tuším 4,4 metru u té první generace po faceliftu

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]