Nejste přihlášen/a.
Nemudroval bych a držel bych se tlaku, který předepisuje výrobce. Pamatuji, že naše první rodinné auto Š100 se foukalo 1,4 vředu a 1.8 vzadu, když zmiňujete Hjóndé - tak Santa Fe jsme foukali 2.5 vředu i v zadu, služebák Fiat má přes 3 Prostě nesrovnávat nesrovnatelné a držet se tabulky daného auta
Začínal jsem jezdit na Š-1000MB a ta měla předepsané tlaky 1,7 bar vpředu i vzadu. Postupně s novějšími auty se tlaky zvyšovaly, v současné době mám na Loganu 2,2 bar vpředu i vzadu. Ovšem na Dokkeru mám 2,4 bar vpředu, ale vzadu při zatížení 2,9 bar.
U té vaší Toyoty jsou ty předepsané tlaky naprosto v pořádku a vy bohužel vůbec nemáte pojem, co to je "strašně přehuštěná guma"!
Přesně jak píšete - je to doporučený tlak.
Pokud chcete hustit přesně, tak je třeba použít rozum a měrky výšky dezénu. Auto má určitou hmotnost, ale každý druh pneumatik se chová trochu jinak.
Zásada je, aby se pneumatika sjížděla stejnoměrně po celé ploše. Podhuštěná sjíždí víc okraje a přehuštěná víc střed.
Sice u půjčeného náhradního vozidla to asi zjištovat nebudete, ale u svého si změřte výšku dezénu na okrajích a ve středu a po ujetí cca 10 000 km porovnejte, jestli se pneumatika opotřebovává stejnoměrně. Pokud ne, tak mírně upravte tlak.
Já mám například doporučený tlak 2,2 na všech kolech a při plné zátěži 2,4. Měřením jsem zjistil, že při průměrné zátěži je správný tlak 2,5 (ale určitě v tom hroje svou roli i přesnost tlakoměru).
Tak dříve, ,když jsem si chtěl zkontrolovat tlak v pneumatikách mého auta, jsem si v klidu odšrouboval čepičky a malým tlakoměrem jsem si na každém ventilku tlak změřil. Nyní na novém autě, kde jsem zaplatil nekřestanské peníze za elektronická tlaková čidla namontovaná na každém kole na základě nařízení EU, se mi zobrazí tlak každé pneumatiky na displeji palubní desky. Má to však jeden háček, a sice, že tyto informace se zobrazují pouze za jízdy. Musím tedy za jízdy, kdy nesmím v ruce ani držet mobilní telefon, stisknout postupně na volantu 2 tlačítka, z toho druhé i několikrát, abych dostal požadovanou informaci o tlaku v pneumatikách a při tom spustit na několik okamžiků oči ze silnice a sledovat zobrazení na displeji.. Co vy na to, odborníci na bezpečnost silniční dopravy z BESIPU? Není to jasné porušení zákona ze strany řidiče vynucované výrobcem vozu? Nejsou tyto manipulace s různými bezpečnostními asistenty a hláškami jednou z příčin stále častějších případů náhlých vjezdů do protisměru s následnou čelní srážkou vozidel?
Co vy na to, odborníci na bezpečnost silniční dopravy z BESIPU?*****ale sem nechodí zaměstnanci BESIPu.
Není to jasné porušení zákona ze strany řidiče vynucované výrobcem vozu?****Určitě ne,
Nejsou tyto manipulace ... příčin stále častějších případů náhlých vjezdů do protisměru s následnou čelní srážkou vozide***nikoliv, příčina je jinde..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.