Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
zakládam tento dotaz, z důvodu zjištění, jaký názor na výše uvedenou problematiku máte, vy rádci, tady na poradně. A také, abych zjistil, jestli jste již takovou kontrolu zažili, a jak probíhala. Jestli normálně, nebo spíše šikanózně.
Vím, že je na to spoustu zákonů, ale konkrétní podmínky pro mobilní měřeni emisí, jsem nebyl schopen dohledat.
Múj názor je zatím takový, že s tímto zásadně nesouhlasím. Prostě kontrolovat něco, co do jisté míry nemůžu ovlivnit, a ještě za to rozdávat pokuty, je dle mého názoru nehoráznost. Samozřejmě pokud si policie bude záměrně vybírat auta ve zjevně špatném technickém stavu a k tomu ještě viditelně čoudící, tak s tím nebudu mít sebemenší problém; horši by bylo, kdyby šlo pouze primárně o přisun chybějících peněz do státního rozpočtu za každou cenu.
Jak se to tedy díváte? Mám pravdu, nebo jsem úplně mimo mísu.
Předem všem za vaše reakce děkuji.
Já s takovým postupem souhlasím. Za volantem trávm profesně spoustu času a řeknu Vám, že něktrá auta hulí neskutečně, přičemž často jde o ,,votuněný´´ káry s nápisem NO FEAR na zadním okně. To se fakt nedá.
Do jisté míry lze sice souhlasit s tím, že řidič si těžko ověří, jak je na tom s emisemi. Ale pro příklad - absolvuji STK a ME celkem běžně, služební auto s nájezdem přes 300tkm bez problému, 18 - letý korejec SantaFe bez problému, druhej korejec 8let IX20 bez problému. Nikdy jsem do toho nelil žádný srágory typu VIF, jezdím na základní paliva - ale auta jsou pravidelně servisována po 15tkm intervalech, žádný LongLife.
Ono kolikrát na parkovišt vidíme auta se zadkem úplně zmatlaným od sazí - ale asi ani to dotyčného netrkne, že by to tak hulit asi nemělo,,,,
Bohužel se to neděje, nebo jen velmi málo, a je to špatně.
Jsem pro aby se to kontorlovalo a pokutovalo, nevím proč bych musel čuchat smrady ostatních řidičů s vykuchanýma filtrama.
Opravdu to nesnášim.
Jedná se o problém hlavně dieselů co tak pozoruji.
Jezdí řada dieselů, které DPF ještě neměly, dokonce vidíme dál od Prahy dvoutakty jako trabant a za nima byla olejová mlha vždy. To budete muset čmuchat stále.
Řešením je bohatá společnost, kde si budeme moci dovolit nová auta. Jezdit ve starých škatujích není náš koníček, ale důsledek naší chudoby.
Jak koho, například můj koníček to je, chudoba? A kdo jí tady trpí od druhý světový války Jste viděl v Evropě někoho hladovět?
"Jezdit ve starých škatujích není náš koníček"
Možná tomu nebudete věřit, ale můj koníček to je. I když ta moje současná škatule zas až tak bůhví jak stará není.
"pokud si policie bude záměrně vybírat auta ve zjevně špatném technickém stavu"
Ano, tak by to mělo být. Často je to vidět na první pohled (tmavá záď, kouř).
"přisun chybějících peněz do státního rozpočtu"
Jediný, kdy by se dalo pokutama trochu vidělávat, by byl zcela bezobslužný systém. Pokud jsou v koloběhu ale nějací lidé, policisté a úředníci, nikdy se to nemůže vyplatit a o dotování rozpočtu už vůbec nemůže být řeč.
Prvně, trefená husa se ozve, kdo má auto v pořádku, nemusí se ničeho bát, nemusí nic řešit. Za druhé, neustále potkávám auta čmoudící a nezvykle smrdící, úplně nejvíc potkávám těch, co kouří černě a při akceleraci vypadne z výfuku briketa. Protože se prý běžné měření emisí mnohdy šidí a podvádí se, je to to jistě účinný nástroj jak taková auta odhalit a vyřadit je ze silnic.
"...kdo má auto v pořádku, nemusí se ničeho bát, nemusí nic řešit."
Jestli jsem Vás dobře pochopil, měl bych si před každou jízdou (případně třeba jednou měsíčně) doma změřit emise ? Jak jinak zjistím, že nemám auto v pořádku?
Jak se to tedy díváte? ***Není to tak časté, páč policie to musí platit firmě, která to pro ně měří (CSPSD), ale považuji to za správné.
Mám pravdu, nebo jsem úplně mimo mísu.****Bez komentáře,.
...co do jisté míry (ne)můžu ovlivnit?
Nic ve zlém, ale Vy jste si po roce od poslední kontroly zcela jistý, že jsou emise Vašeho auta v pořádku? Jak často a čím si je na ulici před barákem měříte?
Takže ano, při kontrole namátkově měřit možná, ale pak případně doporučit seřízení (a třeba časově omezit provoz), ale nepokutovat.
jasně, že to nevím a nemůžu si být jistý. Já jen reagoval na to sdělení, "co do jisté míry nemůžu ovlivnit,"Já si myslím, že to neovlivní vůbec.
Zkrátka, nechám seřídit, projdu emisemi a do příštích spoléhám na to, že je to OK.
Jak se dnešní moderní nebo celkově novější auta seřizují? U karburátoru ok, ale tam kde je řídící jednotka by mě to zajímalo co se kde seřídí.
Ohledně kouřivosti souhlasím s kolegy. Ale bohužel člověk, který u naftáka lechtá kvůli spotřebě plyn, tak právě ten neprojde... Pokud to párkrát pořádně protáhne, projde bez potíží (klasické TDI u VW nebo JTD fiatu) - takže se tu vlastně doporučuje jezdit na vyšší otáčky, mít vyšší spotřebu a tím fakticky ekologii dávat na prdel.
Spíš bych doporučil PČR stát za rohem STK a zastavovat ta auta, která zázrakem prošla. Nefunkční systémy s varovnými kontrolkami, nebrzdící, prorezlé až děravé (ostré) části karoserie... Přitom je to jen za např. 3000,- navíc.
Fakticky pak nákup nové ojetiny s novou TK nemá žádná pozitiva.
Již bylo probíráno na mnoha otázkách a i na různých webech - je příliš málo policistů a díky aroganci lidí ignorujících pravidla jdeme cestou do pekel...
Já bych periodická povinná měření emisí na STK zrušil a nechal bych dopravní hlídky PČR zastavovat podezřelá vozidla a měřit jim emise za peníze daňových poplatníků. Pokud by výsledky byly nevyhovující, tak by následovalo odebrání OTP a předepsání povinnosti zjednat nápravu v určité lhůtě. Vrácení OTP by bylo podmíněno předložením vyhovujícího protokolu o měření emisí na STK. Tímto způsobem by byla spousta řidičů zbavena povinnosti jezdit pravidelně na měření emisí na STK a platit za to nekřestanské peníze. Současně by se vynucení dodržovat zákon soustředilo na lajdáky, kteří správně nepečují o technický stav svého vozu.
Hm, přání zbožné, ale nereálné. Mě nezastavili policisté již mnoho let. Mám kliku, štěstí.
Ale 1x za dva roky mi auto zkotrolují.
(Policie to neměří, mají na to firmu CSPSD)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.