Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak odpojuje LPG ŘJ benzínový vstřik?

Od: martinpeugeot® odpovědí: 4 změna:

dobrý den, mám dotaz, jak přesne elektronicky odpojuje řídící jednotka LPG benzínový vstřik? V řídící jednotce LPG je relé nebo mosfet nebo jakým přesně způsobem se to fyzicky děje? Do ŘJ LPG jsou přivedny vodiče od benzínových vstřiků a vodiče od ŘJ motoru , v ŘJ LPG se benzínový vstřik bud zapne nebo vypne dle nastavení parametrů. A mne zajímá jak presně zda to vypne zapne relé nebo mosfet nebo jinak?...děkuji

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kmet

0x

Dobrý den. Bude to vycházet ze konkrétního systému. Viděl jsem systém magic, který to má elektronické. Nedochází k odpojování vstřikovačů ve smyslu, jak je napsáno, jednotka o nich ví a používá si je jak chce (podle nastavení). Umožňuje třeba jet 20% na benzín a 80 na LPG k ochraně ventilů u přímého vstřikování, poměr se dá měnit i progresivně, v závislosti na teplotě, zatížení a otáčkách. Takže samozřejmě, že se to dělá elektronicky, relátka jsou na to úplně nevhodná.

 


0x
Ve felde 1,6 jsem měl AG DGI a v oktavce mám Landirenzo Omegas a pokud si dobře vybavuju, v obou případech k odpojování slouží rozpínací relatka. Naopak k ovládání plynových vstriku jsou tam mosfetovy drivery s vlastní diagnostikou zajištující například rychlé otevření vstřiku počáteční špičkou a následné držení otevřeného vstřiku už jen sníženým proudem pomocí pwm regulace. U DGI jde o samostatně pracující paralelní systém ovládající plynový vstřik jen podle otáček, polohy klapky, lambdy a "váhy plynu" (diferenčního snímače tlaku) ve vstřikovači (je jen 1 společný), u Omegasu pak je k základnímu řízení použít původní signál ovládání benzínových vstriku a další udaje jako tlak a teplota plynu nebo poloha klapky jsou jen pro korekci.

 


takže v landirenzo omegas (myslím že to mám od roku 2004) takže tam tedy budou relátka?

na druhém autě mám stag basic cca od 2020 tam by to myslím už bylo bez relátek?

diky moc...

Stag nevím, sice ho taky v rodině máme v jedný oktavce, ale za 11 let jsem tam do jednotky ještě nemusel lézt, pořád funguje, i původní vstriky, filtry a membrány v reduktoru Jen hadice od vody a spony už popraskaly a teplý starty povolený od montáže střílely do sání, to jsem musel přenastavit. Ale u Omegasu jsem si těma relatkama téměř jistej, je tam sice 5 nebo 6 těch driverů, ale 4 z toho jsou pro lpg vstriky a další teď z hlavy nevím, můžu se výhledově podívat do náhradní jednotky (občas se mi některej z těch driverů rozstreli, takže pro jistotu vozim s sebou i náhradní jednotku, než ho vyměním). Ale nějaký relatka tam myslím jsou a určitě tam není tolik nějakých výkonových polovodičů, že by stačily na rozpojování všech vstřiku+ by pak určitě ty vstriky nebyly funkční při ztrátě napájení lpg jednotky, což funkční jsou- takže mě teď napadá, že to odpojování musí být řešeno rozpinacima relatkama A tím pádem ten/ty zbývající drivery budou sloužit asi k ovládání elektroventilu na nádrži a na filtru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]