Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se správně přezouvají velký pneumatiky?

Od: onemj odpovědí: 12 změna:

Protože takhle s ohněm to občas někoho asi docela doláme:


To je tak rychlý že to ani není na tom videu vidět

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Pokiaľ sa to má robit štandartne a bezpečne. Tak sa demontuje pneumatika,odvezie sa do pneuservisu,tam sa strojom prezuje. Pokiaľ je to bezdušová,tak sa nasadí špeciálna obruč na fúkanie,ktorá tesní medzi pneumatikou a diskom a začne sa hustit. Porípadne sa použije takzvané delo,kde z valcového zásobnika sa pustí medzi pneumatiku a disk odrazu veľké množstvo vzduchu,čím sa tlakom pneumatika natlačí na ráfik. Potom sa pneumatika vloží do bezpečnostnej klietky a nahustí na potrebný tlak. Po nahustení sa vyberie z klietky a odvezie ku stroju na namontovanie.

streetkolor.sk/...

auto.bazos.sk/...

Slavco, demontuje se pneumatika, nebo lépe celé kolo?

Baví vás chytanie za slovo v rámci jazykov?

 


2x

Pokud se bavíme o klasice s duší, těch jsem se napřezouval dost na vojně. Používá se hydraulický stahovák, který spolehlivě zuje i velkou gumu, při huštění se používalo ,,slunko´´ nebo aspoň montpáka, která snižovala ztráty na životech v situaci, kdy zajištovací péro nezaskočilo a kruh se vydal na let po okolí.

Pokud se bavíme o bezdušákách, tam jsou disky nedělené a jde o to, přirazit patku pneumatiky k disku. Na to se požívá běžně vzduchové dělo - v podstatě tlaková nádoba na vzduch s ventilem a hubicí


Jinak jak už bylo řečeno, při huštění pneu je nutné zachovávat pravidla bezpečnosti práce - i třeba takto

Hm, ale to je do sekce vtipů, stejně jak řetězy na zadních kolech u Octávie.

 


1x
Protože bez toho tlakového rázu nemáte šanci tu pneumatiku "narazit" na patku disku tak, aby těsnila. Při normálním foukání vzduchu přes ventilek by to ucházelo okolo celého disku ven.
Navíc je to v případě, kdy to je na autě v terénu, rychlá oprava bez nutnosti demontáže kola (za předpokladu, že jediný problém bylo odražení pneumatiky z patky).
ooo

Já se neptám proč, já se ptám, jak se to dělá standardně a bezpečně. Na netu je spousta videí, kde jsi blbec stoupne před to, pokud to teda nejsou fejky, občas to prostě nevyjde a neodhadnou ten plyn

 

spu

0x

Standardně a bezpečně se to dělá v pneuservisu.

 

lmgify

0x

Výrobci gum přímo zakazují usazovat pneumatiky zapáleným plynem.

 


0x

odborníci v pneuservisu používají vzduchové dělo. Tím se dostane do pláště naráz hodně vzduchu a přirazí to patky pláště na disk. Pak již nahustí ventilkem.

 


0x

Co si pamatuji, tak jednou se u útvaru měnili dvě pneu na DOK-M. jedna cca 1/4 tuny.Normálně se vyšroubpovalo mezikruží (u PV3S to drželo ono pověstné péro které dokázalo izabít, když vyskočilo!) a pak se pneu normálně svlékla (za pomoci techniky-toto by asi RU tak lehce nešlo) pak obdobným způsobem se nasadila druhá zašroubilo se ono mezikruží a nafoukla se na požadovaný tlak (už nwn zda byla bezdušová nebo dušová, bylo to někdy v půlce let osmdesátých)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]