Nejste přihlášen/a.
Zdravim, můj Suzuki Swift r.v. 2008 začal už na podzim pískat při rozjezdech, zejména při vycouvávání z parkoviště. Vždycky to za pár sekund utichlo. Poprvé jsem byl v servisu v září, kde mi bylo řečeno, že jen přitáhli klíňák. Po 3 týdnech ticha to začalo znova, ale jen občas, tak jsem to neřešil. Asi před měsícem jsem nechal vyměnit na radu jiného servisu klíňák a řemenici. Po návratu ze servisu se to ale jenom zhoršilo. Nyní nepíská jen po studeném startu, ale kolikrát i za jízdy, zpravidla na začátku. Párkrát pár sekund a po 5 minutách už obvykle nic. Možná se mi to zdá, ale přijde mi, že je to horší, když mám zapnutou klimu. Drážkový řemen se neměnil, je dle servisu jako nový.
Otázka jasná - co s tím?
Děkuji za rady
V dílech vidim jen jeden řemen, dvě verze do/ od dubna 2008 (novější je kratší)
kladku měnili tu napínací?
Tam mohl dát jen řemen za dvě kila, tahle kladka podle mě nepískala, to by muselo být ložisko tý kladky tak zatuhlý že by skoro nešlo otočit rukou..
Druhej klíňák má být co?
tak v tom případě asi druhý není.. bylo mi řečeno, že tam jsou řemeny dva.. jinak původní řemen i kladku jsem dostal do ruky, čili o výměně asi pochyb nemám.. spíš už nevim co s tím.
Ověř napnutí řemenu (nevim jestli tam je napínák nebo ne, pokud je napínák tak může být zatuhlej a nenapíná, jen drží polohu..)Pak shoď řemej a zatoč si kladkama a alternátorem jestli něco nejde hodně ztuha.., zkontroluj řemenice hlavně alternátoru jestli nemaj ojetý drážky.. Když bude všechno OK tak zbývá ojet řemen mýdlem, většinou ztichne (ale to je řešení následku, ne příčiny)
Tam mohl dát jen řemen za dvě kila - tim nemyslim že by to nevyměnil, ale že tu kladku měnil zbytečně a stačilo vyměnit jenom řemen..
Napínací kladka je na napínáku? Může být "zamrzlý".. S napínákem mi nesedí že klíňák v servisu dotáhli... Napětí řemenu ověříš rukou - průhyb na rovným úseku mírným zatlačením ca o centikmetr max...
Kromě volnýho řemenu to můžou být i vyjetý řemenice (všechny kde je přenos tahu tj. kliky, altíku a klimy)
Pak zatuhlý ložisko, jak v kladkách který jedou volně (napínací), tak alternátor, klima.. Viděl jsem ruplý blok alternátoru a rotor dřel o stator, pak logicky přetížený řemen klouže a píská to.
Drážkový řemen se neměnil - vždyt píšeš že se měnil (klíňák + řemenice - která, sadách je řemenice kladky, ta by pískala jedině se zatuhlým ložiskem s kterým by rukou skoro nešlo otočit, to musel v servisu poznat tj. nevidim důvod jí měnit, řemenici kliky by neměnili automaticky...
= nedávej to už debilům ale někomu kdo to umí, nebo to nastuduj a oprav sám...-
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.