Nejste přihlášen/a.
Zdravím, mám zapeklitý problém s elektrikou. Když zmáčknu brzdový pedál tak, že začnou svítit brzdová světla, na palubce slabě svítí kontrolka zadní mlhovky. Vím, že bude problém s kostrou, navíc spínací páčku blinkrů jsem kontroloval a zkoušel s odpojenou. Jakmile jsem ale odpojil zadní světlo s mlhovkou, kontrolka samozřejmě nesvítila. Problém je ale ten, že ukostření, které je hned pod světlem v kufru, jsem pořádně obrousil, očistil sprejem na kontakty a stejně tak i konektor do světel a nevím co s tím, protože to furt nepomohlo. Známky koroze nebo oxidace tam žádný nejsou. Všiml jsem si ale, že jeden zoubek na světle, který jde s ostatníma na konektor, je poměrně černý a asi s ním něco bude, ale po obroušení a očištění pořád neúspěch. Nějaké nápady? Auto je mimochodem Dacia Logan 1.4 první generace, s elektrikou problémy jinak nikdy nebyly.
Nyní jsem ještě zjistil, že se mi dělí na druhém světle, kde není mlhovka, proud do brzdového světla a blinkru. Plus když ještě blikám na stranu toho světla, rozbliká se i to červený světlo, resp. brzdový. Pokud je to ta správná kostra, tak ta je však na obou stranách v pořádku a už nevím jak dál..
VYŘEŠENO, problém byl v konektorech, kde byl špatný kontakt na obou stranách mezi vodičem kostry a konektorem
Opři o brzdový pedál cihlu nebo cokoliv a podívej se jak to skutečně svítí - pokud bude scházet kostra, rozmžourají se jakékoliv žárovky skrz které si ten proud kostru hledá, včetně těch ve druhém světle. Pak vezmi měřák a s těmi rozsvícenými brzdami změř, jaké napětí máš na kostře žárovky oproti kostře auta. Pak zkus hledat, kde ještě kostru máš, a kde už je proti kostře napětí. V krajním případě si ji tam přiveď někudy mimo konektor.
Tak jsem zjistil, že je blbá kostra na druhym světle. Když jsem zmáčknul brzdu, všiml jsem si že na tom druhým světle se proud dělí jak do žárovky brzdy tak i do blinkru (viz. obrázek), ale nedaří se mi najít tu kostru. Myslel jsem si že k tomu patří ta pod světlem, ale když jsem ji sundal a zkusil to, tak to dělá to samý a ne že by očekávaně světlo přestalo fungovat úplně. Tudíž kostra k tomu světlu musí být někde jinde a ten kabel se táhne až dopředu pod sedačkama.
Mimochodem co myslíš prosím tě tou kostrou žárovky? Mám změřit napětí na tom samotným černým ukostřovacím drátu a pak napětí na karoserii v oblasti, kde je to ukostřený, nebo jak?
Kostrou žárovky myslím to oplechování patice. Problém s kostrou hledej tam, kde ti to brzdový světlo svítí míň. Když se ti nepovede spravit ty kontakty, zkus přivést kostru přímo na oplechování tý patice žárovky (přes propojení uvnitř té svítlny se pak dostane i na ty zbývající neukostřené žárovky.
Tak jsem to snad konečně našel. Ukostřovací kabel vedoucí do konektoru byl poměrně vykvrdlaný a všiml jsem si, že pokaždý co s ním pohnu, kostra na karoserii s ním ztratí nebo naopak chytí kontakt a světla podle toho buď začnou blbnout nebo fungujou správně, včetně třeba toho nad spz. Z toho soudím, že je zde špatný kontakt v konektoru a to je příčina jak té kontrolky tak i té blbosti s blinkrem. Koupit nový konektor, nebo to bude něčím jiným, co myslíte? Za měsíc musím navíc na technickou a nevím jestli to stíhám udělat, tak jestli se nevyplatí na tu chvíli to přilepit nějak pevně izolačkou a modlit se..
Očisti a přihni piny v konektoru, ověř jestli neni zlomenej vodič. Lepit to izolačkou v poloze kde funguje je dobrý leda na zahoření kabelu/ konektoru
No právě že tam asi bude nějaký špatný kontakt těsně před svorkami toho konektoru, do kterých následně zajedou zoubky ze světla.. aspoň si tak myslím, když ta správnost funkce všech žárovek závisí na tom jak ohnu ten kablík nebo přitáhnu, ale vytáhnout z konektoru nejde (nerval jsem za něj teda minimálně). Ohýbat a čistit ty zoubky a přitahovat svorky uvnitř konektoru jsem už totiž taky zkoušel hned na začátku.
Nebo vem pájku, připájej kus lanka přímo na spoj v té svítilně a ten jeden vadný pin v konektoru prostě obejdi čokoládou nebo zařezávací spojkou. Bude to fungovat, nebude to vidět a na technické mít problém nebudeš.
Dal jsem na tvou radu a dokonce byly špatný kontakty v obou konektorech, nicméně jsem to napájel a ta kontrolka nesvítí ani při brzdě, nýbrž ty zblázněný světla. Akorát teď pokaždý co vystoupím, dostanu od dveří ránu.. to bude asi tím že jsem původní kostry neobešel a nechal je tam, takže se kastle se přebije. Každopádně děkuju za rady.
Hmmm, tak to kdoví co jsi tam ještě vyrobil
Elektriku na tom autě projdi pořádně, zkontroluj hlavně průchodky do dveří..
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.