Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Autobaterie

Od: lacin66 odpovědí: 7 změna:
Ahoj zdravím všechny. Prosím o radu ohledně výměny autobaterie. Ta část odpojení staré, následně zapojení nové je mi jasná. Ale co následuje potom už si nejsem jistý. Aby zůstalo vše co bylo před výměnou. Auto je VW Jetta 1.2 TSI. Máte někdo zkušenost? Děkuji za odpověď Vladimír

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


7x

Pokud nechceš přijít o uložené data v rádiu, atd. Tak se vezme externí zdroj nebo další akumulátor a přes kabely se propojí na terminály k autobaterii v autě. Pak se může odpojit původní autobaterie a na tu dobu co je odpojená, bude zásobovat přes externí zdroj. Připojí se nová autobaterie a externí zdroj se může odpojit. Takto se v autě nic nezmění. (po stránce, co potřebuje elektrickou energii)

 


0x

Udělejte si nebo kupte redukci. Kablík z devítivoltové baterky na CL zástrčku. Jako zdroj můžete použít jakékoli baterky, aby daly v sérii aspoň 9 V nebo nějaký sítový zdroj. Prostě co dům dá.

Používal jsem totéž, jistota byly atypický proudový 9,6V NiMh "devitivoltovky"(měly o článek navíc oproti běžným 8,4V), takže v případě opomenutí vydržely i naopak nabíjení 1:1 z autobaterky. Ne tak už ale z altiku, to se takhle kolegovi po výměně akumulátoru ta zapomenutá "devítka" po chvíli jízdy rozletěla Teď už je většinou po ruce spíš nějaká tříčlánková lipolka, kterou při tomhle zálohování nerozhodi třeba zapomenutý stropní světlo.

 

lajk

0x

A co je to za modelový rok auta? U starých se vyresetuje akorát hodiny a kód orig. rádia.

Aby se to nestalo, tak k tomu stačí třetí baterie (nebo jiný auto) + startovací kabely... Prodejci akumulátorů ti akumulátor dovezou a tímto způsobem uměj přehodit, třeba zde popsáno i s cenou acu.cz/...

Tip - nikoliv doporučení: u starých aut Mám vyzkoušené, že nastartuji, a normálně odpojím baterku a alternátor dodává elektřinu Asi by se to nemělo dělat, nevím, neřeším, mně to funguje. Tenhle týden jsem to zrovna dělal, protože jsem startoval na baterku, která se nevešla do kastlíku, no tak jsem pak jel bez baterky, resp. s baterkou v kufru, kdyby mi to chcíplo...

Co tohle udělá U nových aut, kteří mají systém start stop nebo Eco dobíjení netuším (Ne na jízdu, ale na přehození baterky pod proudem)...

asd1
Odpojit baterku při běžícím alternatorem NE
Baterka stabilizuje napětí, bez ní můžou vyskočit napetove špičky které odpálí ridici jednotky..
Nejlíp externí zdroj aby rj byly pořád pod napetim a nedoslo k resetu. U připojení přes zásuvku zapalovače pozor,spousta aut jí při vypnutí klicku odpojuje.

 


0x

Spíš doplňující otázka - při stop start, nemá se řídící jednotce přes PC nahrát informace o novém aku?

Ano, se start-stop to už má řízené nabíjení, kóduje se typ, výrobce a kapacita baterie. Výrobce asi není důležitý, ale typ (podle něj nastavuje napětí) a kapacita ano.
Pokud se vymění za stejnou, tak prý ale není nutné nic nastavovat ani "resetovat".

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]