Nejste přihlášen/a.
Samozřejmě, že může. Máte špatně seřízenou geometrii přední nápravy. Jezdit s tím můžete do doby, než se vzorek na kraji sjede pod 1,6 mm. To nebude trvat dlouho.
"...jsem měnil pouze čepy ramen..."
Geometrii jste následně nechal seřídit? To je po takovém zásahu dost podstatné. Jestli ano, je to na reklamaci.
Váš problém řeší
METODIKA
Kontrola a hodnocení opotřebení dezénových drážek běhounu pneumatik vozidel
č. 3/2012/STK/5.2
Máte tam i obrázky, kde se co a jak měří. Ale musíte toho více přečíst..
Nebo i zde
Jen upřesnim obrázek z metodiky je pro vzorek bez kontrolek, vzorek s kontrolkama se měří jen v těch drážkách kde kontrolky jsou, tj. ještě užší plocha (kontrolky bývají v těch podélných drážkách)
= tazatelova guma je OK i když ten kraj bude mít pod 1,6
Geo je ale potřeba udělat, jinak z toho kraje za chvilku polezou dráty
1,6 musí být všude v hlavních dezénových drážkách, to jsou ty kde jsou "kontrolky"
Sjetý jeden kraj = špatná geo nebo časté zatáčky ostřejší jízdou
Sjeté oba kraje = podhuštěná pneu
Po čepech ramene se geo samozřejmě udělat musí. Po kostech stabilizátoru ne.
PS jezdit s tim můžeš, tohle je ještě OK. Můžeš zvýšit tlak v gumách, pak se bude víc ojíždět střed a kraje míň.
Geo seřídit - je velká sbíhavost.
Kolega je kokot a měl by ti zaplatit poškození pneu (a kdyby sis toho včas nevšiml tak zničení).
Na čepu ramene stačí aby se změnila poloha o desetinu milimetru a geometrie se rozhodí mimo limit.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.