Nejste přihlášen/a.
Tak především černý vodič do zdířky COM. Jinak po prvním pokusu o měření nebudeš mít čím měřit.
Přepínač nastav na rozsah 20V (třetí poloha vlevo).
Nastav si rozsah DC 20V a změř baterii při spuštěném motoru, nejlépe pust ještě světla a ventilátor. No a měl bys naměřit dejme tomu podle typu auta tak od 13.8 do 14,6 V... Stav se může i měnit. Chvilku to nech měřit...
A černý vodič zapoj do zdířky COM
Ještě doplňující odpověď. Ten červený kabel zasuň do červené zdířky, černý kabel dej místo toho červenýho (tedy do prostřední zdířky) no a pak kulatý přepínač otoč doleva na 20.
Pokud se dívám dobře, tak červený má správně, pouze černý má daný špatně (ve svorce pro měření proudu) , ten patří do zdířky COM a ta je dole...
U dírek máš cestičkami popsáno, kterými se uzavírá obvod při měření té které veličiny.
COM = common = společný (vývod pro všechna měření)
No zo štýlu písania mne to tak vychádza. Keď má podozrenie,že mu to nedobíja,lebo kontrolka zhasína,že si robí dobrý deň z nás dnes.
Tak máš špatné dobíjení, Focus sice má jako první auto chytrý alternátor, ale není až tolik sofistikovaný. Focusa jsem měl 11 let a vím, že dobíjení změřit lze zcela standardně!
Tak vás vyvedu z omylu, zrovna u Focusa a u nových aut se nebudí ani přes žárovku a ani přes obvod s LED, ale kontrolka je zapojena přímo z řídící jednotky motoru a můžu z vlastní praxe říct, že když alternátor nedobíjí, nebo velmi špatně a vůbec to kontrolka nezohleďnuje a to jak u Focusa, tak třeba i u Mondea MKIII. To buzení se žárovkou se používalo ještě tak u Favorita a Felicie... Novější auta už to mají zpravidla jinak..
Může to být jen upadlý "ovládací" kablík k altíku, docela častá závada..
Mmch. na FF1 kontrolka chcíplej altík vůbec nemusí hlásit (jedna z Fordích vychytávek , je dobrý vozit voltmetr v zásuvce zapalovače, stačí z alíka za dva dolary.
FF1 řídí napětí podle teploty, obvykle se to drží mezi 14,2 - 14,5V (nízká teplota = vyšší napětí) Pokud je s vyplým motorem 12,7 a se běžícím 12,5, tak nedobíjí vůbec. První příznak kolapsu ECU kvůli nízkýmu napětí je rozsvícená kontrolka ABS, chvilku potom to chcípne úplně
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.