Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrola nabíjení,jak nastavit multimetr?

Od: ridic odpovědí: 27 změna:
Dobrý den, potřebuji zjistit jestli mi dobíjí alternátor baterií, baterie je nová ale mám pochybnosti o nabíjení alternátorem,kontrolka nesvítí, respektive zhasne ihned po nastartování,
Jak prosím nastavit multimetr pro kontrolu? A mám dobře zapojené kabely multimetru? Jestli nejsou prohozené.Děkuji mockrát za rady

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Tak především černý vodič do zdířky COM. Jinak po prvním pokusu o měření nebudeš mít čím měřit.

Přepínač nastav na rozsah 20V (třetí poloha vlevo).

Při měření čehokoli kromě proudu nad 200mA by se při tomhle zapojení nic nestalo, horní zdířka pro 10A rozsah je se spodní COM propojená drátovým bocnikem, nemělo by to na nic vliv Už jsem takhle i provozoval multimetr s vysoustanou zdirkou COM.

 


2x

Tak jinak: černý do COM , červený do VΩmA

 


1x

Nastav si rozsah DC 20V a změř baterii při spuštěném motoru, nejlépe pust ještě světla a ventilátor. No a měl bys naměřit dejme tomu podle typu auta tak od 13.8 do 14,6 V... Stav se může i měnit. Chvilku to nech měřit...

A černý vodič zapoj do zdířky COM

Ještě doplňující odpověď. Ten červený kabel zasuň do červené zdířky, černý kabel dej místo toho červenýho (tedy do prostřední zdířky) no a pak kulatý přepínač otoč doleva na 20.

Pokud se dívám dobře, tak červený má správně, pouze černý má daný špatně (ve svorce pro měření proudu) , ten patří do zdířky COM a ta je dole...

01.04.24 11:08
ridic
01.04.24 11:10

Takto?
ridic

Takže takhle...
lmgify

U dírek máš cestičkami popsáno, kterými se uzavírá obvod při měření té které veličiny.

COM = common = společný (vývod pro všechna měření)

Ještě že se bavíme o 12V. Být to o 230V, rovnou ti řeknu, abys na to nesahal, nebo tě to zabije! Tobě je multimetr naprosto k ničemu!

 


0x

Žeby 1. apríl? Na každom aute predsa kontrolka dobíjania zhasne,ak auto dobíja.

Vůbec to tak být bohužel nemusí Chybu regulátoru nebo usměrňovacích diod to neukáže.

No zo štýlu písania mne to tak vychádza. Keď má podozrenie,že mu to nedobíja,lebo kontrolka zhasína,že si robí dobrý deň z nás dnes.

vernon
@bery Samozřejmě že ukáže. I u jednoduchého altíku se závada na diodách, regulátoru nebo závada na uhlíkách na kontrolce projeví...
ridic

Tak změřeno,bez motoru naměřím asi 12,7v s nastartovaným motorem taky tak a se světly a ventilátorem 12,5 a méně takže alternátor
vernon
Co je to za auto? Nemáš náhodou vůz se "smart" dobíjením? Protože ty dobíjejí jen při brždění...
ridic

Ne je to jedničkový Focus

Tak máš špatné dobíjení, Focus sice má jako první auto chytrý alternátor, ale není až tolik sofistikovaný. Focusa jsem měl 11 let a vím, že dobíjení změřit lze zcela standardně!

Tak vás vyvedu z omylu, zrovna u Focusa a u nových aut se nebudí ani přes žárovku a ani přes obvod s LED, ale kontrolka je zapojena přímo z řídící jednotky motoru a můžu z vlastní praxe říct, že když alternátor nedobíjí, nebo velmi špatně a vůbec to kontrolka nezohleďnuje a to jak u Focusa, tak třeba i u Mondea MKIII. To buzení se žárovkou se používalo ještě tak u Favorita a Felicie... Novější auta už to mají zpravidla jinak..

Je to tak, i u fabie na to upozornila až kontrolka airbagu kvůli podpětí, chvíli než chcipnul motor. Odešel regulátor. Naopak potom s novým polským kontrolka blikala a pískala i přes spravnou funkci, musel jsem vyměnit za Bosch. Totéž u feldy, rozsvitily se pytle a abs, ale kontrolka dobíjení nic, tuhle zkušenost mám dokonce dvakrát. A u oktavky kontrolka dobíjení odjakživa úplně nefunkční a altik se nabuzoval sám az po zvýšení otáček ( později jsem do regulatoru natahnul vlastní drát se spínaným plusem, abych to odstranil a nemusel hledat problém v pristrojovce.
asd1

Může to být jen upadlý "ovládací" kablík k altíku, docela častá závada..

Mmch. na FF1 kontrolka chcíplej altík vůbec nemusí hlásit (jedna z Fordích vychytávek , je dobrý vozit voltmetr v zásuvce zapalovače, stačí z alíka za dva dolary.

FF1 řídí napětí podle teploty, obvykle se to drží mezi 14,2 - 14,5V (nízká teplota = vyšší napětí) Pokud je s vyplým motorem 12,7 a se běžícím 12,5, tak nedobíjí vůbec. První příznak kolapsu ECU kvůli nízkýmu napětí je rozsvícená kontrolka ABS, chvilku potom to chcípne úplně

Ten upadlej "ovládací" kablik nějak pritahuju, možná i tím, ze u všech aut jsem si ho "nastavil" o tzv. "tuningovou diodu", která mi u formana i feldy 1,3 nepozorovaně odešla (tam přes ni tekl do buzení relativně velkej proud) a u feldy 1,6 se odletovala horkem od svodů A kontrolka nikdy nic. A myslím, že když se u formana přerušilo ukostření motoru, tak snad taky nesvitila. Akorat když odešla dioda v můstku altiku, tak myslím nepatrně zhnula. Voltmetr je u mě odjakživa nejdůležitější budík v aute

 

007cz
Tohle "Smart" dobíjení dobíjí vždy když je potřeba (kapacita baterie klesne pod 75%) třeba i na volnoběh. Je pravda, že preferuje tzv. rekuperaci. Potom jsou tací co šíří nesmysly nebo si odpojí snímač na akumulátoru, tím si ho ničí a zadělávájí si na další problémy.

 


0x

Nemáte náhodou jedno z těch prudce inteligentních aut, co využívá řízené nabíjení jen když jede z kopce?

To je taková fičura, aby se, nesmyslně, snížilo zatížení motoru a tím pádem emise.

ridic

Ne ne je to jedničkový Ford Focus

Tak jedničkový Focus je první auto to mělo řízený alternátor.. Ale ještě nebyl až tak do mrtě sofistikovaný...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma voltmetr do auta

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]