Nejste přihlášen/a.
"Stejný" motor jsem měl v několika starých škodovkách (1000MB, 100L, 120L) a při vyběhaném motoru přes 80 tis. km blikala kontrolka při větším zahřátí dost běžně. Pokud je tam 20 let starý olej, přestat jezdit a obratem vyměnit, nejlépe s proplachem!
Blikne kontrolka = vadné čidlo tlaku nebo nízký tlak oleje.
Nízký tlak oleje - sací koš, přicpaný bordelem nebo bouchlá vana, příp. vyjetý hlavní ložiska kliky. Shodil bych vanu a koš zkontroloval, po nový náplni změřil tlak oleje. Pokud to jsou ložiska kliky, tak to jde řešit hustým olejem který z ložisek vteče pomaleji a tímm se tlak oleje v ložisku zvýší..
Olej z pravěku = vypustit, dát novou náplň, projet aspoň 100 km, tím se rozpustí "mazut" co tam bude.. a vyměnit znova.
Olej stačí "cokoliv" co splňuje klidně to nejlevnější, dnes ca stovka za litr
Filtr kvalitní, osobně dávám Mann.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.