Nejste přihlášen/a.
Buď musíte vědět, jak těžký materiál jste naložil, nebo to jen hrubě odhadnete ze zvyku. Ale určitě ne tak, abyste ho nepřetížil. Většina, ne-li všichni majitelé vleku ho přetěžují. Určitě ne mětrem. to nejde.
Okem se to nepozná.
Ale pane kolego Doutnáku, dáváte příklad špatně upevněného nákladu. Většina řidičů neřeší přetížení přívěsu. Samozřejmě, žádný řidič ho nenaloží tak, aby ho rozlomil. Vozík, musí vydržet krátkodobě 4x přetížení.
gazdo, já to tvrdím, páč mi to sdělil projektant a konstruktér vozíků Agados. Soustavně přetěžování je jasná příčina praskání rámu vozíku.
Takto to vypadá, když se půjčuje vozík a zákazníci ho přetěžují.
Doutnáku,
Což znamená, že každé přetížení už PRACUJE a ničí!****o tom vůbec není pochyb. Já jen sděluji, že nežli se rozlomí vozík, musí mít zatížení 4xpovolenou nostnost. Nepíšu o situaci, soustavného přetěžování.
Milane, Vozík – Mil/... takto to vypadá, když je vozík laciná sračka, neboli co nejlevnější konstrukce s maximálním ziskem.
Tyhle věci by vůbec neměly projít schválením. Testování by nemelo být 500 kg náklad a opatrná jízda 80 kmh po ideálně rovný silnici, ale naložit štěrku co se vejde a kalit to po českým tankodromu - to je totiž reálný zatížení v provozu. Kvalitní vozík by tohle měl vydržet, pokud ne tak je to šmejd. A to že v papírech má 650 kg na věci nic nemění, to je jen ochcání aby to nemuseli dělat pořádně a prošlo to do provozu...
Tazatel - máš maximální dovolenou hmotnost a je tvůj problém jak jí zajistíš. Jestli spočítáš objem a podle tabulek z toho spočítáš hmotnost nebo si koupíš váhu je jen na tobě. Nakladače dnes mají váhu, takže když kupuješ v betonárce apod. tak tam váhu máš v papírech a kolik ti naložili víš. Můžeš si někde nechat naložit přesně (např. IBC kontejner a nalít 500 litrů vody) a změřit si výšku blatníku od země nebo mezeru mezi kolem a blatníkem, pak to brát podle toho, orietačně to bohatě stačí.. A s naloženým jet s tim že to fakt moc nevydrží, jak pojedeš kilo a zhoupne se to na hrbu tak to dostává víc než vydrží a brzy to chcípne...
asd1, mýlíte se, "když je vozík laciná sračka, neboli co nejlevnější konstrukce s maximálním ziskem"
je to TITBIT 08C 13R, tenkrát stál asi 22.000Kč. Dnešní cenu vidíte.
Takto rozlámaný je tím, že se půjčoval i nezodpovědným zákazníkům, který ho přetěžovali, nebot nebyl jejich.
Zbytek nemá cenu komentovat.
Tak trochu se to podle nápravy dá poznat ,hlavně když je nová.Agados používá nejvíc od knotta a al-ka.Našel jsem tu alkovou a ta by se měla propružit max. o cca 5 cm privesy1.cz/...
Pokud chcete mít jistotu, stačí kýblovat daný materiál a vážit ho... průběžně sčítat. Nebo na bráně JZD v okolí zvážit plnou a prázdnou. I kámen má totiž různou váhu podle počasí, stejně jako písek. A kámen štěrku může být zase něco jiného než žulová deska nebo okrasné giganty...
Bratr se nebál naložit 1,5 tuny na vozík pro 450kg - pak si půjčil vozík na 1,5 tuny, přeskládal náklad a nahodil nahoru i ten vozík s prdlou nápravou.
No hlavne bys mel to oje uzvednout, tedy zatizeni na oje (na kouli) by melo byt max. 50 kg
Takze o tech 2/3 z uzitecneho zatizeni 600 kg (pokud vozik vazi 150 kg a auto ma dovoleno 750 kg - to taky nema kazde auto dovoleno 750 kg - prectes si v TP) na predek lze pochybovat. To by bylo vic jak 50 kg myslim... takze spise na stred voziku...
A vahu odhadni objemove, jestli to pretizis o 20% tak to vozik i auto vydrzi.
Zajedte na mistni srotak a dej jim na pivo, at te zvazi. S prazdnym, poloplnym a plne nalozenym. Zmer si to a priste uz budes zhruba vedet.
Jinak tohle proste odhadujes.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.