Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nabíjení gelového akumulátoru

Od: aloisb® odpovědí: 12 změna:

Při předávání nového vozu HYUNDAI Tucson mi technik řekl, že je tam gelový akumulátor, který vyžaduje zvláštní nabíječku. Mám nabíječku FILSON HB 1206S - G8, která je určena pro olověné akumulátory. O gelových se v návodu nic nepíše, ale domnívám se, že jsou také olověné. Mohu tuto nabíječku v případě potřeby použít k dobití akumulátoru v tom Tucsonu?

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x
Gelový je taky olověný, ale elektrolyt není tekutý, je ve formě gelu.
Obecně se doporučuje na gelovky používat spíše nějakou moderní řízenou nabíječku, která při dosažení maximálního napětí nabíjení ukončí. Je důležité nepřesáhnout konečné napětí 14,4V.
Změřte, jaké má nabíječka napětí naprázdno, pokud bude vyšší, tak nabíjet jedině tak, že budete průběžně napětí hlídat a při dosažení 14,4V nabíječku vypnete.
Jinak bych tan teda čekal spíše AGM baterii, než gelovou.

 

halamus

0x

Vygůloval jsem si návod a FILSON HB 1206S - G8 nabíjí na 14,7 V. Má LEDky, snad jakýsi indikátor napětí.

Můj tip je, že ve voze HYUNDAI Tucson je AGM baterie a že technik kecal. Ověřil bych si, jakou baterii ve skutečnosti ve svém voze máte.


Jaké vlastnosti má AGM akumulátor? A tomu by ta moje nabíječka nevadila?

 


0x
Ne. Tato nabíječka je jen jednoduchý usměrňovač. Pro uzavřené akumulátory není určená.

A mohl byste nějaký typ doporučit?

asd1
V podstatě jakákoliv "chytra", včetně lidovky za 4 kila..

Přečtěte si radu nicka halamus, který píše, že nabíječka FILSON má letky, které ukazují napětí nabíjeného akumulátoru a zastaví nabíjení při dosažení 14,7 V. Nabíjel jsem touto nabíječkou bezúdržbové olověné akumulátory bez problémů, tak snad aku typu AGM bych mohl nabíjet také.

Tento typ nabíječky jsem opravoval. Ty ledky jsou jen orientační ukazatel! Jednou zapomenete nabíječku zavčas odpojit a v lepším případě jen ztratí část kapacity.
Nad určité napětí začíná elektrolíza, proto vhodná nabíječka přechází do udržovacího režimu.

 


0x
Nějaký ledky se dneska cpou skoro do všeho a často úplně zbytečně. U těch 14,7V je zásadní, jestli to je skutečně hranice pro ukončení nabíjení, nebo jen orientační číslo, jaký zrovna chce na krabici zákazník-laik vidět, protože něco s označením třeba 11-18V by si málokdo koupil (ač v reálu pro některý baterky je taková charakteristika i vhodnější, akorát to není na dnešní dobu dostatečně "chytrý" řešení a vyžaduje trochu "chytronu" na straně uživatele.
Jinak ještě jakákoli nechytra trafonabíječka jde doplnit o jednoduchej "chytron", at už vestavět dovnitř, nebo externě. Pár součástek stačí k pulzní tyristorový regulaci omezující výstupní napětí v podstatě délkou pulzů, nebo ještě jednodušší je modul za 2 dolary z Aliku, kde se nastaví pomocí trumrů obě hranice napětí, mezi kterými drží sepnutý relatko, takže to umožňuje baterku cyklovat třeba mezi 13,5 - 14,7, jak se to nastaví.

Když tedy u toho mého FILTRONA změřím napětí naprázdno a bude 14,7 V, tak žádný další externí regulátor nepotřebuji?

To napětí určitě není vyhlazený, takže multimetrem změřit nepůjde, ukáže bludy. Leda paralelně připojit nejakej kondik a třeba slabou 12v žárovičku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]