Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Klapání hydroštelů fabia 1.4mpi

Od: fabiasek odpovědí: 6 změna:
Ahoj, dnes si tak po 40km jízdě zastavím na semaforu a slyším přes zavřené okýnka jak něco klepe, říkám si joo to bude z toho auta zamnou. Zastavím na parkovisti a zase klepe na neutral.. Vylezu z auta a celkem dost hlasitě slyším klepání.. Celkem mě to mrzí, auto je ještě neojeté.
115 tisíc km najeto.
Výměny oleje v intervalu, jednou změna z 10w40 na 5w40 ani nevím proč. Od té doby lejem 5w40 shell.
Ale je pravda že se muselo z nějakého důvodu měnit těsnění pod hlavou, nevím jaká byla příčina nebo jestli se tenkrát měnilo něco jiného například ty zdvihatka a přitom rovnou to těsnění, ale bylo to zhruba v 50 tisich km. Je to při tomhle motoru ok? Proč se to stane? při tak malém nájezdu.. Mám i podezření ze v aute byla chladici kapalina 7 let. Jezdilo se málo, asi 40 tisickm.
Klepání prestalo za pár sekund.
Klepalo to v zimě, ale není to úplně časté.
Vše začalo v jednom podivném servisu kdy mi vyměnili olej, tak zhruba od té doby.. Kdo ví jestli to bylo tím. Od té doby jsem již 1x měnil olej a zdálo se mi že to trochu pomohlo. To klepání na neutrálu se stalo zatím jen jednou. Mírně to klepe i po startu asi 2 minuty a pak přestane. Ještě to budu pozorovat, ale nevím co s tím.. Auto si chci nechat a najet s ním ještě 100 000KM. Servis nebo zkusit nějaký podivný proplach motoru? Jen aby to neuškodilo, prý ten karbon zasírá další části motoru..

youtu.be/...
METABOND?
Jsem straspitel, ikdyz mi to doporučíte tak nevím zdali to pouziju :D..

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

Ahoj,

neodpovím s jistotou, ale možná aspoň napovím.

Aktuálně jsem měl, respektive polovička, něco podobnýho. Fabka koupená před 10 lety jako nepojízdná (těsnění pod hlavou a obyč voda zmrzlá v celý soustavě...) - udělal jsem tenkrát vše potřebný, navíc včetně výměny vložek a pístů, ale pořád tam byla nějaká malá spotřeba vody. Časem výměna sežranýho papírovýho těsnění pod pumpou, rok na to výměna pumpy a načaté hadice, ale i tak odhadem 3-5L ročně "zmizelo" a ne ven. Poslední měsíce to bylo výraznější, takže nejvyšší čas začít to řešit. Teď odbočím, před 2-3 roky se začaly ozývat hydroštely, ne jeden, ale tak nějak náladově a náhodně a několik. Tenkrát, abych nemusel sundavat hlavu, jsem je "dočasně" utišil vyřazením z funkce-utažením a cca nastavením vůle podle měrky. A zpět do 2024, čas sundat hlavu a nechat srovnat (i přes G12, později G13 už byla zase trochu vyžraná), takže následně po nočním mrazíku vůle záporná a motor bez komprese. V rychlosti jsem červy na všech vahadlech povolil odhadem o otáčku a motor šlape jak hodinky a nic netiká.

A teď zase o měsíc zpátky do doby výměny těsnění pod hlavou - hydroštely jsem vyndal, prolil čističem na brzdy a profoukal vzduchem - a teď to možná zásadní - nekterý byly pro čistič skoro hned "průtokový", ale jiný jsem musel protlačit kompresorem. Podle mě je ucpala sraženina nemrzky, která, jim prolínala, minimálně mezi 2 a 3 válcem, do mazání.

 

fabiasek

Díky moc za komentář. Mohlo by tam klepat i něco jineho? Rozvody?
Fabie 1.4mpi ma nějaký řetěz že.. Ale to by chrastilo což nedělá.
Jednou to dělalo i takový ventilový zvuk dunivý.
VEČER nahraji zvuky co to dělalo + datumy.
JAK DLOUHO S TÍM JEZDIT? dnes na studený start úplně klidné, žádné divné zvuky a takto to startuje často ok.
Tento rok potřebuji vyměnit chladici kapalinu, už má 4 roky dnes.
asd1
Spíš hydrostely.. zasvineny karbonem nebo i tím sintrem z vody, sekaj se nevymezi vůli a klepou.. rozebrat vyčistit.. proplach bez rozebrání je nejistý,zkusit muzes, dal bych aditiva od kvalitniho vyrobce,pak vymenil olej.. Zpusobeni nevhodným olejem z toho servisu je možný. 5w40 shell je ok. Těsnění hlavy trpí honenim za studena, Chce to po studeným motoru nechtit vysoky výkon a otáčky.
fabiasek

Nevím jestli to řešit. Poprvé to začalo na studený start v zimě 2021 po výměně oleje v servisu kdy ani nevím co tam dali.. Prý 5w40 castrol, je možné že to zasrali nějakým olejem? Po roce jsem vyměnil olej.
-někdy to klepalo fakt silně jak kdyby na sucho.. Nechápu to. Ale jen v 50% startů. Tuhle zimu ikdyz byla studená tak to startovalo bez klepání, jen sporadicky.. Ale občas se to teď zase ozve a už i jednou na neutralu v zahraten motoru. Zde by možná mohl pomoci ten proplach.
Neni lepší koupit nové hydrostely? Našel jsem troje. Čína a další, ale v servisu tam dají kdo vi co. skoda-dily.cz/...
Před cca dvěma týdny jsem tady o hydrostelech psal. Vyndany se mi je vubec nepovedlo zmáčknout, natož vyloupnout segrovku. Prostrikal jsem je čističem brzd a profoukal vzduchem, pulkou z nich cistic hned pomalu protékal, půlka byla ucpaná. Dělal jsem to při výměně těsnění pod hlavou a frézování hlavy. Předtím rachotily, takze byly vyřazeny z funkce dotažením vůli jen postaru podle měrky. Všechny jsem ted cca i otáčku povolil a jsou zticha, takže to asi pomohlo. Těsnění pod hlavou casem sezere horká a hlavně včas nemenena nemrzka, honění zastudena zvyšuje opotřebení válců a pístu kvůli tepelný roztažnosti a špatnýmu mazání ztuhlým olejem.

 

007cz

0x
Nejdřív zkus vyčistit sací koš ve vaně motoru.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma výměna hydroštelů

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]