Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Spojka zabírá nahoře, nemám cit

Od: mahu odpovědí: 9 změna:

Mám třičtvrtě roku Swifta, rv 2008, u kterýho mi zabírá spojka dost nahoře. Ze začátku jsem si myslel, že si zvyknu.

Po první krátký fázi, kdy mi to chcíplo pomalu při každým rozjezdu, jsem už hrozně dlouho zaseklej na hroznejch rozjezdech (klidně 2500 otáček na rovině, 3000 do kopce nebo kolikrát i na malý nerovnosti).

Nemám na to zaboha cit, jezdím ještě s trojkovou octavkou TDI a tam jsem se s tímto nikdy nepotýkal.

Existuje něco, co by šlo dělat s tou spojkou zabírající takto nahoře nebo si prostě fakt musim zvyknout?

Již jsem se ptal v servisu, jestli ta spojka není na odchodu a prý je v pohodě.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x

Potíž může být, že s TDI ovcí se rozjedete i na volnoběh bez plynu a s dřevěnou protézou místo levé nohy, zatímco se slabším benzínem je fakt nutná souhra plynu a spojky. To přesedání mezi takto rozdílnými auty je dost opruz.

 

asd1

2x
Pokud na hydraulice spojka zabírá až nahoře tak je lamela na konci životnosti.
Ovšem chcipani a problém se rozjet je rukama resp.nohama, neumíš správně dávkovat soucasne plyn+spojku.
Jsou motory citlivy na chcipnuti typicky maloobjemovy benziny a ty co si nechaj líbit skoro všechno, typicky velkoobjemovy nafty. Proto na TDI nemáš problém a tady ti to chcipa nebo spojku palis v tockach..

 


0x

Zkuste stránky suzukiclub.cz. Váš vůz by měl mít kapalinovou spojku, ovšem jak nastavit výšku pedálu/záběru nevím.

 


0x

Spojková lamela je na konci svojej životnosti.

mahu

Opravdu to tak může být? když se budu fest soustředit, tak se taky umím rozjet na 1800-2000 otáček.. takže to mi naznačuje, že to bude spíš ve mně než v autě.. jen je mi to prostě nepohodlné

Při troše soustředění se s většinou aut dá rozjet i z volnoběhu
mnd®

Jo snad z kopce dolů a ne u všech značky aut.To už je lepší propojit startovacíma kabelama a zkusit nastartovat.Nebo novou baterii.Ty dnešní srágory auta mají samou elektroniku a bez servisu si snad ani neu**prdnou.Zlatá jěště Š110LS nebo snad i starej Favorit? Ještě staré Dacie,Lada,Trabant,Warbec atd.kleště stačí-kladivo , kus drátu a jelo se dál.Nevím kde,ale četll jsem,že u dnešních aut ani výměna žárovky ve smětlometu není na pár minut- zabere to dopoledne od rozebrání masky,pak žárovka a složit ty plasty zpět aby to za jízdy nedrnčelo.Dík vlastní zkušenost u auta Peugeot a Citrón.

Mám pořád pocit,že dnešní auta jen nechat odtáhnout do servisovaného a nechat opravit. Jestli to bude v ceně pojistky nebo platit sám no tak to si musí majitel/provozovatel vyřešit sám.

Mnd..Jaký kabely a baterie? Řeší se tady rozjezd kvůli horší spojce..respektive cit pro rozjezd a dávkování plynu..Na co by k tomu byly dobrý startovací kabely a nová baterie?
Mnd: volnoběh neznamená vypnutý motor a mrtvou baterku Volnoběh je cca 800ot/min a s trochou citu a cviku se dá i s benzínovým autem rozjet pomalu i do menšího kopce jen pomocí spojky bez přidání plynu, když se dopřeje jednotce dostatek casu, aby si přidala sama. Jen si to nacvičit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]