Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Skutečná teplota zatíženého motoru TDI

Od: tomkk® odpovědí: 6 změna:

Zdravím, měřili jste někdo měřit za jízdy skutečnou teplotu motoru (nemyslím na palubovce, ale VAGEM) u O1 TDI, kam až může standardně vystoupat při zátěži např. na dálnici do táhlého kopce při vyšší rychlosti v létě? Tedy když větrák moc vliv nemá, když dominuje chlazení náporem zduchu, který má třeba 30°C. Kolik přes 90°C je ještě "normální" stav?

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x
Já myslím, že naměřená teplota vody vyšší než při malý zátěži nebude. Jo, okolo vložek válců a v hlavě sice jo, ale tam ji není jak změřit. Na druhku stranu v otáčkách ji vodní pumpa honí rychleji, což může potřebu odvedení více tepla zajistit samo o sobě. A co mám zkušenost, ne sice s tdi, ale obecně, pokud nezavira termostat, tak na dálnici teplota padá dolů, zátěž nezatěž, prostě ta chladicí kapacita vzduchu skrz chladič při tý rychlosti je obrovská, nesrovnatelná s ventilatorem, který sám o sobě zvládne uchladit skoro cokoli.

Mám na mysli VAG teplotu, kterou snímá čidlo + RJ.
Tak ta bude podle mě pořád stejná, výstupní teplota vody z bloku je držená termostatem pořád stejná a při rychlý jízdě, kdy je dostatek chladícího vzduchu, se voda z chladiče vrací do motoru navíc chladnější.
Ještě přidám konkrétní zkušenosti s oktavkou 1,6. Má 2 větráky na chladici a je tam termostat s elektrickým ovládáním, při nižší zátěži drží 105°C (není to překlep), což je jeho skutečná otvírací teplota. Při vyšší zátěži ho řídící jednotka elektricky prihřívá, aby teplotu snížil na, teď nevím, 80 nebo 85°C. Kdysi jsem na teplotu diagnostikou kouknul, když jsem v Rakousku už nekolik kilometrů šplhal s karavanem do 14% stoupání na vytočenou jedničku, která to sotva utáhla (a nakonec jsem stejně až nahoru nevyjel a otáčel...) a bylo tam 85°C. A to, co mi kouřilo zpod kapoty, byl doutnající alternátor, nikoli chladič. A tenhle elektrotermostat, když se přivedením napětí natvrdo otevře, pohybuje se i na dálnici teplota do 65-70°C.

 


0x

A čo si myslíte,že palubovka odkiaľ ukazuje teplotu motora? Od riadiacej jednotky a Vag sa napojí alebo iná diagnostike tiež len na riadiacu jednotku a tá berie údaje z čidiel. Čiže,čo je na palubovke,to je aj diagnostike.

Celé je to, předpokládám, o tom, že teploměr na pristrojovce u koncernu ukazuje pro klid řidiče "zaokrouhlenou" teplotu 90°C v rozsahu skutečné teploty vody cca 70-110°C...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]