Nejste přihlášen/a.
Řeknu to takhle. Pokud nedáváš novej olej každej rok s novým kvalitním filtrem (MANN,Mahle), jak se má i když najedeš třeba 5000km, nekupuješ 10W40 s VW specifikací 502.00 505 neměníš co 15000km vzduchovej filtr, tak ti ten motor pokud už nezačal, začne cvakat na hydroštelech a benzín je to poslední co tě bude zajímat.
U Fabie je všechno v plastových trubkách kromě asi 20cm hadičky ke vstřikovací liště a odejdou snad jen gumičky na sání.
Benzín E10 i E20 přežije.
Shell je průměr lepší je Mobil1. Stejně tak paliva. Lepší Eurooil nebo Orlen. Měl jsem na svých autech 3x hlavu dole a fakt je to znát, že nemám zakarbonované ventily. Tankoval jsem téměř vždy Vervu100 nebo 95 Optimal ještě když byl E5 na Eurooilu.
Hydroštely se moc dobře zachránit nedají. Seřizovat není co krom základního nastavení, ale to se dělá po výměně těsnění hlavy a né na zašlapaných nefunkčních hydroštelech. Pak hrozí podpálení ventilů co nedovřou.
Můžeš vyzkoušet Metabond s novým olejem. Na jednom BKY co se mi nechtělo dělat to výrazně pomohlo za 4000km. Jiná aditiva jsem moc nezkoušel, ale tohle se mi osvědčilo. Zvláště CL na výplach. Fakt to fungovalo, že jsem čuměl.
Ale důležitá je prevence. Né na to kašlat, lít 15W40 a řešit, až to začne.
Stačí 4 litry. Stejně naleješ cca 3,7 - 4. Hlavně lej mezi risky na měrce nebo na 3/4 max. Jinak odvětráním ti to bude špinit klapku a motor bude ty páry posílat na lambdu a katy. A sehnat dvojici katů na AQW není zrovna sranda.
výplach
Aditivum do nové
Filtr oleje
Filtr vzduchu
Filtr paliva
Vyplatí se to. Mě to taky v zimě v mrazech pocvakávalo. Teď už nic. Smysl to má. Mám to vyzkoušené. Taky si chci Fábku dlouho ponechat. Mám AZF.
To byl můj případ dokud jsem nevyměnil obě lambdy a přetěsnil sání a vstřiky. Teď nemám problém jet dálky 6,2-6-5, ale na 5 jsem se nikdy nedostal
Zlatej Fordí Zmetec 1,6 74 kW, bere si to samý a jede o dsot líp.. V kombajnu dálky jezdim běžně 5,5 - 6 (rychlost na limitech podle GPS), nejmíň jsem zajel 5,0 na trase 100 km tam +100 km zpět při průměrný rychlosti 75, dálnice trvalých 130 - 140 bere 7, město couračky ca 8 , sport jízda 10 - 12, ale to už je "všude vo papíry" Dlouhodobý průměr teď v zimě 6,2
Je fakt že to je motor od Yamahy. Vtipný je jak v hospodách jedou řeči "všechno na F je šrot, jedině Škoda" a přitom zrovna motory žádnej zázrak nejsou.
A výkonově srovnatelnej 44 kW - zlatej FIRE 1,2 / 8V, ten je lepší o parník. Podobně 1,4 verze, i oturbenej T-jet. Velká škoda že to ekosluníčkáři zařízli a už se nevyrábí.. Ale snad se sleze ze stromu a výroba se obnoví. Za sebe mám jasno, dělat auta z let ca 2005 a vychytat na nich mouchy. Jako třeba do Fobie nedávat HTP ale ten Fiatí fire...
Zetec jel pěkně, ale nutil mě si to užít... 9-10.
Ale zbytek auta? Už nikdy. Výměna čerpadla se sundáním nádrže nebo výřezu podlahy? Papírové lepené tapce z bordelu? Né úplně běžné piny konektorů (JPT a SPT nenajdeš)? Absence krytu pod motorem u 1.6tek? Ramena v zadu plechové pásy na kant? Koroze prahů? Ne, nidky Ford...
Focusů znám dobře pět kousků během víc než milionu km. Čerpadlo se nemuselo měnit ani na jednom, tapec v pohodě, s konektorama problém nemám, kryt motoru je dobrý k čemu, aby výměna oleje byla větší voser? Repas zadní nápravy se nemusel dělat ani na jednom dřív než při 250 kkm, prahy hnijou ale stačí trochu se o ně starat a ne 10 let jezdit a pak se divit že to začlo reznout a zastavit to moc nejde. mmch. na Fobii hnijou taky, to si nevybereš. Jasně že to auto má i mouchy, jako každý, ovšem ty by šly vychytat, např. prahy zinkovat žárově a vydržely by 20 let bez údržby.. Kdyby to vyráběli tak hned beru funglovku.
Mmch ta zadní náprava je udělaná hodně dobře, resp. komplet podvozek. Tam kde se oktávka při kilu už vlní jak had, tak tam Fíkus jede 120 pořád jak po kolejích.
Oproti Fobii to i líp svítí, kufr je 170 x110 cm rovná plocha kde se v pohodě vyspí dva lidi atd. Je to i bezpečnější kára.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.