Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou výhodu má hybrid?

Od: aloisb® odpovědí: 16 změna:

Vysvětlí mi někdo, jakou výhodu skýtá hybridní pohon? Vždyt elektřina pro dobití baterie se vyrábí generátorem poháněným benzinovým motorem, který má účinnost 20-30%, zatímco normální elektřina dodávaná do sítě z uhelné elektrárny se vyrábí s účinností cca 42%. Mimo to české uhelné elektrárny produkovaly v roce 2022 1 kWh za 20 haléřů. Tuto výrobní cenu nemůže hybrid nikdy dosáhnout.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


2x
Ten hybrid baterku primárně nedobiji motorem, ale brzděním - akumuluje se tak do ní část energie, krerou jinak protopi brzdy.

 


1x
V podstatě to pomáhá jen automobilkám, aby v té výrobní flotile plnily emisní limity a nemusely platit pokuty, pak by byly spalovací auta ještě dražší. Pro zákazníka to nic moc nepřinese, servisní náklady spalovaku zůstávají a pokud chce člověk využít efektivitu elektřiny po městě, musí plugin dobíjet prakticky denně, příliš nezrychlovat, aby se nestartoval zbytečně motor. Pro ten motor je to prakticky nevýhoda, protože se nemá jak zahřát a pracuje vesměs studený.

 

lmgify

0x

Baterku hybridu nabiješ doma levnou elektřinou ze sítě. Jedeš autem na baterku. Přijedeš domu. Dobiješ baterku ze sítě. A to se opakuje pořád dokola. Ta baterka je tak na 50km podle auta, což spousta lidí za den ani nenajede.

Ten motor je tam jen pro případy, kdy chceš jet více než těch asi 50km bez nabíjení (rychlonabíječky, nabíječky u práce, obchodu, hypermarketu, na návštěvě u známých, ...)

Ne každý hybrid je PHEV..

 

kmet

0x

Stranou účinnost spalovacího motoru, to není podstatné. Čistokrevný hybrid má spalovák jako generátor, je v atkinsonkvě režimu, což je vlastně "podplňování" a je provozovaný v nejefektivnějších otáčkách. Tedy má nesrovnatelně nižší spotřebu a exhalace. U pluginu pomáhá elektromotor spalováku v režimech, kdy spalovák funguje neefektivně, tím šetří palivo a emise, dokáže jet i jen na elektriku ale ne daleko a hodně lidí si ho pro to pořizuje, na cestování třeba do práce 30km. Mild hybrid používá elektromotor jen na pomoc spalováku často aby zlepšil jeho emisní skóre. Čistý elektromobil je skvelý, až na ty baterky, tradičním palivům to prostě nesahá ani po kotníky.

 


0x
Na netu je dost evropských průzkumů a analýz, ze kterých plyne, že reálně provozovaný plugin hybrid (zdůrazňuji reálně, což je v nejčastěji služebák koupený s dotacemi) je stejně převážně provozovaný jen na benzín a s vysokou spotřebou. protože tito uživatelé nemají motivaci otravovat se dobíjením. Co se týče obyčejných mild hybridů, tak tam se ovbvykle s velkým úsilím a drahou technogií dostanou s benzínem na spotřebu naftáku.
Tím neříkám, že nejsou jedinci, kteří plugin hybrid dovedou efektivně využít, ale jedná se o jedince, kteří se o to aktivně zajímají a vlastně tím žijí. Ale je jich menšina, většina lidí chce prostě jezdit a s autem mít co nejméně starostí..
Přesně tak to je.
S Toyotou RAV4 se dá jezdit i za 4,5. Průměr bude ale spíše někde kolem 6l/100km.
Nedokáže to ale každý a nejde to všude.
Stejně velké auta s naftovým motorem bude mít spotřebu zhruba stejnou.

 

paveldvorak

0x

nejde jen uhlí, hybrid dokáže vyrobit energii např. rekuperací z pohybové energie kterou brzdy obyčejného auta mění na teplo dokáže hybrid dobíjet baterky, nejvymakanější to má toyota, včetně jejich poslední generace "planetové" převodovky

 


0x
Hybridů které opravdu fungují (mají pro uživatele nějaký ekonomický přínos) je nemnoho, já vím o dvou. Toyota RAV4 a Honda CR-V. Honda co jsem četl má smysl až od poslední generace a Toyota je povedená i v generacích předchozích. Na fóru Toyota dával uživatel hybridu záznam z nějaké asi 350kk dlouhé trasy a z toho (pozor, nemluvím o PHEV) bylo skoro 30% na elektřinu. Reálná spotřeba se u těchto aut pohybuje někde kolem 5,5l/100km, což u benzínu více než 2t těžkého opravdu není špatné. A na okreskách a ve městech se dá dostat i na spotřebu kolem 4,5l/100km.
Ostatní značky dělají hybridy velmi "zvláštní", a to tak, že leckdy je jejich spotřeba a cena vyšší než kdyby to byl čistý diesel (ta spotřeba je třeba i o 2l/100km vyšší), pak ale nemají pražádný smysl.

Díky, Martine, takže hybrid není nic světoborného.

Ono udělat něco dobře a zároveň aby to bylo spolehlivé a mělo to ekonomický přínos, to není legrace.
Běžný diesel co mám ve svém autě (P3008) má průměrnou spotřebu (po 73tis km) 5,3l/100km. Hybrid? OK, ale musí mít spotřebu nižší než mám teď a zároveň ten rozdíl spotřeby musí vykompenzovat cenu toho hybridu. A pak nastupuje jednoduchá matematika.

Já mám FORD S-max a než jsem na chalupě na volnoběh rozmrazoval přední sklo, tak mi počítač ukazoval spotřebu 5,2 litru nafty na 100 km. Nyní tam je 5,3 litru.

 

 

tj

0x
Jakou výhodu? Žádnou, spojuje nevýhody obou typů automobilů.
U elektromobilu řešíte za x let baterii. U spalovacích motorů měníte pravidelně olej, filtr, časem se mohou porouchat části motoru, někde něco poteče apod.
U hybridu řešíte oboje. Samozřejmě baterie bude levnější, když její kapacita stačí na ubohých 50 km a časem se bude dojezdová vzdálenost ještě snižovat.
Vybral bych si to, nebo to. Pokud jezdíte jen krátké vzdálenosti po městě, bral bych elektro s tím, že na delší vzdálenosti budete muset počítat s dobíjením (bohužel cena je vysoká a momentální technologie baterií je ještě v plenkách). Pokud hodně výletujete a často jezdíte někam dál, šel bych do benzínu.

 


0x

Měl jsem na Madeiře půjčenou Pandu v provedení hybrid. Pomoc toho druhého motoru při šplhání do kopců byla znát.


Auto s pořádným motorem nepotřebuje pomoc nějakého elektromotoru při jízdě do kopce.

Auto s pořádným motorem je většinou velká kráva s drahým provozem. Pro Madeiru totálně nevhodná.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]