Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak se říkalo těmto žárovkám?

Od: doutnak® odpovědí: 24 změna:
Ahoj. Pamatuje si někdo, jak se oficiálně nazývají tyto žárovky? Dají se ještě koupit nové? Proč mají každá jinou baňku a ta špičaté má navíc otvor v patici..Jak se říká téhle patici-osazení? Kdysi jsem z jednoho auta vyndal žárovky s tímhle osazením, ale měly baňku H4..ty jsem nikde potom nemohl sehnat..Díky moc za odpověď
doplněno 28.01.24 12:16: Díky všem..Já si nemohl vzpomenout na ten název -asymetrická-

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


4x

Nevím jak kde, ale já pamatuji ve Škodě 1000MB asymetrické žárovky. Takto vypadaly.

Asymetrická

H4

 


2x

To fakt nikdo neví?

Je to žárovka se značením patice R2

Dělá se i retrofit, kdy se použije vnitřek H4ky, aby to páslo se sukýnkou R2 do starého světlometu a svítilo to líp.

Odpověď je R2.

Asymetrické jsou i H4ky.

V době, kdy jsem je používal v Š 1000MB a Š-100 se označení R2 zdaleka ještě nepoužívalo. Byly to tehdy skutečně "asymetrické" žárovky, protože do nástupu "halogenů" po roce 1967 jiné asymetrické nebyly.

To fakt nikdo neví?

Ale to víte, že to ví spousta lidí.

Do embéček se používali nejdříve asymetrické, později H4.

Určitě jsme nekupovali v mototechně "žárovku R2", ale asymetrickou 12V.

Tak to si sypu popel na hlavu. Dneska má totiž každá žárovka přesně definované označení .

A je to i dobře odvoditelné.

H1,H3,H4,H7... H=halogen

P21W, P21/5, R5W,R10W... Bajonetové patice, značení číslem watáž P= to větší sklo R= kulička malé sklo

PY21W, WY5W ... Y= oranžové sklo W (to první v kódu) = celoskleněná žárovička bez kovové patice, ale patice je navazující sklo s drátky...

HB... patice, která je vodotěsná na bajonet včetně vodotěsného konektoru přímo do kabelového svazku

Příklad HB3 mlhovky halogenové (Hčko)

Člověk, když se nad tím zamyslí, tak to má svojí logiku a značení není jen nějaký výmysl.

R2 ovšem netuším, co znamená to R...


allegro.cz/... Gumidek má pravdu..podle jeho nápovědy jsem našel toto! Je to to co jsem hledal R2 bude ale nějaké nové značení asi..značení té objímky..S tou kulatou baňkou se to dříve jmenovalo jen asymetrická

Akorát R2 s pajšlem H4ky není homologovaná.

Stejně jako H4ky na rally 100W (normál jsou 55/60W)


R2 může být třeba..ring-kulatý,kruhový..a 2-třeba dva palce průměr..Nevím,zmeřím
28.01.24 22:15

Možná jo.

@gumidek: A dokonce přímo na krabičce je "skrytá" poznámka o nehomologaci - "OFF ROAD".

 


1x

Super, díky..Tak koukám, že to ještě existuje..Ale teď ještě najít variantu s tímto kulatým osazením,ale baňkou jako má klasická H4..Potřebuji to do veterána Fiata 850..Ten má totiž v parabole kovový deflektor jako světla se standardní H4, ale díra je kulatá jako u asymetrické žárovky..

Normální asymetrická žárovka 40/45 W / 12 V.

 


1x

Žárovkám se říká " H4" a běžně se požívají v řadě celkem nových aut. Že má každá trochu jiný tvar je "kosmetická"záležitost a na funkci to nemá vliv. Ten otvor v patici jedné z nich je ze starších dob,za tím otvorem byla umístěná žárovka pro obrysové světlo. Nemusela tak být v parabole další díra. Moc to nesvítilo, takže asi proto se od téhle alternativy upustilo.

Ale na fotkách tazatele jsou jiné žárovky.

Zpět - nejsou to H4, ale (jak píše milancukrar) jsou to asimetrické žárovky. Jsou to předchůdci H4. Jsou to klasické žárovky, nejsou halogenové. Vše ostatní souhlasí.

28.01.24 11:30

1* a

 

vernon

1x
Říkalo se jim asymetrická, dvouvláknová žárovka. Měly je ještě stovky. U stopětek a stodvacítek už byly H4.

105/120 je měly ze začátku taky.

vernon
Fakt? Táta měl užovku někdy z roku 1980 a byly tam H4.

 

R2 měly jen 105S, ostatní už měly H4.

105S měli dva kulaté světlomety tak ty je používaly ale většina lidí si časem paraboly vyměnila za verzi na klasické H4 které se běžně prodávaly. Mimochodem tahle záměna se často prováděla už i na Š100/110.

105L a 120L měly také dva kulaté světlomety, ale s optickými vložkami/parabolami na H4. Dost majitelů Š-105S si právě ty optické vložky/paraboly měnilo právě za ty pro 105L/120L.

" Podle dostupných údajů byly prvními modely značky Škoda, které byly vybaveny halogenovými žárovkami H4, vozy modelového roku 1981, a to jak čtyřdveřové modely (105/120), tak i dvoudveřová kupé (Garde)."

Zdroj: idnes.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]