Nejste přihlášen/a.
Všiml jsem si v novém elektronickém techničáku, že v něm oproti papírovému TP není historie majitelů. Znamená to tedy, že jsme o tuto indicii při nákupu ojetiny přišli? Že každý prodávající nám bez omezení může tvrdit, že auto koupil od prvního majitele, starého pána? Že už nezjistíme, že auto vlastnila firma, nebo dokonce taxislužba?
O to jsme přišli již dávno - pokud si pamatuju, praxe jednoho velkého autobazaru byla, že při přepisu od prodávajícího vždy žádal novou kopii velkého techničáku. Aby se případný nový majitel nemohl spojit s tím minulým a tak případně společne usvědčit autobazar z nějaké nepravosti...
Nevím přesně, nač se ptáte, ale jak již někdo napsal, ani před 10 lety jste neměl v KAŽDÉM techničáku přehled všech majitelů.
Ale byla tam kolonka, první registrace a první registrace v ČR. Od ledna bude již jedna kolonka, první registrace v ČR. Již nepznáte, že vozidlo bylo dovezeno z ciziny.
Udělej si portál občana a tam je všechno. Já tam mám napsaný i skůtr Manet, který jsem kupoval v r.1974 i jaké měl číslo. A každé další auto, které jsem vlastnil. Nejsou tam jména vlastníků ale všechny převody s datumem.
Děkuji za radu, portál občana mám již asi 10 let.
a tam je všechno
právě že tam spoustu věcí není uvedeno úplně a správně.
Není to pravda. Je tam uvedeno Datum první registrace vozidla / v ČR a jsou tam obě data oddělena lomítkem.
gene, já se přiznám, že tuto informaci jsem přebral z některého webu, ale ani mdcr.cz mi nenapsalo, to, co píšete Vy. Ani některé registry vozidel, se kterími jsem mluvil v prvním týdnu v lednu, mi to nesdělili. Ale kolonka první registrace tam není, jen registrace v ČR.
Takže Vám, JAKO ODBORNÍKOVI, věřím, již to nenapíšu.
V českém TP nikdy nebyla kolonka informující o celkovém počtu dřívějších majitelů, například v nemeckíém TP to mají
Pokud to někdy někdo vbCR zavede, stejně nepoznáte, kdo byl dříve majitelem, zda autoškola, taxislužba nebo stavební firma...
Proto je nejlepší zaměřit se na skutečný stav vozidla.
Jakékoliv zahraniční auto (a to i na SK) má vždy jen jednoho majitele. Dalšího majitele lze domyslet, pokud je uvedeno datum první registrace vozidla a stávající majitel vlastní auto od jiného data. Vše mezi první registrací a stávajícím majitelem bude vymazáno.
A já za sebe můžu říct, že to je vlastně dobře. Když kupujete ojetinu, nedíváte se pak na teoretické majitele (důchodkyně), ale kupujete podle skutečného stavu vozidla. Naopak spousta vozidel by tak mohla být levnější...
Na evidenční kontrole bych ale přidal ještě měření laku - toto se např. na SK děje a je moc hezky zpracováno online.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.