Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Obracené připojení nabíječky autobaterií

Od: ouho odpovědí: 25 změna:

Zdravím místní rádce,

jelikož jsou zde i odborníci na elektro, mám menší dotaz. Prodali jsme pouze rozbalenou autonabíječku - BLACKMONT nabíječka baterií 26 A.

Před odesláním jsme autonabíječku standardně otestovali, vše v naprostém pořádku + jsme měli i přiložené foto při nabíjení, že je vše v pořádku.

Dnes nám psal pán, že autonabíječku poprvné zkusil se jen rozsvítila a po chvíli zhasla a již nejde. Z komunikace, jak k tomu došlo napsal, že ji připojil do sítě a následně chtěl připojit koncovky k autobaterii, napsalo mu to na displeji at připojí k autobaterii a poté zhasla a konec. Při dalším připojování pouze do zásuvky prý nic nedělá.

V návodu ale výrobce jasně uvádí, že jediný postup je nejdříve připojit k autobaterii a až následně do sítě, ostatně takto je vždy u všech nabíječek.

Pán to ale rozporuje, že v návodu nepíšou, že když to udělá obráceně, tak nabíječku poškodí, a že se takto připojují všechny nabíječky a že to tak i celý život jako elektrotechnik připojoval - nejdříve do sítě a až potom na baterii anikdy nebyl problém.

Že by mu to prý neukazovalo na displeji jen tak, že má připojit k autobaterii, když by to bylo špatně.

Chci se tak zeptat místních odborníků na tuto problematiku, mohl nabíječku tímto postupem skutečně poškodit nebo ne?

Nabíječka byla v naprostém pořádku, nová, pouze vyzkoušená a upřímně se nám vůbec nelíbí toto nedodržování přesného návodu a odkazování se, že když to udělá blbě, tak tam není jasně uvedeno, že to zničí.

Moc děkuji za reakce.

Toto jsme pánovi sdělili,

 

 

25 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


7x
Celej život v podstatě všechny druhy nabíječek dávám nejdřív do zásuvky a až poté připojuji na baterii
Mam pocit že ty elektronický nabíječky by navíc měli být udělány tak nák blbovzdorně aby se nezničili při nákym nechtěným zapojením
A i ta elektronická z lidlu kerá mimochodem není vúbec špatná pokud neni baterie úplně k.o. snese kde jakou chybu provozovatele prostě s tim výrobce asi kapku počítá
Múj názor je takový že uživatel nemúže za to že nabíječka odešla čert ví co se stalo elektronika je prostě nevyzpytatelná někdy vydrží věky někdy ne
A někdy ani servis nepozná co se stalo
vernon
V životě by mne nenapadlo prdnout nabíječku nejdřív do sítě a teprve potom na baterku. Je to totiž pěkná blbost...
Proč je to blbost?
Jedinej malér kerej si tak nák dovedu představit je nechtěný křísnutí svorek o sebe tudíž zkrat velky proud litá pojistka nebo zapúsobí náká elektronická ochrana
Souhlas s @dabel. Takový postup musí zdravá nabíječka vydržet. Mám nabíječku CTEK - pokud se připojí do zásuvky a do cca 2 minut nedetekuje připojení autobaterie, tak se přepne do pohotovostního režimu. Poté je třeba ji "nabudit" volbou nabíjecího režimu. V návodu o tom však není ani slovo.
Není tento případ něco podobného?
A mimochodem, nabíječky CTEK v recenzích lidé vynášejí do nebe, ale já už mám druhou. První odešla, reklamace uznána bez problému. Takže se může stát, že se nabíječka pokazila, ale způsob připojování bych z toho nevinil.

 

vernon

4x
Viděl bych to na spálenou pojistku, pokud jí ten střep má.

 


4x

Je to bezpečnostní důvod. Když bude nabíječka pod proudem živá, tak poslední připojení na abterii může u svorek díky živé nabíječce zajiskřit. At už zkratem svorek v motorovém prosotoru, kde je ukostřen mínus pól o kastli a motor a nebo zajiskřit už jen při připojení na vadnou baterii nebo jinak poškozenou.

Stojíš u baterky, která může i plynovat a křísnutí svorek ti baterka buchne do ksichtu i s eletkrolytem, který tě poleptá. Klidně i oči.

Proto se k baterce připojuje nabíječka mrtvá, aby nedošlo k jiskření a až pak se zapojuje do sítě.

Elektricky je to nabíječce jedno.

Je to jen pro bezpečnost obsluhy.

Chytré nabíječky i přes opačný postup zapnou do svorek proud až v moment, kdy jsou svorky připojené a nabíječka pozná zátěž.

Hloupé nabíječky mají proud na svorkách vždy po připojení do sítě na 230V, takže pokud křísneš svorkama, tak v nabíječce v lepším případě shoří pojistka.

Jen poznamenám z vlastní zkušenosti, že i když je nabíječka (CTEK) odpojená od sítě, tak se při připojování na póly autobaterie na svorkách lehce zajiskří.

Mám CTEK Polar a nějakého jiskření jsem si nikdy nevšiml. Nabíjení naběhne v LEDkách i na ampérmetru když ho připojím do serie do 1s po připojení. Dřív je na svorkách mrtvo.

Mám i různé připojovací sady na autech do CL, a ty různe plug in s očky a ani v zásuvkách se kontakty neopalují na DC straně.

Taky s emi CTEK jednou pokazil, ale odešly jen diody ve spínaném zdroji na primáru. Stačilo je vyměnit. Jede už 9 let.

bery*
Předběhls mě, musím totéž napsat o lidlovce. Ta, na rozdíl od všemožných trafonabíječek, při připojení k baterce viditelně i slysitelne zajiskří. Předpokládám, že v tý chvíli se z baterky přes ochrannou diodu výstupního mosfetu nabíjí filtrační elektrolyt spinanyho zdroje, ono to vnitřní zapojení jinak ani fungovat nemůže, nic jinýho, co by to oddělilo, tam myslím není. Aspoň teda u červený 5A, koupený asi pred 2 lety za 3 stovky nebo kolik. Jen mě teď napadá, že by to takhle ale nebylo přepólováníodolny- budu se muset někdy zase podívat dovnitř Viděl jsem i starší 3,8A nebo tak nějak a ta měla na výstupu relatko.

jo, modrá měla relé

To přepólování zahlásí nabíječka červenou diodou až po připojení do sítě. Bez připojení do sítě můžu svorky prohazovat libovolně (a mmch. vždy zajiskří).

Který model?

MXS 5.0
A je to ta starší verze (celý tmavý vršek s bílým lemem kolem tlačítka MODE), tedy ne ta, kterou začali později označovat jako "new" (s červeným MODE).

Možná v tom je ten problém. Jestli nezměnili i něco uvnitř. Jak píšu. Měl 5kovej Polar nejiskří.

 


2x
U autonabíječky pro běžného zákazníka - laika lze přirozeně očekávat, že při manipulací snadno dojde k přepólování svorek, nebo k připojení k baterii při absenci sítového napájení. Nabíječka, která toto nepřežije, je k ničemu. Nejvýš může dojít k vypálení výměnné pojistky.

 


0x
Tu nabíječku neznám, nicméně si jako prodejce musíte bohužel uvědomit, že taháte za kratší konec provazu. V případě, že se závada projeví do 6 měsíců, má se za to, že zboží bylo vadné už při prodeji a vy budete muset dokazovat, že to tak nebylo. Doporučuji vymyslet nějaké řešení a nejít do sporu.
Je to poněkud nefér, ale taková je realita.

 


0x

Nejsem sice odborník přes nabíječky, ale napadlo mě, jestli nabíječka nemá pojistku, která se jen přepálila. Potom by jste se hádali celkem zbytečně.

ouho

V návodu bohužel žádná zmínka o pojistce není.

 


0x

Prodává i ALZA; recenze

Uživatelské recenze

Zákazník, Třebíc [flag]
Hodnoceno 23.01.2023, varianta BLACKMONT nabíječka baterií 26 A
Ověřený nákup
Nabil jsem baterii, nechal jsem ji asi 1 hodinu, když jsem se vrátil, obrazovka nabíjení již nesvítila, další den jsem ji zkusil znovu zapnout, už se nezapnula.

Jinak PRODEJ SKONČIL, více zde

Jedná se o typ Blackmont BLM-BCH26A? A proč prodej dalšímu zájemci?


doplněno 16.01.24 21:57:

Jen doplním postup připojení sítě a nabíjené baterie; dělám to různě za ty desítky let a NIKDY nebyl problém, který by zavinilo nějaké připojení k nabíječce..takže tak...postupem při zapojení nabíječka NEODEŠLA...budete se muset rozumně domluvit s kupujícím...případně i vrátit peníze. Za kolik jste ji prodal?

 

ouho

Moc děkuji všem za poznatky, již vyřešeno k spokojenosti.

Hezký večer.

A problém byl kde? Pomohlo by dalším v podobných případech...

 

 


0x

Z hlediska obchodu: Buď to v návodu je nebo není.
Z hlediska uživatele: U jakékoli nabíječky to musí být lhostejné. Při přepólování zaúčinkuje pojistka.
Jak jste to vyřešili?

 

re4zon

0x
Prodali jsme znamena co? Jako fyzicka osoba nebo podnikatel? To je dost podstatny rozdil.

 

riva

0x

Proto existuje záruka, aby zákazník při běžné obsluze neskončil s nefunkčním střepem. Odpojování baterie za provozu se může dít celkem často - zákazník chce jinak uchytit svorku na baterii, když dobře nedrží a pochybuji, že by kvůli tomu nabíječku vypojoval ze sítě.

Uvnitř bude téměř jistě pojistka.

 


0x

Ještě bych ji zkusil nejprve správně připojit na baterku, je možné, že se "rozejde".

U některých přístrojů zůstane na svorkách nějaký náboj, který brání z důvodu ochrany sepnutí přístroje, dokud nezaznamená správnou polaritu. Odpojení nestačí, je potřeba mu dát správnou...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]