Nejste přihlášen/a.
Potřebuji rozmontovat tachometr z palubních přístrojů vozu Felicia. Dva malinkaté šroubky mám již vyndané, ale zdá se, že to drží na tom středovém kolečku, které nelze sundat. Vypadá to, že se jedná o bezpečnostní prvek, aby tachometr nešel rozmontovat. Jak ho rozdělat a nezničit?
Musíte opatrně stáhnout ručičku, pak se dostanete dál. Ručička je pouze "natvrdo" nasazená.
Kleštěmi ne. Je třeba opatrně páčit přímo na osičce mezi plechem stupnice a osazením ručičky na osičce.
Tak jsem z toho nervózní. Ručička je z jakéhosi plexiskla a když za ni tahám kleštěmi, tak nejde ani trochu. Nerad bych ji zlomil.
Tipoval bych, že je to jako když rozebíráte budík, je potřeba opatrně sundat ručičky, aby se nepoškodily ani ty ručičky, ani ciferník. Tady je jen jedna. Vypadá, že i tady je to plastový díl (ručka) na kovové osičce. To jde sundat normálně rukou, přiměřenou (ne moc velkou) a správně mířenou silou.
Větší legrace potom bude dávat to dohromady. Zvlášt jestli se vám rozsypou ty bubínky s číslama. I jenom je složit bývá horor a ještě nesmíte mít žádné číslo v mezipoloze (takže to budete skládat opakovaně, dokud se netrefíte), protože jinak se zasekne a nepočítá. Tachometr jsem teda nikdy neskládal a nerozebíral, ale různá telefonní a magnetofonová počítadla, co jsem si s nima vyhrál (i několik elektroměrů a taky vodoměr, ten byl asi nejhorší, protože to počítadlo jakožto i všechna kolečka tam pohromadě držel právě ten přední panel).
Ta ručička je plastová, aby svítila. Někde je tam dioda, která do toho plastu svítí, světlo se pak šíří tím plastem a odráží dopředu (směrem od budíku).
Odpovím si sám. Tady jsem našel návod:
Je nutné to středové kolečko odpáčit nahoru. Buď dvěma šroubováky anebo vidličkou.
Ne, to je špatně.
Zezadu jsou dva bubínky. Měděný a ocelový. Ručičku si natoč na 50km/h a zezadu si poznač vzájemnou polohu obou bubínků čárkou lihovou fixou.
Pak pust ručičku, aby spadla do dorazu na nulu a prstem v díře bubínek podrž a ručičku krut směrem ke 100km/h a při tom krutu se ti uvolní třením z osky a pak i u toho tahej a vytáhni ji z osky.
Tím sundáš potisky a nerozhodíš si přesnost tachometru.
Až to budeš dávat stejným stylem zpět, tak jenom krutem ručičkou nastavíš 50km/h a bubínky musí lícovat na čárku, kterou jsis tam udělal.
Jiný postup je hrozně fušerský a dá to moc práce opět seřídit.
Páčením navíc ručička může prasknout. Z toho bych si příklad nebral.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.